Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce V skrytém doteku z kolekce Odpovědí srdcem
Autor: Lin Sien Ti (Občasný) - publikováno 10.1.2009 (12:52:07)
další ve sbírce>

 

 

Není mi třeba kázání bych sdílela

lesní vzdušnost hlubinu oblohy a radost ve tvém pohledu

v jiskrném proudění všeho průzračnosti

ocitla se v samém středu a přesahu...

 

V něčem co i básníci ponechávají nevyslovené...

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 10.1.2009 > Pěkná, tvůj velmi kritický čtenářík.
<reagovat 
NEMINI (Občasný) - 10.1.2009 > fajn
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 10.1.2009 >

Chtěl bych se zeptat, jakou máš představu o podílu vzmachu na básnické tvorbě.


Doporučil 
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 10.1.2009 > Raimund> "Vzmach" je prostě něco jako impuls, aktivita, zasažení vedoucí k tvůrčímu projevu. Vždy je tu pro nějaký symbol, nějaký archetyp,obraz -  ale prostě projeví se ve vědomí "nárazem". Je to pro mě podobné, jako když se spustí rychle snový proces. Sny nejsou bezcenné, pokud chápeme, že je to naše mysl, která jimi něco sděluje. Není zde nic nesmyslného, jen "my", kteří nerozumíme sdělení. Právě tak je vzmach něco jako "zasažení symbolem", které spustí tvůrčí proces. Takže trošku kostrbatě vyjádřeno, tak to vnímám.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 10.1.2009 > Lin Sien Ti> A nemá to nakonec ňáký vztah ke sevření a rozmachu? Quašajrího jsi musel cestou potkat
<reagovat 
 kolohnát (Občasný) - 11.1.2009 > Lin Sien Ti> já vážně nevím nic o teorii poezie (přijde mi to jako čirá hloupost, dělat teorii k něčemu, čemu pak řeknete vzmach, dělat teorii k něčemu, co je pro vás zasažením a pak podle té teorie se snažit psát...a napsat podle teorie vzmach... che che, to mi přijde jako že si to totálně protiřečí, ale jsem jenom analytik a ne vzdělanecm) nicméně tenhle vzmach mi připomíná pěkné starořecké slovo: exaifnés...okamžitost
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 10.1.2009 > Raimund> No co já vím? Quašarjího jsem neptkal, kdo to byl či je?
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 12.1.2009 > kolohnát> No, dobře, tak jsou pro tebe ty, kolohnáte, ty stránky hloupé, mně to nijak nevadí. Možná sis mohl přečíst, že jde o blog "autorské tvorby", tedy ne literární teorie či kritiky. Vzmach je prostě také třeba "autorský", něco jako "tvůrčí nastartování, impuls". Na označení až tak nesejde. Je zbytečné tu mluvit o teorii, kde žádná není. Je to prostě setkání autorských příspěvků + třeba několik děl od autorů minulosti. Takže: teorie ten blog nenese.
<reagovat 
 Čtenář - 12.1.2009 > kolohnát> lin ví o teorii poezie hovno. každopádně je ale teorie spíš pro interprety než pro básníky. tedy... teorie. je fakt, že do teorie se počítají i všelijaké technické výdobytky, vědět, co je rým, rytmus, znát nějaké ty figury a tropy. to ovšem může básník umět v praxi, aniž by se to učil z příručky. nicméně je málo těch, kteří to četli v příručce, ještě míň je těch, kteří se to naučili četbou i vlastním psaním. a naprosté minimum těch, kteří to mají v krvi od narození. pak se stavějí básně jako domy bez základů a bez oken.


někdy se stane, že jsou krásně, mimoděk...
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 10.1.2009 > Lin Sien Ti> Ále, jeden, co prodává U Antoníčka zmrzlinu.
<reagovat 
 kolohnát (Občasný) - 12.1.2009 > Lin Sien Ti> v pořádku, asi jsem se jen nechal unést vlastním egem:)
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 13.1.2009 > čtenář> 

Vida, "čtenář" se nám opět probral k aktivitě, tentokrát zřejmě z útrob Ústavu pro českou literatutu nebo z nějaké katedry českého jazyka při Filozofické fakultě. Přišel poučit kdo co ví a neví, proč je/není básníkem, o čem je co v literární teorii, ale hlavně... co VÍ on sám.

Je to tak komické, jak se snaží... rozhodovat, soudit, poučovat. Počkám si na jeho vlastní tvorbu, bude to myslím velmi přínosné a poučné.


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 10.1.2009 > Raimund> Ne, myslím to vážně, neznám ho...
<reagovat 
 Čtenář - 13.1.2009 > Lin Sien Ti> Máš pravdu, čtenář je komik. Ale ty nejsi jeho svět.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 10.1.2009 > Lin Sien Ti> Írán kolem r. 1000. Súfijské termíny a pojmy.
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 10.1.2009 > Raimund> Aha, no vidíš, zrovna se chystám súfíjce víc studovat, tak díky. Jsem rád, že jsi mě na něj upozornil.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 10.1.2009 > Lin Sien Ti> Už se těším, jak budeš k tematům v básních přistupovat z několika hledisek.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 (9) 10
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter