Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
taková malá pohádečka
Autor: Michaelenka (Občasný) - publikováno 12.6.2001 (07:34:24), v časopise 13.6.2000
Nevím, jestli je tohle úplně podivné, asi je to spíš jen divné, no ale, říct by se to asi mělo.

Letní odpoledne bývají krásná. ještě vlastně ani nebylo léto, jen to tak vypadalo, vždyť přece končil květen. Procházela jsem se po louce, naboso, protože tráva byla tak lákavá, že jsem ji musela cítit, nešlo to jinak.

Hladila jsem listy stromů, dýchala jsem vůni nezralých třešní a těšila se. Na třešně, i na celý život. Snila jsem a postupně jsem se celá propadala do sebe.
A On! Foukal mi do vlasů chmýří zpampelišek a tvrdil mi, že ony jsou svět, každá zvlášť, a že on ten svět musí zničit, vždyť to je prý poslání lidstva. Ne tvořit, ale ničit. A surově si mě přitáhl a políbil mě a líbal mě dlouho, dokud svítilo slunce, a pak si otevřel pivo a řekl, že můžu jít, že se omlouvá, že tohle vážně nechtěl.

Ale chtěl, já to věděla, stejně jako věděly ty pampelišky, že on má pravdu, ale že i já ji mám, když tvrdím, že svět se zničit nedá, že pokaždé zněj kousek zbude a vyroste nový. "Který zas někoho zničí," posmíval se mi. "Nech si ty romantický kecy, všichni jednou chcípnem , tak nač morálka, nač romantika, nač žít?" A pak se omlouvá, blázen.
A tak jsem zůstala a leželi jsme vedle sebe, ne že bychom dál zajít nechtěli, ale ani tenhle ""drsňák"" neměl odvahu začít. A já ... ? To se nesluší!
Stejně ho mám ráda, ne proto, že bych musela, když ...
Ne, proto ne, ale protože on má jistotu, že zná pravdu. On si nevymýšlí dojemné scény, jen řekne, co chce a co cítí, a umí se vyjádřit, i když se to lidem nelíbí, protože je sprostý.

Tehdy, když jsem mu konečně pošeptala, že fakt chci a hned, tehdy se na mě dlouho díval a mlčel. Ne, nic nedramatizoval, jen najednou nevěděl a to ho zmátlo.
Vážně, bylo to děsný, čekat , co udělá a bát se ho vyrušit.
Pohladil mě po vlasech. "Konec? Začátek?”zmátl mě.
Vypadal, jako by chtěl odejít, ale nezvedal se, neodcházel.Asi měl jít, neměl to dělat.Bylo to špatný, morálně, ale muselo to být, jinak bychom se ztoho nedostali.
Děj.....děj si domyslete.....

Jen jednu větu tehdy řekl:”Seru na to, že seš moje ségra!"


Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Alexík - 26.5.2004 > Nevím, možná tady teď způsobím rozruch, ale mě se ten "příběh" zas až tak nelíbil, všechny vás dostal ten konec, ale zkusili jste přemýšlet o celém ději? Ale piš dál.
<reagovat 
judita (Občasný) - 13.6.2000 > Nevím jestli si četla knihu Betonová zahrada od Ian McEwana, ten závěr je totiž dost podobnej. Chtělo by to možná ubrat na dramatických slovních obratech a soustředit se víc na dějovou linii.
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 13.6.2000 > Ups mě ten závěr celkem dostal. Čekal jsem co z toho vyleze a dočkal jsem se. Na začátku to byl příběh jednoho jarního odpoledne, pak se dala tušit nějaká morální neplecha no závěrečná věta tomu dala korunu. Myslím,že se Ti Michaelenko záměr povedl...
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 13.6.2000 >
Body: 5
<reagovat 
Tamara () - 13.6.2000 > Michaelenko,je to hezky lyrický,i ta epika je fajn,umíš psát celkem hezky. Ten konec jsem ale vážně nečekala,to se ti povedlo.Jinak,mám celkem stejnej názor,myslím,že svět se do řiti neřítí a že si tady ještě pár set let hovět budeme.Ale to bychom měli přestat s těma atomovejma ajadernejma nesmyslama.Čau,a zase něco napiš!
Body: 5
<reagovat 
Mate (Občasný) - 14.6.2000 > uff...ten závěr...vzalo mě to...málo co mě dostane na kolena, ale to cos napsala...je to skvělý, protože je to ŽIVOT.
Body: 5
<reagovat 
praděd () - 15.6.2000 >
Body: 3
<reagovat 
Čtenář - 21.6.2000 >
Body: 1
<reagovat 
Kristhyn (Občasný) - 23.6.2000 > Já chci taky do klubu dvojkařů!!! Zapomnělas uvést, že já byla tak laskavá a přepsala tu nebetyčnou šílenost místo svačiny. Jestli se dám na dráhu anorektičky, máš mě na svědomí!!!
Body: 5
<reagovat 
Lord Kikin (Občasný) - 2.7.2000 > Zacal jsem to cist, ale potom jsem si uvedomil, ze uz to znam .Slysel jsem to uz nekolikrat. Jednou v pondeli, kdyz jsem by na priprave... potom ve ctvrtek kdyz jsme meli cteni(proc jsi tam chybela) a kdyz na to tak myslim, uz jsem to i cetl. Chces vedet proc ta dvojka? ... zpracovani je dobry...ale kdyz si predstavim segru... ne dik
Body: 3
<reagovat 
Nathalie () - 8.11.2000 > Betonovou zahradu jsem viděla v kině, taky mě napadla souvislost. Jestli zabetonovali mrtvou matku do skříně, to si můžeme taky domýšlet. :-) Jinak bych juditě oponovala. Proč se zaměřit na dějovou linii? Myslím, že autorce o ní zas tolik nešlo. Právě ta dramatičnost, s kterou líčí pocity, je pohádková. A myslim, že úvahy nad otázkou spát či nespat se sourozencem jsou dost dramatický.
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 23.11.2000 >
Body: 3
<reagovat 
Pavel Šavel (Občasný) - 28.11.2000 >
Body: 1
<reagovat 
Čtenář - 23.2.2001 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter