Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Alter ego
Autor: Berzeger (Občasný) - publikováno 7.1.2009 (18:55:13)

            Den.

            Ne, noc.

            Tak alespoň večer. Pozdní večer.

            Prochází se po ulici. Na cestu mu svítí akorát pouliční lampy. Jedna z nich však tu a tam zabliká. Pokaždé, co k ní vzhlédne, to udělá znovu. Jako by se mu vysmívala. Ano, ona se mu vysmívá – ukazuje mu jeho život, jeho myšlení. „Ty ubožáku. Není ti dobře? Nedělá ti to dobře? Ty víš, co ti chci říct. Nechceš si to připustit. Táhni mi z očí.“ V tu chvíli je slyšet slabé lupnutí a lampa okamžitě přestane předvádět svou hru se světly. On ví, že je ubožák. Ví to. Ví, že je troska, ví, ví, on to krucinál ví. Kariéra se mu daří. Dosáhl toho, čemu by se před rokem z plna hrdla zasmál. On toho dosáhl – ukojil tak své ego. Stal se tím, čím chtěl. Teď je z něj však neškodná troska. Je z něj… troska…

            Jeho sociální život strádá. Zatraceně strádá. Potřebuje lidi… ale nenávidí je… všichni jsou dle jeho mínění součástí tupého stáda. Během svého života našel jen velmi málo spřízněných duší. Takových, které o něm neuvažují jako o magorovi. Které v něm vidí i něco víc, než zvláštního člověka s trochu morbidním smyslem pro humor.

Prý počítačový magor. Haha. Ha. Vtipné? Ani ne. Smutné. Závidí? Závidí mu kariérní úspěch? To těžko. Ve společnosti platí jednoduché pravidlo – děláš do počítačů víc než ostatní, jsi magor. Jsi blázen. Jsi nechutnej cvok. Táhni, šmejde. Tady nemáš co dělat, tady se bavíme o normálních věcech. Tady se totiž bavíme o tom, jak si o víkendu ožerem tlamy a zhulíme se, že nám nezbude jediná mozková buňka. Nelíbí se ti to? Nerozumíš nám. Vypadni. Jsi cvok. Jsi bezcennej. Jsi blázen. Jdi se léčit, ichtyle.

Ví to. Ví. Ví, že není žádaný. Že je pro každého kamarád, jen když má dotyčný s něčím problém. Víš, nikdy jsem ti to nechtěl říct, ale mám tě moc rád. Jé, tys mi pomohl? Dík. A teď už někam zalez. Nepotřebuju tě. Jsi blázen. Hledáš vysvobození? Nenajdeš. Nemůžeš. Nedovolíme ti to. Nemáš právo. Nejsi člověk.

Ležel by bez toho nejcennějšího, co má, v rakvi? Ne, jinak. Byl by vypuštěný v řece? Byl by jednoduše zahrabán pod zemí? Asi. Proč to neuděláš? Kvůli svým nejbližším? Kvůli těm, které miluješ? Jsi slaboch.

Naštvaně vzal kámen ležící na chodníku a lampu rozbil. Proč? Proč ne? To ona se mu vysmívala. To ona mu připomněla jeho trápení. Dostala, co si zasloužila. Nebude se mu vysmívat. Je neživá. Teď.

Ego. Jeho ego.

Jeho zatracené ego.

Jeho nadhled.

Jeho čest, jeho odvaha, jeho síla.

Mizí…

A mizí…

Potřebuje pomoc. Chce pomoc. Neví, kde ji sehnat. Netuší. Snaží se bojovat, ale prohrává. Je blízko… tak blízko… jeden pohyb… a bude po všem.

Jeden zatracený pohyb ho děli od nadpozemské slasti. Konec strastí. Začátek slastí. Opravdu? Ano, našeptává mu sladce jeho alter ego. Chceš konec? Máš ho tak blízko. Nic neucítíš, jen zatneš zuby. To zvládneš… i když… takový ubožák jako jsi ty… ale mohl bys. Ne, nedělej to, říká mu z druhé strany jeho pravé já. Chceš ublížit lidem, kteří tě milují? Ty to vážně chceš? Chceš podlehnout lákání? Vážně to chceš? Rozmysli si to…

Pak už nic neříká… alter ego si ho všimlo. Volba je na tobě, chlapče.

Prý bezstarostný. Haha. Alespoň to ukryl. Povedlo se mu to. Ukryl své nitro. Zastínil ho zevnějškem. Ačkoliv někteří ví a jiní tuší, většina nic neví. Jsi bezstarostnej zmetek. Z čeho ty můžeš mít starosti? Ty máš špatnou náladu? TY? Kvůli čemu, proboha?

Zabít je. A poté i sebe. Elegantní? Ovšem, vždy s grácií. Nechat na místě růži? Jako vzkaz pro prvního, který je najde? Nikomu tím ale neublíží. Možná tak pozůstalým mrtvých. To není tak stylové. Ublížit jim. Dokázat jim, že se mýlili. Že není tak bezstarostný. Způsobit jim bolest. Neznali jsme ho. Mysleli jsme si, že to byl jen zatracenej blbec. Pozdě. Pozdě bycha honiti. Už nepoznáte. Nepoznáte. Ne. Nemáte šanci. Promarnili jste ji. Máte smůlu.

Čest. Jeho čest.

Jeho zatracená čest.

Jeho ego.

Alter ego.

Alter… ego…

Ozývá se… víc a víc… pomsta… touha po pomstě… pomstít se všem a všemu. Ukončit to. Končit s pocitem, že ubližuje lidem, kteří o něm smýšleli zle. Ale také svým nejbližším. Svým nejbližším. Nechce. NECHCE. Ale ta touha… ta věčná touha… ta zoufalost… čím dál tím víc a víc. Myslel, že se přes své alter ego definitivně přenesl. Nepřenesl. Vrátilo se tak rychle, jak ho stihl porazit. Jak to jen tenkrát udělal? Co ho vysvobodilo? Co mu pomohlo? Nemůže si vzpomenout. Má zastřenou mysl. Neuvažuje racionálně. A líbí se mu to. Nebo ne? Neví. Neví. Nic neví. Není si ničím jistý. Chce konec, ale nemůže ho mít – nedosáhne na něj. Je to tak tajemné, ale zároveň krásné.

Krásné? Opravdu krásné? Nikoliv. Zastřená mysl.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Parsifal (Občasný) - 7.1.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
Parsifal (Občasný) - 7.1.2009 >
<reagovat 
Parsifal (Občasný) - 7.1.2009 >
<reagovat 
Parsifal (Občasný) - 7.1.2009 > Geniální! Napsáno s citem, člověk věří, že pisatel hrdina opravdu ty deprese má. Nějteré pasáže mi připomínají i mé myšlenky, možná proto se mi to tak líbí. Jestli je na disku víc povídek podobného ražení, sem s nimi!
Body: 5
<reagovat 
 Berzeger (Občasný) - 7.1.2009 > Parsifal> Tak ted fakt nevim, jestli se na tebe mam nasrat, nebo jestli to mam brat s humorem :)
Jeste mam na disku jednu takovou (napsanou v ten samy den, taktez nedopsanou), ta je ale tak kratka, ze ani nestoji za to ji publikovat. I o tomhle jsem dosti premyslel, jestli to mam vubec vydavat, preci jenom je to docela osobni, nakonec jsem to ale sem dal.
<reagovat 
 Parsifal (Občasný) - 7.1.2009 > Berzeger> Tedy, pokud je špatně, že jsem se pokusil povídku pochválit, tak se omlouvám, možná jsem měl napsat, že je to nuda... Samozřejmě že osobní věci se hůře publikují, to sám dobře vím :-)
<reagovat 
 Berzeger (Občasný) - 7.1.2009 > Parsifal> Ne dobry, jen jsem to spatne pochopil :) Dekuju :D
<reagovat 
Sallybill (Občasný) - 7.1.2009 >

Musels být hodně v prdeli kdyžs to psal ...a tím jsi zúžil okruh těch co rozumějí, na sebevrahy a potencionální sebevrahy.Už víš, že budocnost je neměnná? Aneb, zkus se vyhnout sebevraždě, když dostaneš varování třeba i roky dopředu...


<reagovat 
 Berzeger (Občasný) - 7.1.2009 > Sallybill> Jo, v prdeli jsem byl, proto jsem se o pul roku tedlech stavu pozdeji sel lecit. Sem jsem to daval spis, aby se lidi podivali, jak pise nemocnej clovek, na kteryho zrovna prichazi faze, kdy nemoc pomalu plave na povrch a prejima nad nim kontrolu...
<reagovat 
 Sallybill (Občasný) - 7.1.2009 > Berzeger> 

maniodeprese?


<reagovat 
 Berzeger (Občasný) - 7.1.2009 > Sallybill> Ne docela, ale nektery priznaky to ma obdobny.
<reagovat 
 Sallybill (Občasný) - 7.1.2009 > Berzeger> 

Dokud zvládáš - nehledáš, když nezvládáš - nemáš sílu hledat...

Berzerger- to nezapomenu ...

už chápu, proč takove nick


<reagovat 
bloumal (Občasný) - 7.1.2009 > Kdybych mohl, dám vám D 2x.
1x jak je to napsáno
1x v jaké situaci jste to asi psal

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Berzeger (Občasný) - 7.1.2009 > bloumal> Mockrat dekuju :)
<reagovat 
mjach (Občasný) - 7.1.2009 >

Trošku jsem kdysi nahlédl také do příslušných ordinací :-)


Doporučil 
<reagovat 
 Berzeger (Občasný) - 7.1.2009 > mjach> Ja tam nahlizim stale :)
Take zazitek na cely zivot? :)
<reagovat 
 Michelle (Občasný) - 8.1.2009 > mjach> 

Ve společnosti platí jednoduché pravidlo – děláš do počítačů víc než ostatní, jsi magor.

 

Vidíš, máš to oficiální, co je psáno...  


Body: 5
<reagovat 
Uther Pendragon (Občasný) - 9.1.2009 > "Počítačový magor", kterého jeho ujetost trápí? To jsem ještě neviděl, neslyšel.. :-) Zajímavé.
<reagovat 
 Berzeger (Občasný) - 9.1.2009 > Uther Pendragon> Nic takoveho v clanku neuvadim, ani tam sam o sobe nerikam, ze bych byl pocitacovy magor. Ona veta (na kterou navic odkazujes spatne, ale vim, co jsi myslel) je reprodukce tehdejsiho nazoru ostatnich.
<reagovat 
 Uther Pendragon (Občasný) - 9.1.2009 > Berzeger> No jo. Asi se sekli.
<reagovat 
 Berzeger (Občasný) - 9.1.2009 > Uther Pendragon> Asi.
<reagovat 
 Berzeger (Občasný) - 9.1.2009 > Uther Pendragon> Cetl jsi vubec uvodnik toho clanku?
<reagovat 
 Uther Pendragon (Občasný) - 9.1.2009 > Berzeger> Četl, proč?
<reagovat 
 Berzeger (Občasný) - 9.1.2009 > Uther Pendragon> Za rok a pul se toho hodne zmeni.
<reagovat 
 Uther Pendragon (Občasný) - 9.1.2009 > Berzeger> To mi povídej. :o)
<reagovat 
čtenář sobík rudolf - 9.1.2009 > nářek pěknej, poctivej, upřimnej. literatúra? sotva.
<reagovat 
 smetana (Občasný) - 14.1.2009 > čtenář> literatura
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter