Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Okolo Betléma
Autor: plagiátor (Občasný) - publikováno 19.1.2009 (21:44:05)

 

 Jdu ven. Venčit psa. Vlastně fenu. Jdu s ní. Před ní. Za ní. Dívám se pod zvednutý ocas - bude hárat. Připomene mi to vtip: "Žena je jediné zvíře, které týden krvácí a stejně nechcípne."

 Vtip by měl být vtipem... ne hořkým odplivnutím.

 

 Oplocenka. Mladé jedle čekají na sváteční popravu. Některé mají pod terminálem zalomené větve. Zmrzačení se stalo cejchem přežití a růstu.

 

 Úvoz začíná stoupat. Pod nohama by mělo být slyšet vrzání sněhu, od úst stoupat pára. Jsou čtyři nad nulou, vibram zapadá do bláta rozryté cesty.  

 Oteplování. Vítr a kůrovec. Harvestor, vyvážečka, Lakatoš... Dost důvodů pro mlaskavý krok - Goretex buď pochválen!

 

 Kapitulní statek. Pod kůží starých falcovek prosvítají žebra latí, vrcholové vaznice jsou esovitě prohnuté. U páteře přirozený jev. U páteře.

 Ve stáji je zima. Marie křičí bolestí a drtí Jozefovi ruku.. On, zmatený jejím utrpením, hledá na stěnách slova útěchy: O Frantovi zmrdovi. O lásce k Lucii, kokotech a hnusných kundách.

 Dítě nepláče - mlčí, zděšené úkolem a tíhou těla.

 

 Poslední krůpěje dopadly k větší chvále Krista. Zatřepat a: "Vzhůru jezdče, k nebi ať míří dřevec Tvůj!"

 V údolí se začíná zhmotňovat silo - šedá kvočna plná zrní. Okolo ní kuřata s břízolitovým chmýřím. Z očí jim visí červenobílé postavy zlodějů s naditými pytli...  Nadílka naruby.

 

  O deset minut níž začínají auta šeptat. Pak mluvit. Některá zamíří ke hřbitovům. Jiná na nákupy. Bytosti budou míjet sloupce jmen a němé holubice, žulová alba cizích tváří. Postavy potlačí nerezové kříže, ruce ukřižované na madlech. Kalvárie mezi regály s Golgotou u pokladny.

 

 Dva výstřely za kopcem. Několik dětí bude zbytečně držet půst a večer vyhlížet zlatý záblesk. Do mrazáku se nepodívají.

 

 Domek sousedky. Kdysi běžel v televizi film. Vlastně několik krátkých příběhů. V jednom z nich  stará paní sleduje štědrovečerní program. Pak se oběsí.

 Okna svítí, přes zatažené závěsy nejsou žádné komíhající se nohy vidět... Snad příště, až zapomene zatáhnout.

 

 

 Klika cvakne. Nepřítomné oči vyhlíží obrysy toho nejhezčího dárku pod jiným stromem.

 Už brzy se dočkají.

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Mbonita (Občasný) - 20.1.2009 > hmmm..
Body: 5
<reagovat 
dadik (Občasný) - 20.1.2009 > takový chlapský...
líbí
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 plagiátor (Občasný) - 21.1.2009 > dadik>  Však to je taky moje jediná jistota... že jsem mužského pohlaví. O ostatních parametrech ale raději taktně pomlčím.
<reagovat 
 dadik (Občasný) - 21.1.2009 > plagiátor> tak se jí drž zuby nehty...
:)
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 23.10.2009 > "

."
Doporučil 
<reagovat 
mystikus (Stálý) - 13.12.2014 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter