Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "Vliv Boží na odměny a tresty. „Bůh ustanovil zákony, které řídí veškeré vaše činy, když je překročíte, jest to vaší vinou... " z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 18.1.2009 (00:46:54)
další>
"Vliv Boží na odměny a tresty.

... nevtělené Bytosti odpovídají, 2.pol. 19.stol.- část 40





"Obírá se Bůh osobně s každým člověkem? Není On přílíš velkým a my příliš malými, než aby každý jednotlivec měl v Jeho očích zvláště nějakou vážnost?

„Bůh se stará o všecky bytosti, které stvořil, ať jsou sebe menšími, neboť pro Jeho dobrotivost není nic příliš malého."






Jest Bohu třeba obírati se s každým naším činem, aby nás odměnil, nebo potrestal a není větší díl našich činů pro Něho nepatrným?

„Bůh ustanovil zákony, které řídí veškeré vaše činy, když je překročíte, jest to vaší vinou. Když člověk spáše nějaký hřích, nevyřkne asi proti němu na příklad takového výroku: „Byls nestřídmým, proto tě potrestám." On ustanovil jistou hranici. Nemoce a často i smrt jsou následky hýřivosti a to je ten trest Boží, což jest vlastně výsledkem přestoupení zákona. Tak jest tomu při všem.

Veškeré vaše činy podřízeny jsou zákonům Božím; není mezi těmi činy žádného, třebas by se vám nepatrným zdál, který by nemohl býti Jeho urážkou. Když podléháte následkům urážky zákona, máte to přičítati jen sobě samým a stanete se takto vlastními původci svého budoucího štěstí nebo neštěstí.
Tuto pravdu pochopíte z následujícího podobenství: jistý otec poskytl svému dítěti vychování a vyučení, to je prostředky k dobrému se chování. Odstoupil mu pole k vzdělávání a pravil mu: „Zde máš pravidlo, které máš zachovávati a všecky potřebné nástroje, abys učinil pole úrodným a zabezpečil si živobytí. Dal jsem ti poučení, abys tomu pravidlu porozuměl a když je budeš zachovávati, ponese ti pole mnoho užitku a způsobí ti klidné stáří; nebudeš-li pravidla tato zachovávati, nebude ti pole ničeho ploditi a ty zemřeš hladem." To vyřknuv, nechal ho jednati dle jeho vůle.
Není pravdou, že toto pole bude úrodné v poměru k péči na jeho vzdělávání vynaložené a že každé zanedbání bude na škodu žním? Syn bude tedy ve svém stáří buď blaženým nebo nešťastným dle toho, jak zachovával nebo zanedbával pravidlo otcem jemu dané.

Bůh jest ještě prozřetelnějším, neboť vám oznamuje každou chvíli, jednáte-li dobře nebo špatně. On vám posílá duchy, aby vás poučili, ale vy jich neposloucháte. Při tom jest ještě ten rozdíl, že Bůh uděluje člověku vždy v nových existencích prostředek, aby napravil své minulé křivdy, kdežto syn o kterém jsme mluvili, již nemá žádného, použil-li špatně svého času."



"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
... pokračov. - část 41".



."


Poznámky k tomuto příspěvku
Li-duše (Občasný) - 20.1.2009 >

se neustále opakuji:-))) líbí!

 

Dal jsem ti poučení, abys tomu pravidlu porozuměl a když je budeš zachovávati, ponese ti pole mnoho užitku a způsobí ti klidné stáří; nebudeš-li pravidla tato zachovávati, nebude ti pole ničeho ploditi a ty zemřeš hladem." To vyřknuv, nechal ho jednati dle jeho vůle.

co dodat?


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 21.1.2009 > LidaStudenovska> - nejen hezká, ale i moudrá
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 21.1.2009 > LidaStudenovska> takových je ale dnes, bohužel, dost málo
<reagovat 
 Li-duše (Občasný) - 21.1.2009 > dr. Wojtek> :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 (39) 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter