Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
pro ženy
Autor: orion48 (Občasný) - publikováno 28.10.2008 (12:31:22)

My ženy jsme podivuhodná stvoření. Věříme v pohádky – v prince na bílém koni, který nás zachrání před zlým černokněžníkem a stráví s námi zbytek svého života plný lásky. A přitom chceme být zároveň moderní, emancipované a rovnoprávné s muži. Co jsou to za představy? Kdo nám je vštěpoval, nebo jak se dostaly do naší hlavy? Rozumově se jedná o dvě zcela neslučitelné ideje o životě a přece každá z nás je v sobě ukrývá. Jen je důležité, která z nich převažuje. S dospíváním  nás pomalu (ale jistě) opouští pohádkové představy a přichází vystřízlivění do normálního života.

Každá z nás prožije ten zlom někdy jindy. Některé ženy si ani nepovšimnou toho přechodu do normálního života. Princové je opustili už jako náctileté a ony samy se necítí jako princezny. Jsou rády, že mají muže, který se o ně finančně postará. Druhá skupina žen věří také v pohádky, ale už jen ve svých představách. Za muže mají stejné neprince, jako ty první. A pak existuje další skupina žen, která tak moc věří v prince z pohádky, který je zachrání ze smutného šedivého světa, že odmítá styk s jakýmkoliv neprincem. A na závěr je tu ještě jedna skupina. Jsou to ženy, které prince potkaly a věří, že s nimi budou šťastné až do konce svého života. Těchto žen je jako šafránu, ale jejich život jim můžeme opravdu závidět.

Osobně se momentálně nacházím někde mezi třetí a čtvrtou skupinou. Měla jsme skvělého prince, který mne opustil, ale stále doufám, že se vrátí. Osud mi zamíchal karty prazvláštně a neptal se mne, zda s ním chci hrát. Ale musela jsem se podřídit jeho pravidlům.

Před několika měsíci mě opustil můj princ z pohádky. Milovala jsem ho, věřila, že je to ten pravý. Šest let jsem prožívala štěstí a pak přišel šok. Doslova z minuty na minutu se mi obrátil život na ruby. Vítr mi během vteřiny rozfoukal pohádkový domeček z karet.

Hádáte správně. Opustil mne. Odešel ode mne kvůli své femme fatale, kterou spatřil jednou v životě, prohodil s ní pár slov, stále na ní myslí, ale nezná ani její jméno. I přes to všechno jsem věřila, že je to jen jeho okamžité pomatení mysli a doufala, že se ke mně časem vrátí. V dobré víře v lepší zítřky jsme se, i přes náš rozchod, stále vídali. On se cítil šťastný, že si má s kým povídat, já na pokraji svých sil. Když jsem ho viděla, roztřásla se mi brada a musela jsem se zhluboka nadechnout, aby mé oči neměly ten něžný (vlhký) výraz. Nechtěla jsem přiznat, že nejsem „v pohodě“ a že situaci nezvládám stejně bravurně jako on. Chtěla jsem být v tu chvíli chlap. Ale nejsem. Stále jsem toho muže milovala. Trvalo mi další tři měsíce, než jsem pochopila, že mne využívá. Tráví se mnou příjemné chvilky, sem tam i nějaký ten sex se svou ex, ale přitom kouká po jiných. Nakonec jsem sebrala odvahu a rozhodla se jednou provždy rozetnout tuto nešťastnou situaci. Smluvila jsem si s ním schůzku. Měla jsem v plánu procházku noční Prahou a v romantickém osvětlení plynových lamp mu oznámit, že se bude muset rozhodnout. Buď spolu budeme nadále trávit příjemné chvíle a budeme nás dva opět nazývat párem nebo bude konec už provždy-žádné procházky, žádné telefony, žádný tělesný ani psychický kontakt. Jen ticho. S tímto odhodláním jsem v onen den vstala. Bylo mi zoufale smutno, protože už dopředu jsem věděla, že nemám šanci zvítězit.

Bohužel osud s námi nikdy nejedná v bílých rukavičkách a všechna naše rozhodnutí mění, jak se mu zlíbí. Při odpolední zastávce v příjemné kavárně jsem náhodou potkala jednoho příjemného muže. Byla jsem nešťastná, smutná a více než trošku vystrašená z nastávajícího večera, takže pro něj bylo docela snadné mne lehce okouzlit. Svým příjemným, milým a dospělým vystupováním na mne zapůsobil víc, než jsem měla v úmyslu mu dovolit. Jenže v tu nejlepší chvíli jsem musela odejít, čekal mne důležitý rozhovor. Najednou jsem se cítila sebejistá. Nebála jsem se. Ten muž se mi líbil a očividně i já jemu. V tu chvíli jsem chtěla mít rozhovor se svým ex-princem za sebou a vstoupit do nové éry svého života. Do éry sice nepohádkové ale o to více plné jistoty, klidu a tichého štěstí.

Jenže pak tam stál. V ošuntělé košili, unavených kalhotách, neostříhaný s třídenním strništěm. Můj sladký ex-princ. Chvilková sebejistota byla ta tam. Marně jsem srdci poroučela, aby se nenechalo zlákat a silou vůle mu připomínala, jak jsem trávila předchozí chvíle. Marně. Cítila jsem sucho v krku a napětí po celém těle. Opět se mi roztřásla kolena a chtěla jsem ho zpět. Prince z pohádky z chudého království. Zapomněla jsem na příjemný večer s tím dokonalým mužem i na všechny proplakané dny předešlé, které mne nutily sejít se s exprincem a dát mu na vybranou. Trvalo mi dlouho, než jsem se vyslovila. Stáli jsme tam, jemný podzimní deštík nám stékal po tvářích a v jeho očích jsem viděla smutek. Ale souhlasil. Za měsíc dostanu odpověď na svou otázku.

A tak každý večer sedím, koukám do prázdna a přemýšlím, zda chci tu odpověď znát. Bojím se, že vím, jaká bude. Že už ho nikdy neuvidím, neuslyším v telefonu, nedotknu se jeho tváře a neucítím jeho objetí. Bude tu prázdno. A já budu sama nebo s tím příjemným mužem, který ovšem není princ. A budu žít zcela normální nepohádkový život. A on někde jinde možná zase potká svou femme fatale a bude šťastný.

Povězte, jsem sama, kdo stále věří v pohádkového prince? To už všechny ženy raději než prince chtějí muže, který má peníze? Zdá se mi, že to druhé je pravda. Žen toužících po princi je málo a mužů, kteří by jimi byli ještě méně…



Poznámky k tomuto příspěvku
tuik (Občasný) - 28.10.2008 > kafe s cukrem, punč, nohy v teple, bude líp.
<reagovat 
čtenář megarealista - 28.10.2008 > chlapi tady stojí za hovno
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 28.10.2008 > přečetla jsem si s gustem..a svůj názor tu nebudu prezentovat..proč...proto...
Body: 5
<reagovat 
čtenář jafa - 31.10.2008 > za měsíc, když se budete s tím novým nápadníkem scházet obden, poznáš líp, který z nich je pro tebe lepší princ
a můžeš jim pak oběma dát tři úkoly jako v pohádce.

Zvažuj dobře...
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 31.10.2008 >

já bych chtěla větší písmo...

s mžouráním očí jsem to přečetla... pokud KM a Skold hodnotil literaturu, tak s ním víceméně souhlasím... životní příběhy, blogísky, "milý deníčku" a podobný věci neboduju...

 

Vsuvka z Bravo poradny:

podle mne je ex-princ trochu frajer na nic, s tebou se rozejde, protože má nějakou femme fatalle ale vůbec mu to nebrání v tom, aby se s tebou scházel a spal... což je vlastně strašně pohodlný - má svou novou, ke který plane vášní, no a tebe, ke který se může kdykoli vrátit. Já bych se scházela s tím novým a po měsíci budeš vědět, jestli náhodou není lepší, a i kdyby ne, tak tomu ex-princi řekni, že ani on  už není v tvém životě jediný, že konkurence je vážná a právě se rozhoduješ... ať se frajer taky snaží...

(to se mi to kecá, když nejde o mne... )

 

jen ještě přidám jednou moudrou větu, kterou mi kdosi kdysi řekl: "člověk, pro kterého stojí za to plakat, by nikdy neudělal něco, co by tě rozplakalo".

 

 


<reagovat 
Balcarka (Občasný) - 31.10.2008 > Spis by ses mela prvne rozhodnout ty
<reagovat 
kalice (Občasný) - 2.11.2008 > takových nás je... čtrnáct let, dvě děti..a konečně má tu pravou. Dobře mu tak!
<reagovat 
skold (Občasný) - 30.10.2008 >
Body: 1
<reagovat 
 čtenář ariel - 31.10.2008 > Karel M. a Skold> Proc jen jeden bod a ani bez kritiky?
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 31.10.2008 > Karel M. a Skold> hodnotíš její text jako literaturu, nebo její život? jestli literaturu, tak se nejspíš úplně míjíš s účelem tohohle spisku
<reagovat 
 skold (Občasný) - 31.10.2008 > jafa> Hele, nemůžeš to soudit jen dle kritérií toho, že je to rubrika životních příběhů, či čeho to vůbec je. Vše jde v ruku v ruce. Obsah/forma- prezentace příběhu probíhá písemnou formou, ta by měla mít i nějakou úroveň, což tato jednoduše nemá, resp. má, ale bídnou. Jak říkám, v literatuře se hodnotí forma, to je ta, zjednodušeně, úroveň toho, co jsem četl, a pak se hodnotí i obsah a ten je zde banální(životní příběh přece může mít i hloubku, nemusí to být takové plytké názory jako zde). A to, že je v názvu "pro ženy" dává tušit, že si autorka vymezuje právo odkopnout komentáře můžu s tím závěrem, že tomu přece nemůžem porozumět- názvy jsou taky hodně směrodatné a buď si to autorka neuvědomuje (a napsala to podvědomně), nebo to ví až moc dobe a tímhle si "tohle" chrání. Třeba takový Měrka píše hodně obskurní věci, ale mají mnohem vyšší úroveň, jak obsahově, tak i formálně, než tohle.
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 3.11.2008 > Karel M. a Skold> tohle hodnotit body podle "úrovně" pro mě znamená dělat něco, co se sice dá a může, ale účel čeho je mi nepochopitelný až podezřelý
už při slovu "úroveň" je mi divně
a nejde samozřejmě o rubriku- někdy se bota zatoulá do skříně mezi hrnky, ale stejně z ní nebudu pít
<reagovat 
 skold (Občasný) - 3.11.2008 > jafa> Nechápu, proč nechápeš, že při psaném projevu se hodnotí jak forma, tak i obsah a hlubokosti tady je asi jako v kaluži vody...
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 4.11.2008 > Karel M. a Skold> já zas nechápu, k čemu ti právě tady to hodnocení pomáhá

mimo to mi přijde podivné rozdělovat formu a obsah, ale o to nejde - a ani nevím, proč jsi ty položky vytáhl


<reagovat 
 skold (Občasný) - 4.11.2008 > jafa> něpomáhá mi k ničemu, jen vyjadřuju svůj údiv nad touhle veřejnou exhibicí, která postrádá jakéhokoli smyslu jak literárního (proto ty položky, zopakuju TI to ještě dvakrát, abys to pochopil- literárního, literárního!!!), tak i vůbec ta životní exhibice je naprosto nesmyslná a zastávat se tohodle díla můžou jen sentimentální snílci, kteří tady pomalu začínaj okupovat prostor, kterej byl kdys dávno relativně kvalitním prostorem.
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 5.11.2008 > Karel M. a Skold> jak můžeš pokládat tohle za literaturu, navíc za takovou, které jde o kvalitu? jakéhokoliv smyslu ta exhibice postrádá pro tebe, pro autora asi ne. a pro některé čtenáře možná zrovna tak

pokud odpovíš body, pak myslím, že jsi neodpověděl na otázku, kterou autor položil. to je všechno. je to trochu jako napsat na tabuli početní příklad a jako výsledek hodit číselnou známku obtížnosti rovnice vzhledem k tvé matematické zkušenosti

každý ať mluví, jak umí a cítí a jak je to pro něj důležitý. nemyslíš, že jsou i jiné věci, na nichž záleží, kromě té tvé "kvality"? a to dokonce i u Kvalitního Umění? žebříčky jsou podle mě slepé a ohánět se kvalitou a vyhazovat slabé a nezdařené pokládám za smutnou pomýlenost. ovšem, jestli "tady" hrajeme soutěž o umění s velkým U, a nejde tu o široce rozevřenou komunikaci, pak máš pravdu



<reagovat 
 skold (Občasný) - 5.11.2008 > jafa> Kriste, to je jak ukazovat něco slepému.
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 7.11.2008 > Karel M. a Skold> zrovna tak to cítím já :)
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 17.7.2009 > Karel M. a Skold> upřímně: mně tenhle přístup rozčiluje proto, že v něm chybí naslouchání. když přijde přítel se srdcem na dlani, je faux pas odpovědět mu: z literárního hlediska byla tvoje promluva fiasko.
všichni to tu vidíme, ale jen pro málokoho je to důležité a jen sociální slon to vypustí z pusy.

tebe zas rozčilují takové svěřovací "nekvalitní" promluvy, z mně nepochopitelného důvodu, dobře. tak proti nim dál teda drsně bojuj. snad se to oboje ňák setřese a nikdo už nebude zraněný.

bylo mi to neporozumění mezi námi líto, tak snad teda naposledy
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter