Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Husa
Autor: Vácha (Občasný) - publikováno 23.7.2002 (07:53:48)

Husa.

 

To bylo v roce devatenácet dvanáct , a stala se následující příhoda. Bylo posvícení,a také poděkování za dary boží, při svaté mši.Příhoda o které budu vyprávět ,se skutečně stala , a v rodině mého otce , který ji rád vyprávěl , po tolika létech. V době kdy se to událo bylo mu deset let. Babička, tedy jeho matka, pravidelně chodila do kostela, a také s dětmi, ale bez dědečka.Navzdory tomu byla velice pragmatický člověk. Věřila sice na spravedlnost boží , ale uživit čtyři děti ,sebe a pracovitého dědečka bylo dost náročné. Skromný život a pokora Vás uchrání před pokušením satana, uzavřel pan farář svoje posvícenské kázání.Děti nejen dobrým slovem je člověk živ, ale i chlebem a jinými božími dary, a protože je posvícení bude dnes posvícenská husa, ovšem když budete hodné.Ano budeme hodné, zněla sborová, odpověd. Babička husičku uložila na zvlášt velký pekáč, husa byla z domácí produkce, prostě byla řádně vykrmena. Bylo se na co těšit.Po určité době se linula vůně po celém domě.Babička aby zkrátila nedočkavé stolovníky, husu s pekáčem položila na schody vedoucí do malé zahrádky, která patřila k domku, který navzdory složité době v C.a K. monarchii patřil rodině.Ale o tom zase někdy jindy.Děti zasednout ke stolu,pravil dědeček a pomodlíme se za dary boží.Nastalo sváteční rozjímání nad božím darem jménem husa. Satan nikdy nespí. Když babička šla pro dobře vypečeno husu , tak tam prostě nebyla, zmizela i s pekáčem, kam nebylo nikdy objasněno.

Po této události a po nějakém čase, šla babička s dětmi opět do kostela poděkovat za dary boží a přislíbit otci všemohoucímu že se polepšíme jako rodina.Po mši svaté se babička svěřila panu faráři s onou událostí, která poněkud jak mínila páchla tak trochu nečím zvláštním což si velebnosti nedovedu vysvětlit, a děti chtějí vědět čím to je. Pan farář povinen svému povolání, odpověděl takto; cesty páně jsou nevzpytatelné.Nevím pane faráři, zda měl na tu husu větší chut spasitel nebo satan.

Pravda je ovšem taková, že se tehdá v té době nezamykala vrata ani dveře u domku. Lidé si prostě řečeno věřili.

Tolik o posvícenské huse. Příběh nelze jinak uzavřít, než jej nechat na čtenáři..Konec.

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Kajman (Občasný) - 23.7.2002 > No, když jiného, dal bych si husu :o)
<reagovat 
E_na_X-tou (Občasný) - 3.8.2002 > ...s knedlíkem a se zelím (červeným)
jinak je to zajímavej příběh
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter