Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí "Závěrek části 1./ II. - "Spiritismus je "nestrašlivější" protivník materialismu, není se tomu tedy co diviti, že materialisté jsou jeho ..." z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 6.2.2009 (00:25:50)
další>
"Závěrek části 1.



"II.
... nevtělené Bytosti odpovídají, 2.pol. 19.stol.- část 53






"Spiritismus je "nestrašlivější" protivník materialismu, není se tomu tedy co diviti, že materialisté jsou jeho odpůrci; ale poněvadž materialismus jest taková nauka, ke které lidé sotva troufají se přiznati (důkaz, že ti, kteří se k němu přiznávají, se nepovažují za dosti jisté, a že jsou opanováni svým svědomím), pokrývají se "pláštěm rozumu" a vědy.




Podivná to věc, ti nejvíce nevěřící mluví i ve jménu náboženství, které tak málo znají a pochopují jako spiritismus. Jejich terčem jest zvláště zázračnost a nadpřirozenost, které nepřipouštějí.






Poněvadž se prý spiritismus zakládá na zázračnosti, může býti dle nich jen směšným předpokladem. Oni nepřemýšlejí, že dělajíce bez rozdílu proces událostí zázračným a nadpřirozeným, dělají jej též náboženstvíM. A vskutku se zakládá náboženství na zjevení a tzv. zázracích. Co je však zjevení, ne-li mimolidská komunikace.




Všichni svatí spisovatelé již od Mojžíše mluvili o takovém způsobu sdílení. Co jsou zázraky, ne-li podivné a zvláště nadpřirozené činy, poněvadž to jsou ve smyslu liturgickém úchylky od přirozených zákonů.





Když tedy zavrhují zázračné a nadpřirozené věci, tedy zavrhují též základy náboženství. Ale nemáme na tuto věc patřiti takto. Spiritismus nemá zpytovati, zdali jsou zázraky čili nic, to je, zdali Bůh mohl v jistých případech odstraniti věčné zákony, které řídí vesmír.






Ponechává nám v tom úplnou volnost víry; praví a dokazuje, že ty jevy, na kterých se zakládá, nemají nic nadpřirozeného, leč zdánlivost. Tyto jevy jsou takovým v očích jistých lidí jen proto, že jsou neobyčejné a nad obyčejnými skutky, ale nejsou nic více nadpřirozenými, než ty všechny jevy, o nichž věda dnešního dne dává vysvětlení, a které by se v dřívější době zdály zázračnými. Veškeré spiritické jevy bez rozdílu jsou následkem všeobecných zákonů, a zjevují nám jednu z přirozených mocí – neznámou moc, nebo lépe řečeno, dosud nepochopenou, jejíž jsoucnost v pořádku věcí dokazuje pozorování.



Spiritismus zakládá se tedy na zázračném a nadpřirozeném tak málo, jako náboženství. Ti, kteří jej z tohoto ohledu napadají, činí to proto, že ho neznají a kdyby to byli třeba ti nejučenější lidé, řekneme jim: „Jestli věda, která vás poučila o tolika věcech, nepoučila vás, že říše přírody jest nekonečná, jste jen polovičními učenci."


III. ...





"Pozn.: citát - úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."
... pokračov. - část 54."


."


Poznámky k tomuto příspěvku
Li-duše (Občasný) - 6.2.2009 >

Ponechává nám v tom úplnou volnost víry...

 


<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 6.2.2009 > "

."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 (52) 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter