Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "...Máme se tomu diviti, když neobdržíme moudrou odpověď na otázky, samy o sobě vážné, když jsou položeny nahodile a vrženy bezohledně uprostřed množství otázek směšných?..." z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 17.12.2008 (22:19:58)
další>
VIII.

... nevtělené Bytosti vypovídají, 2.pol. 19.stol.- část 23





"Studium takové nauky, jakou jest spiritism, která nás vrhá náhle do nového řádu věcí, tak podivného, může býti uskutečněno s prospěchem jen lidmi vážnými, vytrvalými, předsudků prostými a oživenými pevnou a upřímnou vůlí.

Připisovati takové vlastnosti těm, kteří odsuzují a priori, lehkovážně, aniž by zkusili a viděli, těm, kteří nepřinášejí ke svým studiím ani důslednosti, ani nutné pozornosti; tím méně ještě je můžeme přičítati osobám, které, aby neztratily vážnosti učených lidí, snaží se odkrýti jakousi směšnou stránku ve věcech nejpravdivějších neb za takové přijatými lidmi, jejichž vědomosti, charakter a přesvědčení mají nároky na šetrnost každého, kdo se honosí, že zná život. Ať se ovládají ti, kteří soudí, že spiritické události nejsou hodny jejich pozornosti, neboť nikdo nechce jejich víře činiti násilí, ale nechť laskavě také sami šetří víry jiných.





Co charakterizuje vážné studium, jest vytrvalost.

Máme se tomu diviti, když neobdržíme moudrou odpověď na otázky, samy o sobě vážné, když jsou položeny nahodile a vrženy bezohledně uprostřed množství otázek směšných? Častokráte jest otázka složitá a vyžaduje ke svému vysvětlení předcházejících a doplňujících otázek. Kdokoliv chce si osvojiti některou vědu, musí učiniti si z ní metodické studium, začíti od počátku a pokračovati ve spojení a vývoji myšlenek. Zda pokročí ten dále, kdo nahodile dává některému učenci otázku o vědě, z níž nezná ani prvního slova? Muže-li mu sám učenec – i při nejlepší vůli – dáti uspokojující odpověď? Tato odpověď bude nutně méně nedokonalou a častokráte i následkem toho nesrozumitelnou, nebo se může zdáti nesmyslnou a sobě odporující. Tak tomu jest i ve stycích s duchy. Když se chceme vyučiti v jejich škole, musíme s nimi celý kurs projíti; ale jako tomu je i u nás, musíme si vyvoliti učitele a pilně pracovati.
Pravili jsme, že vyšší duchové přicházejí jen do společností vážných, a zvláště do těch, kde jest úplný soulad myšlenek i citů k dobru.
Lehkovážnost a ničemné otázky je oddalují, právě tak jako rozumné lidi; pak zůstane pole prázdné pro hejno lživých a marnivých duchů, kteří jen na příležitost čekají, aby se nám vysmáli a na naše útraty se pobavili. Co se stává v takovéto společnosti z vážné otázky? Obdrží se tam odpověď, ale od koho? Jest tomu právě tak, jako kdybyste do středu veselých hochů vrhli tyto otázky: „Co jest duše?" „Co jest smrt?" a jiné podobně osvěžující. Žádáte-li vážné odpovědi, buďte sami vážní v pravém slova smyslu, postavte se do všech žádoucích podmínek a pak teprve obdržíte vážná slova; buďte neustále pracovitější a ve svých studiích vytrvalí, jinak vás opustí vyšší duchové, tak jako to profesor učiní nedbalým žákům."




Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Stálý) - 18.12.2008 > " ... - vydržte...; ... :-)


."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 (23) 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter