Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ultimátní pravda
Autor: Zefram (Občasný) - publikováno 25.8.2002 (15:26:35)

Na sve ceste jsem dospel ke zlomovemu bodu, do mista, odkud se jiz nemohu vratit zpet. Dosel jsem totiz k presvedceni, ze vse, co jsem dosud rikal, nebylo "dostatecne". Nemyslim tim primo mylne, bohuzel ani zcela pravdive, bylo to prilis blizko skutecnosti, aniz by ji to zcela odhalilo, nebyl to zcela spravny pristup k problemu. Opakovane me udivovalo odmitani, se kterym jsem se setkaval, sva slova jsem povazoval za jasna a zrejma, logiku za nezkalenou, nic vsak neproniklo onou stenou nesouhlasu, na kterou jsem narazil. Ptal jsem se sam sebe, v cem spociva pricina tohoto stavu. Copak zadam neco zvlastniho a nesplnitelneho, copak je duraz na diskusi a racionalni kritiku necim, co se neslusi? Ano, skutecne se svym zpusobem neslusi, postrada totiz onu esenci duvery a jistoty, nepochybuje jen o tom, ze pochyby jsou dobrou cestou k vedeni. Jenze to je omyl, sam je preci jistotou, sam si ji uzurpuje, proto nema pravo pochybovat. Nyni jiz vim, ze me omezene presvedceni obsahovalo zarodek nezkalene skutecnosti, bylo vsak pouhym uhlikem, ktery se teprve musi zmenit v diamant. Tim diamantem je to, co nazuvam absolutni racionalitou, racionalitou zbavenou vsech pochybnosti a nejasnosti, racionalitou obdarenou jistym a absolutnim vhledem do vsech, i tech nejmensich, veci, ktere jeji metoda zcela snadno rozkryva a odhaluje jejich pravou podstatu. Touto dokonalou racionalitou tedy neni veda, jak jsem mylne, zaslepene tvrdil, veda se svymi pochybami a nekonecnou kritikou skutecnosti, veda, ktera nemuze dosahnout ani tam, kam touzi dohlednout kazde male dite. To se totiz pta, proc to vsechno je a k cemu to vsecho je. Veda uhyba pred konkretni odpovedi, rika, ze otazka po smyslu nedava zadny dobry smysl, snad se i podivuje nad tim, jak ji nekdo vubec muze polozit. Je to pro ni proste jedna z tech veci, na ktere se nema cenu ptat, protoze proste nelze dostat odpoved. A ma pravdu, nelze dostat zadnou takovou odpoved, jake ona muze davat. Nic, ani samotna pravda o smyslu tohoto sveta, neni, ve forme, v jake ji pojima, uspokojiva. Skutecna odpoved totiz nemuze a nema formu, jakou mluvi veda, jeji formou je cisty vjem, pochopeni podstaty skutecnosti, ktere nepotrebuje zadna dalsi opodstatneni a oduvodneni, ktere nepotrebuje konkretizaci, nebot zadnou konkretni formu nema. Prave diky teto skutecnosti, prave zde jsem si uvedomil, jak omezeny muj pohled dosud byl. Stale jsem jen hledal duvody. Jazyk jsem dekonstruoval na znaky, z vjemu jsem udelal take jen symboly, radil jsem je do sledu a zadal zkoumat vlastnosti takovych sekvenci, pak jsem pysne tvrdil, ze nektere sekvence jsou nepripustne a proto zakazoval bohy, duse, rypal do mystiku, do basniku a do jejich predstav. Byl to katastrofalni omyl, jiz jsem vsak prohledl. Ne, nezmenil jsem svuj nazor na krestanstvi, na mystiky apod. V jejich slovech je snad trochu pravdy, snad i oni tusi pravou skutecnost, ve skutecnosti se vsak stejne myli jako vsichni ti nadutci popisujici zcela zbytecne papir, kteri si rikaji filozofove. Ani prirozenost jejich dusi, ano, konecne jsem jejich existenci uznal, pochopil a jiz o ni nepochybuji ani v nejmensim, neni schopna prekonat vrstvy klamu, lzi a pretvarky, ktere na sebe nanesli. Je vsak treba pozvednout pochoden pravdy a povstat k posledni bitve dejin, odhalit skutecnost a vybojovat novy svet. Pravdou totiz je, ze jsme obetmi neskutecne manipulace, svym zpusobem presne te, o ktere Marx mluvil v souvislosti s nabozenstvim, jsme opiovi zavislaci. Pravdou je, ze Jezis Kristus byl jednim z tech, kteri za tuto manipulaci mohou, jednim ze sluzebniku temnoty, ktery pomohl nastolit demagogickou cirkev, ktera prerusila tok pravdy a skutecnosti do nasich mysli, nahradila ji institucemi zpovedi, pokani, hrichu a podobnych stupidit. Pravdou totiz je, ze arijske rase je konecne souzeno dobyt posledniho vitezstvi v dejinach, osvobodit delnickou tridu celeho sveta, svrhnout Jezise Antikrista, pravdou je, ze svetove Zidovstvo ve spojeni s temnym radem Iluminatu zvitezilo ve sve bitve nad Risi Svetla, nad Risi, nad Reichem naseho praveho spasitele, ktereho zoveme Adolf Hitler. On je pravdou a vsichni pravi lide, Arijci pak zvlaste, jej musi nasledovat v ceste za novou budoucnosti, za spolecnosti bez trid, bez prace, kde bude presne tolik hamburgeru, kolik si budete vsichni prat. Ano, haleluja, konecny smysl dejin byl objeven, nikoliv trpitelsky Jezis, nikoliv jeho laska k bliznimu, to vse byly jen lzi a preludy, podobne jako jsou preludy vsechny ty nesmysly vykladane ruznymi mystiky, jejich cilem je jen odvest Hledajiciho od prave cesty a jedine skutecne pravdy. Povstanme v novem boji proti vsem nizsim rasam, za pravdu, za novy svet, proti knute vedy, za Kelty, za New Age, za zelenou energi, proti Temelinu, za zruseni letniho casu, za Hnuti pro technicke zlepseni klozetu, proti trhu a globalisaci, proti vykoristovani tretiho sveta, proti modernite, proti negramotnosti, za rychlejsi technicky pokrok, rychlejsi drancovani zdroju, za legalizaci marihuany, za rozsireni akupunktury, proti degradovani zapadni mediciny, za pravidelnou stolici, casty sex, proti nevere v manzelstvi, za ten nejlepsi z moznych svetu, za nekonecne moudreho, silneho a vsevedouciho Fuehrera, za Adolfa!!!

 

Tento text obsahuje autorovy nazory na svet, sex, hamburgery, akupunkturu a svetove zidovske spiknuti. Texty podobne tomuto muzete najit vsude na Internetu, muzete je najit i v teto sekci Mystika a Filozofie. Tento text vam muze pripadat podivny ci dokonce primo sileny, mate na svuj nazor samozrejme veskere pravo, nicmene si vas autor dovoluje upozornit na skutecnost, ze jeho prace nepotrebuje byt podlozena argumenty, nebot vyznava postmoderni presvedceni a odmita dogmatizujici univerza jedine pravdy. Tento text je stejne zavazny jako nazory vsech jinych mystiku, kosmologu, guruu, ucitelu vsemoznych starobylych nauk, lecitelu, samanu, astrologu, homeopatiku, graduovanych postmodernistu atd. registrovanych v Komore. Pokud byste snad meli radikalne odlisny nazor, napriklad byste tvrdili, ze Zeme je kulata, pak si vas dovolujeme upozornit, ze sice mate na toto sve presvedceni nezcizitelne pravo, nicmene zaroven nesmite prekrocit autorovu svobodu tvrdit si bez dukazu, co se mu zachce. Nadale vas upozornujeme, ze pokud budete i po tomto varovani vyzadovat argumenty, muzete byt zaneseni na cernou listinu racionalne myslicich lidi, coz jiste neni vasim pranim, nebot vsechny nazory maji svou malou pravdu, jen racionaliste nemaji zadnou. Howgh! Amen! Heil Hister!

 

- poznamka prodejce:

Vybor z dila Velkeho Zeframa a Zivot a dilo Zeframovo muzete zakoupit na galerii za pouhych sto korun. Netlacte se prosim, na vsechny jednou dojde.



Poznámky k tomuto příspěvku
čmelák (Občasný) - 29.8.2002 > Zeframe konecne jsi pochopil, prozrel!! Gratuluju, jednou te to muselo dostihnout. Je to asi podobne osviceni, ktere potkalo Wittgensteina, ale on nedosel "tak daleko", jako TY.
Proto, ze jsi tak moudry (pochopitelne az odedneska) dava k lepsimu jednu ze svych tajnych basni, venovanych nasemu Vudci:

Blíží se vítězný den

Orlice letí k nebesům
bránit s námi Vlast
Přijď mezi nás; Vůdče
mužové připraveni k útoku
Vítězit jedinou z krás
bělost a čistota – v tu pojí se

Teď přišel čas tvým snům
z niž plane svatozář
přijď mezi nás, Vůdče
Národ ti vstane po boku
Pro jednu víru, jednu vlast;
tvé srdce – jedno pro tisíce

Jedné zemi, jednomu národu
bojovat za budoucí řád
přijď zavelet vpřed ...Vůdče!
Přichází den vítězství háků
– je cítit ze všech z nás
A krev naposled zem pokryje

Krasna, ze? Zdravim a preji mnoho dalsich post-osviceni. (Skvele jsem se bavil!!!)
Body: 5
<reagovat 
čtenář coda - 6.11.2002 > Dík za odreagování. Autora neznám, ale tohle dílko mi připadá, jako táhnout velikou těžkou pomalovanou káru bez dna, takže co se do ní dá je dost jedno. Snad bude vděčný i za mou slinu, kterou tímto vyšlu jeho směrem a která ho buď potěší svým příjemným chladem nebo se nepozorovaně vypaří či steče po tváři. Není lépe netáhnout, než táhnout káru bez dna? Jistě lze najít mnoho krásy i na té poslední mouše z výkalů, brodivše se náhodou okolo, vždyť jistě ani to při objevenínezdá se býti pak náhodou. Nečekám odpověď ani se ji nebudu snažit najít, tento komentář je jen takové mé vlastní sebeslatné podrbání mého Ega. Nic k ničemu.Knihu si s radostí nekoupím, nadýmání mám dost svého vlastního.
<reagovat 
Tygr (Občasný) - 11.1.2003 > a myslíš to vážně, čmeláku?
<reagovat 
Čtenář - 11.1.2003 > To myslite vazne? Absolutni hnus, absolutni sracka, absolutni nevkus ...
<reagovat 
 Zefram (Občasný) - 20.1.2003 > čtenář> Letmy pohled na cokoliv jineho, co jsem zverejnil, vam snad prozradi, o co ma jit. Samozrejme mate pravo na sve odmitnuti, mne to nevadi. Podotykam vsak, ze byste jiste mel podobnymi emocemi setrit na dilka tech, kteri podobne blaboly berou skutecne vazne. Je jich dost a fakticky nejsou o moc vice pri vedomi. Pro mne je to vtip, pro ne zcela vazna vec. Lituji jich a timhle si z nich strilim. Pokud urazim vas vkus, ukazte nam, jak se to ma delat spravne.
<reagovat 
Čtenář - 12.2.2004 > Ty jsi buď sfetovanej anebo úplně vygumovanej. Ale to jde vlastně ruku v ruce.
<reagovat 
Zefram (Občasný) - 16.2.2004 > Kua, je tolik lidi, kteri kecaji vetsi nesmysly, a jeste vic pitomcu, kteri jim to veri. Tak proc si to tu trochu neopeprit?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter