Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí V čem najdeme důkaz jsoucnosti Boží? z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 21.11.2008 (21:34:03)
další>
"Důkazy jsoucnosti Boží
... nevtělené bytosti odpovídají, 2.pol. 19.stol. - část 3; A. Kardec, The Spirit's book
V čem najdeme důkaz jsoucnosti Boží?
„V zásadě, že není skutku bez příčiny. Hledejte příčinu všeho toho, co není výsledkem práce člověka a najdete Boha."
Abychom v Boha uvěřili, dostačí obrátiti své oči na výsledky tvoření. Vesmír jest, má tedy svou příčinu. Boha popírati, znamenalo by tedy popírati i příčinu každého skutku a tvrditi, že nic učinilo něco.


Co vyplývá z vnitřního pocitu, který bez výjimky každý o jsoucnosti Boží v sobě chová?
„Že Bůh jest. Kde by se vzal tento všeobecný pocit, kdyby se zakládal na ničem? Není skutku bez příčiny!"


Nemohl by býti tento vnitřní pocit výsledkem vychování a účinkem nabytých vědomostí?
„Kdyby tomu tak bylo, proč by divoši a lidé od dětství měli týž pocit? Kdyby pocit o jsoucnosti Nejvyšší bytosti byl jen plodem vychování, nebyl by všeobecným – vyskytoval by se jenom u těch, kteří o tom již nabyli poučení."


Lze najíti prapříčinu tvoření ve vnitřních vlastnostech hmoty?
„Co však bylo příčinou těchto vlastností? Vždy musí býti prapříčina. Připisovati prastvoření vnitřním vlastnostem hmoty, bylo by považovati skutek za příčinu, neboť tyto vlastnosti jsou samy skutkem, jenž musí míti příčinu."


Co máme souditi o mínění, že první stvoření se stalo nahodilým seskupením atomů hmoty, jinak řečeno náhodou?
„Toť nedůsledné. Kde se vzaly tyto atomy hmoty a který rozumný člověk považoval by náhodu za inteligenci? A čím jest náhoda? Ničím! Zákon, který řídí vesmír, ukazuje určité seřadění a jistý úmysl; tím odkrývá inteligentní zdroj. Připisovati počátečné stvoření náhodě jest nesmysl; náhoda jest slepá a nikdy nemůže učiniti skutky inteligence."


Z čeho lze poznati v prapříčině nejvyšší inteligence – Boha?
„Máte dobré přísloví, které praví, že dle díla poznává se mistr. Pohleďte dobře na dílo a suďte na mistra. Jen pýcha plodí nevěru. Pyšný člověk nechce trpěti ničeho nad sebou a jmenuje jen sebe mocným duchem – veleduchem. Bídný tvor, jejž by jediné pokynutí Boží zničiti mohlo.
Inteligenci posuzujte dle její skutků. Poněvadž žádná lidská bytost dosud nemůže vše vytvořiti, co provádí příroda, jest tedy prapříčina přírody – vesmíru inteligence vyšší než lidstvo. A co znamenají celé lidské vymoženosti oproti imposantním zjevům v přírodě a ve vesmíru vůbec? Příčinou těchto nejvyšších zjevů musí býti nejvyšší Inteligence, ať jest člověkem jakýmkoliv slovem nazvána."





"Pozn.: citát-úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."



Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Stálý) - 27.11.2008 > "


."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 (2) 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter