Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zábradlí
Autor: dahlia (Občasný) - publikováno 12.9.2008 (14:36:21)

Zábradlí

Dahlia

 

Julliet stála na terase, opřená o zábradlí a pozorovala moře a západ slunce. Dívala se do zpěněných vln, které se tříštily o ostré hroty skály. Moře bylo dnes nezvykle klidné, zatažená obloha slibovala bouři.

 

Najednou uslyšela za sebou kroky, rychle se otočila, uvědomila si, že by stačil jeden neopatrný pohyb a mohla by se zřítit do moře. Stál za ní Paul a na servírovacím tácu přinesl kávu.

Julliet ráda sedávala na terase a dívala se na moře. Měla ráda život v ústraní. Nesnášela život na pobřeží, neměla ráda lidi. Zato si potrpěla na návštěvy několika přátel, se kterými si měla co říct.

„ Přinesl jsem ti kávu Julliet. ˝  Překvapilo ji, že se za ní Paul namáhal až na terasu.

Vilka stála na jednom z útesů, nejbližším sousedem byl starý Mathias, jehož domek stál na protějším útesu a bylo na něj vidět z terasy vilky. Starý Mathias se bavil tím, že pozoroval dalekohledem dění na jejich terase. Co má také chudák celý den dělat, vždyť už ani chodit pořádně nemůže.

 

„ Děkuji, ˝ zahuhlala Julliet a vzala z podnosu šálek s kávou a opatrně usrkávala tmavě hnědou tekutinu. „ Není zač ˝ usmál se Paul aniž na ni pohlédl.

„ Bude bouřka, ˝  řekl ještě, aby neodešel jen tak. Julliet se na něj podívala, aniž by odpověděla. „ Myslela jsem, že bys se mnou mohl posedět, ˝  dodala neurčitě. Řekl, že má ještě práci. 

Ve skutečnosti žádnou práci neměl. Odešel do dílny v suterénu a z jeho soustředěné tváře bylo vidět, že o něčem usilovně přemýšlí.

Julliet si toho nevšímala, pomalu upíjela kávu a myslela na jiné věci. Vlastně byla ráda, že na terase zůstala sama. Alespoň si odpočine.

Zajímalo ji zda starý Mathias zase špehuje. Dnes to pro něj muselo být velice nudné.

 

Paulovi problémy Julliet nezajímaly. Těžko soudit čí vinou se tak stalo. Jejich vztah pokračoval setrvačností. Oba, ale byli připoutáni k tomuto domu. Věděli to, a snažili se nevyvolávat zbytečné konflikty. Většinou se jim to dařilo.

Nebýt Blanche, vydrželi by tak žít možná ještě pár let. Jenže Blanche udělala oproti jiným přátelům chybu. Začala se na terase objevovat hodně často. Paulovi to nevadilo a Juliett zase neměla důvod uhýbat takové žabce z cesty.

Blanche byla sotva dvacetiletá, vysoká dlouhovlasá tmavovláska s opálenýma štíhlýma nohama, chodila oblečená podle poslední módy a voněla parfémem značky Laura Bogatti, exotické vůně Jamajka, která patřila k Jullietiným oblíbeným značkám.

Po druhé návštěvě Blanche se jí, ale tak zprotivila,že půl flakonu, který ještě měla, vylila do umyvadla. Paul ji u toho přistihl a nemohl se udržet smíchy.

Kdyby to bylo před pěti, šesti roky vyškrábala by Julliet Blanche oči a vyhodila by ji z domu, ale teď by podobné gesto nebylo to pravé.

 

Seděla na terase opřená o zábradlí v ruce šálek s kávou a pozorovala vilu naproti. starého Mathiase nebylo vidět.

Paul v obývacím pokoji s někým mluvil telefonem. Julliet jeho telefonáty nezajímaly. Slovům, která k ní doléhala nepřikládala žádný význam.

„ Ano, byla tam, všechno je normální, ˝ říkal Paul. „ Přece jsem ti to už říkal… Tak tedy zítra. ˝ Zavěsil .

*

Druhý den přišel Paul odpoledne o něco dříve z práce. V dílně v suterénu si vzal pilku, a když vyšel na terasu bylo vidět, že má všechno promyšleno.

Ano, tak to bude nejlepší. Julliet se vrátí z nákupů, posadí se na terase, bude se chtít opřít o zábradlí, které zapraská a Julliet se nestačí zachytit žádného pevného bodu.

Dál o tom Paul nepřemýšlel. Jullietin osud byl jasný, nebylo co rozebírat.

Paul pracoval v rukavicích, aby nezanechal na pilce otisky. Na zábradlí být mohly, vždyť sám na terasu také chodil a nebylo by to nic divného, kdyby se tu jeho otisky nenašly, ostatně nebudou jediné. Když byl Paul se svou prací hotov, odnesl pilku zpět do dílny. Nalil si dvojitou whisky a naráz ji vypil.

 

*

Stáli proti sobě na terase. Blanche  zády k moři, na krok od zábradlí. Napili se a Paul odnesl sklenky na stoleček. Když se Paul vrátil, objal Blanche a políbil ji. V tom se ozvaly na schodech kroky. Ti dva si to uvědomili, až když byla Julliet na terase. Paul odstrčil Blanche trochu prudčeji, než chtěl, zapomněl na jakém místě stojí.

Zábradlí povolilo.

Na terasu dolehl zoufalý výkřik. Paul zděšeně pohlédl dolů. Nespatřil však nic, než tříšť vln bijících o útes.

„ To zábradlí jsem včera prohlížel, ˝  řekl Paul pomalu se zvláštním důrazem na každé slovo. „ Říkal jsem si, že ještě něco vydrží, ˝ pokračoval jako by se nic nestalo.

„ A vida nebylo tak pevné jak jsem si myslel. ˝  Julliet spatřila v jeho očích zlý, nepřátelský záblesk a na rtech ironický úsměv, jaký u něho neznala. Zbledla a o krok ustoupila. Paul také postoupil o krok k ní. S tichou nadějí se obrátila k Mathiasově vile. Jedině jejich starý soused ji teď mohl zachránit. Paul se beze slova přiblížil o další krok. Věděla, že ještě jeden krok a nebude mít kam ustoupit. Paul se také podíval na protější útes, nejspíš však ani on starého Mathiase nespatřil, protože se jen zlehka usmál a jeho tělo se přitom pohnulo vpřed …   

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
sibyla (Občasný) - 4.11.2008 > Četla jsem několikrát. Hodně zajímavé, ale smutnější. Jen nevím... ten konec má být otevřený... Nebo je to myšleno tak, že Paul jí opravdu shodil dolů? Já jako věčná idealistka bych možná udělala dovětek, že se ona někde zachytila a zachránila...:-)
Body: 4
<reagovat 
 dahlia (Občasný) - 5.11.2008 > sibyla> Konec je schválně otevřený, každý čtenář si ho může domyslet k obrazu svému.....:-). Každopádně díky za bodíky.  
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 6.11.2008 > dahlia> Jo tak... jsem si to i myslela..../tak já jsem si tam dala, že se ona zachrání.../:-)
<reagovat 
 dahlia (Občasný) - 7.11.2008 > sibyla> Proč ne i tak to mohlo být a nebo ne.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 10.11.2008 > dahlia> :-))
<reagovat 
Věza (Občasný) - 13.11.2008 > Zjišťuji že máme cosi společného, nebo alespoň podobného. Začetla jsem se a hned mi tvé řádky cosi připomínali. Četla jsem dál. Když jsem zjistila že jde o detktivní zápletku, musela jsem se usmívat (přestože příběh je vážný). Důvod byl ten, že mi tvá povídka vzdáleně připoměla mojí starší věc, kterou jsem ovšem nedokončila. V práci jsem, při volných chvílích, začala psát detekrivní román. Moje spolupracovnice byla denně první čtenářkou mého pokusu. Taky se jednalo o podobné prostředí... :-)  Když jsem se dostala asi do třetiny, měla jsem na psaní stále méně času a nakonec jsem prostě přestala a nedokončila.........  Tvoje povídka se mi MOC líbí a proto ji hodnotím pěti body.   
Body: 5
<reagovat 
 dahlia (Občasný) - 13.11.2008 > Věza> Díky moc za bodíky
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter