Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "Závěrek části 1./ I. - Posmívati se tomu, čeho neznáme, čeho jsme neprostudovali s pozorností svědomitého badatele, to není úsudkem, nýbrž důkazem lehkovážnosti, a dává to špatný obrázek o jeho vlastní soudnosti..." z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 5.2.2009 (00:25:26)
další>
"Závěrek části 1.

... nevtělené Bytosti odpovídají, 2.pol. 19.stol.- část 52





Závěrek části 1.


I.
"Kdo by znal působení zemského magnetismu jen ze hry magnetické střelky, ten by těžko pochopil, že tato střelka obsahuje tajemství mechanismu všehomíra a pohyb světů. Tak je tomu též s tím, kdo zná ze spiritismu jen pohyb stolů, a vidí v něm jen zábavu pro ukrácení chvíle ve společnosti a nepochopuje, že tento jev, tak jednoduchý, tak obyčejný, již za starodávna vzdělaným i "polodivokým" národům známý, mohl by souviseti s nejvážnějšími otázkami společenského pořádku.




Co může také pro povrchního pozorovatele míti společného nějaký stůl, který se točí, s morálkou a budoucností člověčenstva? Ale kdo přemýšlí, ten si vzpomene, že z jednoduchého hrnce, ve kterém se vaří voda a jehož poklička se zvedá – hrnec, ve kterém se též v nejvzdálenějším starověku vařívalo – vyšla mocná hybná síla, jejíž pomočí člověk prolétá prostor a přemáhá vzdálenost.




Vězte tedy vy, kteří nevěříte v nic kromě ve svět materielní, že z tohoto stolku, který se točí a který vyvolává váš pohrdavý úsměv, vyšla celá věda, ba i rozluštění otázek, jichž žádná filosofie ještě nemohla rozluštiti.




Odvoláváme se ke všem protivníkům dobré víry a zapřísaháme je, aby se přiznali, zda si dali práci zkoumati, co zavrhují. Dle zdravého rozumu nemá kritika ceny, leč by přicházela od toho, který tu věc, o které mluví, dokonale zná.




Posmívati se tomu, čeho neznáme, čeho jsme neprostudovali s pozorností svědomitého badatele, to není úsudkem, nýbrž důkazem lehkovážnosti a dává to špatný obrázek o jeho vlastní soudnosti.




Kdybychom byli podali tuto filosofii jako dílo nějakého lidského rozumu, potkala by se zajisté s menším opovržením a byla by zkoušena těmi, kteří si přivlastňují právo řidiči veřejné mínění; ona však přichází od duchů – jaká to hloupost! Nezasluhuje prý jediného jejich pohledu.





Oni ji posuzují dle nápisu, jako posuzovala v bajce opice ořech dle skořápky. Neberte ohledu, chcete-li, na její původ, připusťte, že tato kniha je dílem některého člověka a řekněte si svědomitě v duchu, až ji opravdově pročtete, zdali tam najdete nějakou látku k posměchu?


II. ...




"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
... pokračov. - část 53."

."


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 (51) 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter