Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<zpátky Jeden z mnoha. z kolekce Studentova duše
Autor: Lord Kikin (Občasný) - publikováno 11.6.2000 (14:05:08), v časopise 14.6.2000
další>
6.1.1998
Jeden z mnoha

  Pomalu... pomalinku se stmívá. Červánky tmavnou.
Stíny jsou delší a delší, až potom ... nakonec v jeden jediný splynou. Přichází tma. Jako by nic. Jen obyčejná tma. Ale pozor! Je tmavá. Je záludná. Po ní přijde den. Netrpělivost vzrůstá. Je k zhroucení. Oči zavřít se mi nechtějí. Spánek odešel. Je to takové to pálení na prsou, co žaludek svírá. Zítřek, zítřek - to je ten den. Ten den. Nervy praskají.

Začíná svítat. Chtěl bych pozdržet tmu. Úsvit zadržet.
Ne ještě nechci. Raději tmu vydržet. Oči jsou podlité tou nocí bezesnou. Už brzy ... brzy se to stane. Ano vím. Ten okamžik přijde. Slunce pomalu stoupá nad pohoří. Přilbu si pomalu připínám. Pomalu. Já vím, teď už nespěchám. Už je ten den. Ten okamžik přichází. Pečlivě si rovnám svou zbroj. Jako by nic. Jako by se nic nedělo. Opět si potěžkám svůj meč. Po kolikáté už? A přesto nikdy nevím, kdy to bude ... naposledy.

Poslední příprava. Zvuk lesních rohů mísí se trumpetou.
Tak TEĎ! Poslední pohled na planinu. Tak TEĎ! Bitva začíná!
Poslední bitva. Brzy se rozhodne. Z úst vydere se výkřik. Meč blýskne se v paprscích. Pak prosviští a zbarví se. Krev. Krev vystříkne. Hlava padá. Bez těla. Nápřah. Příprava k další ráně. Najednou! Ta bolest v rameni! Šíp! Svině! Meč dopadá. Ta bolest! Netrefil jsem. Protiúder. Zvedám štít. Nárazem se otřese. Vzápětí se můj meč... konečně zaboří. Najednou další bolest! Rukou projede. Je za mnou. Štít mi k padá k zemi. Přesto ho má ruka svírá dál. Krev lítá. Stříká. Je všude. Vracím ránu. Zase Krev. Další soupeř padl.

Před očima se mi dělá temno. Je to jako když se stmívá. Padám, ale zem mi nepřipadá tvrdá. Je měkká. Teplá. Možná, že to není zem. Hlavně, že hřeje. Pomalu se rozhlížím. Meč už neuzvednu. V hlavě mi hučí. Už moc nevnímám. V mlhách se mi pomalu rozvíjí bitva. Bijeme se líp než lvi, které máme ve znaku. Soupeř slábne, ale zrada je větší nepřítel. Svině a děvka je to. Bílá hora rudne.

Koukám, že mi něco trčí z ramene. Je to šíp. Měl bych ho vyndat. Snažím se zvednout ruku,ale... nejde to. Ta ruka tam není. Najednou se mi rozlije po hrudi teplo. Na tváři objeví úsměv. Jsem klidný. Teď už nespěchám. Není kam. Umírám.
Nevidím. Necítím bolest... to je dobře. Proč jsem se
toho tolik bál? Smrt je něžná. Klid. Ospalost.
Jen černo - Žádná rudá a ...
                                         pak ...
                                                             už ... nic.


Poznámky k tomuto příspěvku
Vea (Občasný) - 14.6.2000 >
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 14.6.2000 > Zajímavý příběh, jako by si ho na vlastní kůži zažil. Děj je napínavý až do konce, to hlavně díky těm krátkým větám. Je to jiné...
Body: 5
<reagovat 
Tamara () - 14.6.2000 >
Body: 3
<reagovat 
Aladin () - 15.6.2000 > Tak tohle se mi opravdu libi. Myslim, ze nazev teto povidky je nanejvis vystizny.. Jeden z mnoha... Ty kratke vety tam delaji sve. Na chvili jsem se ponoril do mysli obycejneho vojaka.... jdouciho si pro smrt..
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 15.6.2000 >
Body: 5
<reagovat 
praděd () - 15.6.2000 >
Body: 3
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 16.6.2000 > dobre se mi to cte ale nepresvedcilo me to...ja vim ze se tezko pise o smrti a pritom ani zdaleka nevime co to je, nalezt ty spravna slova, aby clovek pocitil mrazeni to dela povidku povidkou (jen takova mala pripominka amatera)
Body: 3
<reagovat 
Michaelenka (Občasný) - 27.6.2000 > Ehmm..jak jen to říct...štveš mě...nebo snad lépe- štvete mě, Pane spisovateli. Je to tak úžasné, že mě to přivádí k šílenství. Asi je to dobře. Jedíne, co bych vytkla, je divný pořádek slov asi ve dvou větách, ale třeba to byl záměr. Chci Tvou kritiku na moje ptákoviny, protože se konečně dozvím, co na mé pokusy říká skutečný mistr.
Body: 5
<reagovat 
Michaelenka (Občasný) - 27.6.2000 > Jo, to minule- asi jsem se nepodepsla. Michaelenka
<reagovat 
Čtenář - 16.1.2001 >
Body: 1
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 (6) 7 8 9
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter