Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<Zpátky Nová Eva z kolekce neva
Autor: Rawen (Občasný) - publikováno 1.8.2002 (00:54:03), v časopise 22.8.2002
Pokračování>
Bůh asi neměl co dělat. Již celou věčnost seděl ve své pohovce a sledoval osudy lidí. Někde i zasáhl, pokud byl dojat pohnutým příběhem - stvořil zázrak. Sledoval i můj život, ale zasáhl jinak. Po eónech věků vstal a vydal se do své pracovny - rajské zahrady. Vznesl se opatrně nad písek pod jabloní, aby nezničil jedinou zbývající Evinu stopu a přistál do husté zelené trávy. Kolem šuměla zahrada a vnukla mu konečnou představu. Tohle již dělal několikrát. Eva, Trojská Helena, Afrodita... Ještě stále nezapomněl, co a jak. Pozvedl ruce nad hlavu a půda pod ním jej poslechla.
Vystoupala mu do výše ramen a zrůžověla. Pohladil ji jemnou rukou a jemně ji tvaroval. Zpotil se než dosáhl dokonalosti. Stála před ním, bez rysů, nahá maketa. Bůh se se zálibou podíval ze všech stran a pak pozval svou zahradu, aby dílo dotvořila.
A tak se do vzduchu vznesla tráva, listy, voda z blízkého potoka, jahody, maliny, kůra stromů, pavučina, okvětní plátky sedmikrásky, chmýří z pampelišek, vůně z jabloní, vítr je opatrně vzal a odnesl k ní. A z trávy byly vlasy, z listů uši, voda jí vtekla do žil a jahody jí daly barvu. Maliny vytvořily rty, jemně rozřízlé ostrou kůrou. Pavučina jí dopadla na vlasy a vytvořila hedvábný závoj posněžený pampeliškovým chmýřím. Nakonec vítr jemně nanesl plátky z okvětí na konečky jejích prstů... A byla.
Bůh jen nevěděl, jak vytvořit oči. Přemýšlel dlouho, až nakonec...
Nakonec požádal vítr. Ten se nevzpíral, jemně uchopil oči svého Pána a utrhl je. Nesl je vzduchem opatrně k ní a oči zářily tak, že nikdo nemohl spatřit, jak je konečné vsazuje do připravených jamek. A Bůh byl slepý. Vytvořil své nejvrcholnější dílo a nemohl jej spatřit. Kdyby ji někdy spatřil, nikdy by ji neposlal ke mně dolů. Vzal by si ji a na náš svět by nadobro zapomněl.


Poznámky k tomuto příspěvku
Přeslička (Občasný) - 1.8.2002 >
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 2.8.2002 > Moc pěkný, takhle to určitě bylo a žádný žebro :o)
Body: 5
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 2.8.2002 > Hele, to je dobrý! :o)
Ale můžeš prozradit nevzdělané - co je to eón?
Body: 5
<reagovat 
 Rawen (Občasný) - 2.8.2002 > Kapucín> Dík.
<reagovat 
 Rawen (Občasný) - 2.8.2002 > Kapucín> Eón. Ty nevíš, co je to eón? To je prostě nějaká neurčitá dlouhá doba. Jo, a je to taky oblíbené slovo Arthura C.Clarka. :-)))
<reagovat 
centaur (Občasný) - 2.8.2002 > To je dobré, ze začátku jsem čekal něco obyčejného, ale tohle je precizní.
Body: 5
<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 10.8.2002 > Člověče, co chceš za hlubší kritiku? Tohle je prostě skvělý, netřeba to rozebírat do hloubky. Já zkrátka jenom žasnu a cítím se po přečtení tak nějak moc pěkně.
Body: 5
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 20.8.2002 > Vybírám do časopisu. A ráda. Jen houšť. :o)))
<reagovat 
 Rawen (Občasný) - 20.8.2002 > Kapucín> Děkuju ti, Kapucínku... Máš to u mě. :-)))
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 21.8.2002 > Fajn - piju červený. :o)))
<reagovat 
T.B.Š. (Občasný) - 23.8.2002 >     Je to milý a hravý.
<reagovat 
jessica (Občasný) - 26.8.2002 > Jo, je to miloučký. Zajímavá představa - slepý bůh...
Body: 5
<reagovat 
matta (Občasný) - 14.11.2002 > Jo stojí za to si to přečíst!
Body: 5
<reagovat 
barlach (Občasný) - 24.11.2002 > Tý jojo!Je to hrozně pěkný...Mně to Bůh udělal také...
Body: 5
<reagovat 
Andrej Armenov (Občasný) - 10.12.2002 > Staré téma viděné "jinýma" očima...úplný Oscar Wilde...a nebo Holanův "slepý Bůh"  
Body: 5
<reagovat 
Andrej Armenov (Občasný) - 10.12.2002 >

Škoda, že nejsem žena...:-))))


<reagovat 
Andrej Armenov (Občasný) - 10.12.2002 >

Škoda, že nejsem žena...:-))))


<reagovat 
Rawen (Občasný) - 12.12.2002 > Všem děkuju, nečekal jsem, že se bude nejvíc líbit právě tohle...
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 12.12.2002 > hezký nápad
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 19.12.2002 > Jen ten kdo ví, že neví, může někdy vědět. Hledime do nebe, abychom se porad ujistovali, ze je modre.
<reagovat 
Michal Oliva (Občasný) - 20.12.2002 > Odvazne tema, jeste odvaznejsi provedeni, ale nejodvaznejsi je to tvrzeni o slepote Boha. Mnozi by te radi ukamenovali, kdyby to cetli, ja ti ale dam jednicku (vic udelat nemohu). Je to fakt dobre, jen tak dal. Ja bych si s radosti koupil knizku plnou takovych kousku.
Body: 5
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 25.2.2003 > Tady se proste neda neparafrazovat Witold Gombrowicz (roman Ferdydurke)...
Dovolte, abych se pokusil v jeho duchu o volny preklad Rawenovy neomytologie:
"Vagina, vagina, vagina, vagina, vagina, vagina, vagina."
Jelikoz vsichni obcas trpime hormonalni nevyrovnanosti, jelikoz si vsichni uvedomujeme, ze sexualne vyrovnany Michelangelo by nikdy Davida nevysochal, odpoustime Rawenovi jeho prohresek proti literature, jakoz i jini odpusteji nam, amen.
<reagovat 
čtenář Ivan =Vaňka= ŠVEC - 5.3.2003 > Poutavé, milé, úsměvné... Ivan
Body: 5
<reagovat 
malá_mořská_víla (Občasný) - 15.4.2003 > Moc pěkné...
Body: 5
<reagovat 
čtenář tom - 13.5.2003 > do hajzlu "Veršotepče" ! Je to dobré, ale není mi z toho zrovna teď veselo. Asi víš proč... Jenom mi to připadá trochu zaslepené. Ale chápů to. Já jsem taky někdy (v tomto ohledu) zaslepený. P.S.:Ale nečekal jsem, že tolik lidí tomu vůbec nerozumí
Body: 3
<reagovat 
MZF (Občasný) - 11.6.2003 > Je to pěkné. Pohrál jsi si vážně skvěle.

Na čistou jedna to dle mého názoru není, ale přimhouřím oko.
Body: 5
<reagovat 
Rawenovo špatné já (Občasný) - 11.1.2006 > - nejlepší milostný výlev na světě .) **** jinak no comment
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
1 2 3 4 5 6 7 (8) 9 10 12 13 15 16 17 19 20 21 22 23 24 25 26 27 30 31 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 52
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter