Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "... prostředeky korespondence ..." z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 4.12.2008 (00:36:35)
další>
V.

... nevtělené Bytosti vypovídají, 2.pol. 19.stol.- část 11




"Kdyby se byly jevy, kterými se obíráme, omezily jen na pohybování stolů a p., byly by zůstaly jen předmětem věd fysických; ale tomu tak není: bylo jim dáno, aby nás přivedly na cestu jevu tajemného druhu. Věřilo se, nevím jakým však způsobem, že pohyb předmětům sdělený, nebyl způsoben jen jakousi slepou mechanickou silou, nýbrž že jest v tomto pohybu spoluúčinkování jakési inteligentní příčiny. Když byla tato cesta otevřena, bylo to pole nového pozorování, byl to závoj odkrytý z mnohých tajností. Jest to opravdu inteligentní síla? To jest otázka! Existuje-li tato síla, jakou jest, jaká jest její povaha, jaký jest její původ? A jest vyšší, než lidstvo? Totoť jsou ostatní otázky, vyplývající z první.


První projevy inteligentní staly se prostřednictvím stolů zdvihajících se a jednou nohou určitý počet ran tlukoucích a takto ano neb ne na danou otázku dle úmluvy odpovídajících. Dosud tu není zajisté ničeho, co by skeptiky přesvědčilo, neboť se mohlo věřiti v pouhou náhodu. Pak se obdržely jasnější odpovědi pomocí písmen abecedy, kdy pohybující se předmět vyklepal týž počet ran, který souhlasil s pořadovým číslem každé písmeny a tímto způsobem mohla se tvořiti slova a věty, jež odpovídaly daným otázkám. Správnost odpovědí a jejich souvislost s otázkou, vyvolala podivení. Tajemná bytost, která tímto způsobem odpovídala, sdělila na otázku po její podstatě, že jest duch, či genius, udala své jméno a různé okolnosti o své osobnosti. Tato okolnost jest velmi důležitá. Nikdo tedy nevynalezl duchů jako prostředek k vysvětlení tohoto jevu, neboť jev sám vyslovuje toto slovo. Užíváme i v exaktních vědách často hypotés, abychom měli základ k důkazům: zde však tomu tak není.


Tento prostředek korespondence byl zdlouhavý a nepohodlný. Duch a tato okolnost jest opět pamětihodna, ustanovil prostředek nový. Byla to jedna z těchto neviditelných bytostí, která nám dala radu, abychom připojili tužku na košíček nebo na jiný předmět. Košíček, na arch papíru položený, pohybuje se touž tajnou mocí, která pohybuje stoly; ale místo jednoduchého pravidelného pohybování, tužka sama píše písmenka, která tvoří slova, věty a celá pojednání obsahujíc mnoho stran a jednající o nejdůležitějších otázkách filosofie, morálky, fysiky, psychologie atd. a to s takovou rychlostí, jako kdybychom psali rukou.


Tato rada byla současně dána v Americe, ve Francii a v různých zemích. Zde jsou slova, v nichž jest obsažena tato rada, již obdrželi v Paříži dne 10. června 1853 jeden z nejhorlivějších přívrženců tohoto učení, který se již po mnoho let a sice od roku 1849 obíral vyvoláváním duchů: „Jdi a vezmi ve vedlejším pokoji malý košíček a přidělej k němu tužku, postav jej na papír a polož prsty na jeho obrubu." Za několik minut počal se košíček pohybovati a napsal zcela čitelně tuto větu: „To, co vám tuto pravím, výslovně vám zapovídám abyste nikomu neřekli, neboť až budu příště psáti budu psáti lépe."


Poněvadž předmět, na který se tužka upevní, jest jen pouhým nástrojem, jest jeho podstata i forma zcela lhostejnou; hledal se tedy nejpohodlnější nástroj a proto užívají mnozí malého prkénka na třech nožkách se zasazenou tužkou – planchetky.
Košíček nebo planchetka může býti přivedena do pohybu jen vlivem jistých osob v tom ohledu zvláštní mocí obdařených, které se označují jménem média, jež jsou totiž prostředníky mezi duchy a lidmi. Podmínky, které poskytují tuto moc, jsou odvisly od fysických i morálních – ještě méně známých příčin, neboť jsou media každého stáří, každého pohlaví a stupně intelektuelního vývoje. Ostatně cvičením se schopnosti nabývá a rozvíjí se."


... pokračov. - část 12."


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 (11) 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter