Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce "Až jednou … z kolekce nezařazen
Autor: Zeanddrich E. (Stálý) - publikováno 31.12.2008 (16:18:49)
další ve sbírce>

"Až   jednou   … 
 
 
 
 
 
 

Až      jednou      víra   Tvá

s   lehkostí

i      sebestrmější      propast   pevně      přemostí

Až   jednou

už      rána   žádná

nezastře   Ti   cíl

Až      nevzdáš   to

když      dobývat   budeš      se

kde   včera      jsi   už      dávno   byl 
 

 

 

 


Až      jednou

rozvineš   se

v      celé   síle

Až      dokonalost   dosažitelná

obsažena   bude

ve      Tvém   Díle

Až      z   bludného     kruhu

kam      byl   jsi      zatažen

svou      vlastní   cestou

vždy      dostaneš   se      ven  
 


 

Až   nezlomí   Tě      neštěstí

Až      i   v      porážce      rozpoznáš

budoucí      své   vítězství 
 


 

Až      ukonejšíš   nejdřív      cizí   hlad

         a      nebudeš   chtít     za   to

hned      zpátky   něco      brát  
 


 

Až      nezmýlí   Tě

intelekt   bez      Dobra

až      lehce   zchladíš      zápal 
 
co      zrůdným   směrem      plá

Až   převysoko   dokážeš   vyletět

a      nevrátit   se

překotně      hned   zpět 
 

 

 

 

 

 

 


Až     bez   přestání      budeš   ochoten

sám   se   sebou

nelítostně

rvát      se  den    co   den

a   až  pokaždé

v      tom   boji      zvítězíš

pak       zář    nebeskou

zahlédneš      zas    kousek      blíž  
 

Pak      vždy   bez      problémů   znova

dodáš      zvuk   svému      hlasu   

a      své   řeči      slova

Pak     voda   živá

        pramen      Nejčistší

Tvou       vleklou   žízeň

spolehlivě   utiší

a      poznáš   sám

celý      Svět

jak      z   jednoho      květu

najednou   může   přivonět

Pak      na   výběr

nabídne      se Ti     další  skvělý      směr

a   už   více   zdola

nezdolatelná      nebude   se      Ti   zdát   

 

žádná      hora

Pak      včerejší   Tvůj

Smělý      sen


 

 

 

 

 

 

 

jak kouzlem

bude 

v   zázračný   dnešek

rázem

proměněn !

 

."



Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Stálý) - 7.7.2009 > "... -

."
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 1.9.2021 >

..
..

ad 31.srpna .2021:

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: b
(( ...)).

Radostná .střelba Tálibánu,…, td.


..
..

Demokracie je založena, mimo jiné, na tom, že i lidé, kteří se tam mají nejhůře, se mají tak dobře, aby nechtěli vyzkoušet něco v uvozovkách mnohem lepšího.

Demokracie mnohdy někde skončí ne proto, že by ji většina lidí nechtěla, ale tehdy, když ji chtějí nějak netradičně vylepšit.. . Sou.visí to s tím, .že jednodušší lidé mají u voleb stejně silné hlasy, jako vzdělanci, ale s tímto je politická nevůle něco děla.t, protože to populistům v politice vyhovuje (...). 

Demokracie je v některých napjatých dobách -třeba během války -méně rychlá ve svých rozhodnutích, a to třeba v antickém Řecku řešili t.ím, že si v těžkých dobách jmenovali dočasného diktátora (...). Problém mohl nastat, když si diktátor oblíbil rozhodovací pravomoci natolik, že je potom odmítl vrátit.

Caesar byl v roce 44 před naším letopočtem .v senátu zavražděn také kvůli ochraně demokracie, ale nástup císařství to neoddálilo. (...). Caesarova manželka údajně v den vraždy se snažila manžela od cesty do Senátu všemožně odradit na základě své předtuch.y, a to nám ukazuje, že máme poslouchat rady manželek, a dalších žen v našem okolí, prot.ože mají více k dispozici schopnosti levé půlky mozku, která je (( asi)) i sí.dlem intuice.
(( ...)) .

Výchovu děti hrou sice v Evropě vynalezl moravák Jan Ámos Komenský, ale ekonomické poměry v chudších rodinách např. způsobova.ly, že ještě v prvé půlce 19.století vi ve Francii a Anglii pracovaly v dolech děti od šesti let, protože se vešly do daleko menších děr, než dospělí havíři.

(( ...)).
Na děti se dříve pohlíželo spíše jako na malé dospělé, a tak dětské hry se jim trpěly spíše proto, že nemohly dš.lat něco užitečnějšího.

Při nedostatku zdrojů, nebo při systému chudého obyvatelstva z ruky do huby“ se nemůžeme divit, že děti se využívaly často i k práci, jakou by dnes mohl dělat jenom dospělý nad osmnáct let.

Můj děda byl, kromě mladšího bratra, až do svých sedmnácti let téměř jedináček, a nemohl se kvůli práci doma moc hrát s cizími dětmi, a tak se snažil někdy vyprovokovat ke hře i dospělé lidi kolem sebe - např. ke hře na schovku.

VŘSR v Rusku v roce 1917, ale i převrat v roce 1948 v Československu proběhly úspěšně i z toho důvodu, že šlechta, bělogvardějci, buržoazie a demokraté něměli velký lákavý program kromě toho, žít stejně jako doposud.

K vítězství VŘSR V Rusku v roce 1917 došlo hlavně proto, že rudých bylo více, ale hlavně proto, že si mysleli, že budou mít konečně lepší život.

Touha bolševiků mít se lépe, než dřív, je lidská a pochopitelná, a velkou energii jim navíc dodalo to, že si mysleli, že dělají nevyhnutelné dobro pro celé lidstvo.

Členové KS se třeba v hitlerovských spárech za druhé světové války, i na mučidlech, chovali většinou velmi statečně a neoblomně, podobně jako třeba členové křesťanské církve ve spárách některých římských císařů, a dalších krutovládců.

Zakládající členové KS měli pocit, že přinášejí novou, nevyhnutelnou etapu ve společenském vývoji lidstva, a to se jim dodnes nedá vyvrátit.

Západoevropské demokracie po roce 1917 trpěly velikým strachem z revolucí ve svých zemí po ruském vzoru, a tak v mnohých věcech ustoupili požadavkům socialistů, a vytrvale zlepšovaly podmínky nejchudších pracujících, až do dneška.

Ruská revoluce z roku 1917 otevřela i mnohým kapitalistům na Západě oči v tom, že manuálně pracující lidé v jejich továrnách mají také lidské potřeby.

Po světové válce v roce 1918 si i nejbohatší lidé i na Západě museli všimnout, že i nejchudší pracující jsou lidé.

Po válce v roce 1918 byl u mnoha lidí i na Západě vžitý názor, že vinu za světovou válku z velké části nese nudící se šlechta ve vojenských funkcích, a byla rozhodnuta byli rozhodnuti jim to pro příště účinně zatrhnout, a to třeba i fyzicky, v případě potřeby. (…). I nejstarší demokracie se udr.žely jen za cenu velkých ús.tupků, a to vedlo až k současné prosperitě, která asi v několika tisících letech nemá obdoby.

Častý názor buržoazie z 18. a 19.století, že jejich zaměstnancům stačí za odměnu zaplatit jen tolik, kolik si vynucuje jejich prosté přežití, případně podmínky u jejich nejtvrdší konkurence, se postupně transformoval v názor, že lidé dlouhodobě lépe pracují tehdy, když si po práci mohou dovolit se chovat jako plnohodnotné lidské bytosti.

..
..
Mnozí myslitelé i v antice odsuzovali otrokářství, ale jen do okamžiku, kdy by se to dotklo i jejich pohodlnosti.

Svoboda člověka byla pro mnohé osobnosti veliké téma, ale jim sloužící otroky při tom do toho nepočítali, protože by jim jejich zažitý svět přestal ekonomicky fungovat.

..
..
Otrokáři, některá bezohledná šlechta, a později i mnozí kapitalisté si všimli nároků podřízené třídy teprve v okamžiku, kdy je ta k tomu přinutila silou, ale takový hrubý systém vývoje by už dnes neměl mít ve společnosti místo.

Bílá šlechta v občanské válce v Rusku v letech 1917 -1923 neměla pro své obyvatelstvo dost lákavý návrh budoucnosti, a tak její rozumnější část raději zavčas emigrovala, včetně toho, že často přišla i do Prahy, a masarykovsky rozumného Československa.

Ruská bílá emigrace v Československu dostala ke zdejšímu životu prostor většinou jen do roku 1945, kdy si je často beze stop odvezla Rudá armáda.

Bílá emigrace v Československu se v Praze s oblibou v Praze v Praze v Bubenči, což nám dodnes připomínají názvy ulic a náměstí s ruským nádechem.

Vývoj života mnoha lidí a rodin ve dvacátém století nám také názorně ukazuje, proč by se člověk měl radovat z každého dne nebo roku mírového života, a neupínat přehnaně svoji snahu nebo plán do vzdálenějších let mlhavé budoucnosti.

Vývoj ve dvacátém století nám ukázal, proč je v našem zájmu podporovat demokracii, a v případě tak malého národa na takovém místě i včetně našeho členství v EU,a v NATO, protože lepší možnost si najít prostě nemůžeme.

Demokracie se ten systém, ze kterého může vývojově vyrůstat téměř každý člověk, na rozdíl od totalit, kde se to některým může podařit většinou jen dočasně, bez ohledu na to, zda je člověk na straně režimu, nebo proti režimu.

Demokracie je pro mnoho lidí fackovací panák, ale když si to spravedlivý člověk probere dopodrobna, lepší systém prostě nenajde..

Demokracie je ten stav, kterého si nemusíme při běžném způsobu života vůbec všimnout, což by se nám v nějaké totalitě asi moc dlouhodobě nepovedlo.

Demokracie může skončit i proto, že většina lidí si bude myslet, že je jistá.

Dlouhodobá demokracie je možná jen ve společnosti, kde většina lidí má takové podmínky k životu, že nemusí pociťovat potřebiu po převratné změně ve svém životě.

Naše demokracie může skončit i proto, že se nějací lidé někde na druhém konci světa mají hodně špatně, ale toto by nás mělo nenechávat v klidu i z důvodu našeho celosvět.ového lidského bratrství.

..
..


Demokracie je založena, mimo jiné, na tom, že i lidé, kteří se tam mají n.ejhůře, se mají tak dobře, aby nechtěli vyzkoušet něco v uvozovkách mnohem lepšího.

(( ...)) .


((… )).
<reagovat 
 čtenář PřilítliMimozemšťani - 3.9.2021 > Zeanddrich E.> 

Zenaddrichu, koukám, že pokračujete ve své tradici, že se bavíte pouze s reptiliány a mě ignorujete, neodpovídáte na jakoukoliv polemiku s těmi vašemi slátaninami.
Mohla bych vás poprosit o jednu věc?
Nereagujte tedy na mě vůbec - reagujete na mne postranně.
Já se někde jinde, zcela bez ohledu na vás a vaše dílo, někde zmíním o prolhanosti americké demokracie a kolik milionů lidí už na tu jejich krvavou tezi doplatilo a hnedle vy uveřejníte propagandistickou slátaninu o demokracii.
To je náhoda?
Ne, není.
Provokujete. Když na vás zareaguju, neopodvídáte, bavíte se pouze s reptiliánem a občas Vyrutem.
Jste prostě poskok NWO.
Zkuste mě neprovokovat.
Díky.


<reagovat 
 čtenář PřilítliMimozemšťani - 2.9.2021 > Zeanddrich E.> 

Není nad tyranovládu, kde víte, kdo velí - třeba Rusko, tam velí Putin, tak víte kdyžtak, koho nesnášet a komu nadávat. Protože doopravdy vládne.
Nevěřím v demokracii, je to aušus. Lež.
Kdo vládne u nás? Ty ksichty neznáte, jsou to panáčkové z NWO a nějaká stará garda vládních úředníků, kteří se na rozdíl od těch šašků nestřídají každé 4 roky.
Tak dlouho nám mladým budete nutit tu vaši debilní demokracii a nutit, ať to máme rádi, až ji budeme naprosto nenávidět a přát si tyranovládu.
Ty kecy poslouchám už 30let - kydy o tom, jak jsou USA a západní Evropa skvělí a jak nic lepšího, než demokracie není a jak máme nenávidět Rusko.
Tak srdečně vyznávám naprostý opak, než co se mi cpe.
Ještě nezapomeňte napsat, že 5G neškodí a je to mocinky fajn.

<reagovat 
 čtenář PřilítliMimozemšťani - 2.9.2021 > čtenář> 

V nejhnusnější totalitě všech dob s úsměvem do pekel, do otroctví nebývalých rozměrů, do načipovaného světa rozděleného na bezmocné otroky a nelidské vlastníky, kde je zakázáno myslet a je možný to ovlivňovat utajenými zbraněmi - jasně a s úsměvem a hlavně s hubou plnou keců o svý svobodě, rovnou do pekla, prodat planetu, mladý hodit do úplných sraček.
Hlavně demokracie, to svinstvo musíme roznést všude, třeba v Afghánistánu po tom úplně baží.

Jestli si myslíte, že byste po smrti utekl do nebíčka, tak se kurevsky pletete, spálil byste si křidýlka o elektrickou mřížku kolem planety a hned byste se zase narodil do toho vašeho ráje, kam to táhnete. Bez odpočinku, takhle se tady jede už 150 let.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 3 5 5 6 7 (8) 9 10 12 13 15 16 17 18 19 20 21 22 26 30 33 34
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter