Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "... korespondence a její obsah ..." z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 5.12.2008 (00:32:32)
další>
V.

... nevtělené Bytosti vypovídají, 2.pol. 19.stol.- část 12





"... Později se uznalo, že košíček a planchetka jsou ve skutečnosti prodloužením ruky a medium, chopíc se tužky, počalo psáti bezděčně a skoro zimničně.


Tímto způsobem staly se komunikace rychlejšími a úplnějšími; tento způsob jest nyní nejrozšířenější a to tím spíše, jelikož počet osob touto schopností obdařených jest velmi značný a neustále vzrůstá.


Zkušeností konečně poznalo se ještě více různých způsobů této mediumistické schopnosti a víme, že sdělení se mohou také díti řečí, sluchem, zrakem, citem atd., ba i bezprostředním, tzv. přímým písmem duchů, totiž bez pomoci media a tužky.


Po zjištění tohoto fakta zbývala ještě jedna důležitá otázka ke zkoumání, totiž jaká jest úloha media při odpovědích a jaký jest podíl, který mohlo v nich míti buď mechanicky či morálně. Dvě hlavní okolnosti nemohou bedlivému pozorovateli ujíti a ty rozluští tuto otázku. Prvou jest způsob, jakým se pohybuje košíček pouhým přiložením prstů na jeho okraj; pokus dokazuje nemožnost jakéhokoliv řízení, tato nemožnost stává se zvláště zřejmou, když se dvě nebo tři osoby posadí současně ke košíčku; bylo by třeba mezi nimi souhlasu v pohybu opravdu fenomenálního; a tím více bylo by třeba souhlasu myšlenkového, aby se shodly v odpovědi, na danou otázku očekávané. Ještě jiný neméně zvláštní fakt rozmnožuje obtíže a sice úplná změna rukopisu, jímž se duch projevuje a vždy a kdykoliv se vrátí týž duch, jeho rukopis se opakuje. Bylo by tedy třeba, aby se prostředník naučil své písmo měniti a především, aby si vždy vzpomněl, který rukopis tomu neb onomu duchu náleží.


Druhá okolnost vychází z podstaty odpovědí, které jsou větším dílem, zvláště když se jedná o abstraktních a vědeckých otázkách, patrně nad rozumové a někdy i nad intelektuelní schopnosti media. Medium ostatně mnohdy nemá ani tušení o tom, co svým působením píše, ba velice často ani neslyší, ani nerozumí dané otázce, ježto tato může býti dána v řeči mediu neznámé a odpověď se dostane také v této řeči; nebo se lze tázati jen v duchu. Často se stává, že košíček píše spontánně bez předchozí otázky o jakémkoliv a zcela neočekávaném předmětu.


Tyto odpovědi v jistých případech mají rysy takové moudrosti, takové hloubky a harmonie a zjevují tak vznešené a rozkošné myšlenky, že mohou původ míti jen ve vyšší inteligenci nejčistší mravnosti a dokonalosti; někdy zase jsou tak lehkomyslné, ničemné a dokonce sprosté, že se rozum vzpírá uvěřiti, že by mohly pocházeti z jednoho a téhož pramene. Tento rozdíl dá se vysvětliti jen růzností inteligencí, které se projevují. Jsou tyto inteligence v lidstvu, nebo kromě lidstva? Výklad nalezneme v této knize, který nám byl dán samými duchy.


Toť jsou zjevné výsledky, jež dějí se mimo obvyklý kruh našich pozorování, jež nedějí se však skrytě, ale za jasného dne, jež každý vždy může viděti a zjistiti, které nejsou výsadou jediného člověka, nýbrž které opakuje každodenně tisíce lidí dle své vůle. Tyto jevy mají nutně jakousi příčinu a od okamžiku, kdy projevily činnost jakési inteligence a vůle, vystupují z říše čistě fysické. O tomto předmětu povstalo již mnoho teorií, budeme je zkoumati a uvidíme, zda mohou objasniti všechny události, které se dějí. Připusťme zatím existenci bytostí od lidí se lišících, jelikož jest to výklad nám inteligencemi zjevujícími se daný a vizme, co ony praví".





"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."


... pokračov. - část 13."


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 (12) 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter