Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Nedokončená povídka
Autor: Michaelenka (Občasný) - publikováno 12.6.2001 (07:35:08), v časopise 14.6.2000
Seděla tam tak na zábradlí, přímo proti mně, a já uvažoval,co si asi může myslet , a napadaly mě samé takové ponuré myšlenky, možná kvůli tomu výrazu, co měla ve tváři. Čekal jsem na autobus a bavilo mě myslet si, že jsem Ona, že o něčem přemýšlím, ale nevěděl jsem o čem. A tak jsem prostě vstal a měl jsem dost času ( jelo mi to až za půl hodiny) a šel jsem k Ní. A ona taky vstala a šla ke mně a všichni se dívali, jak se zastavujeme uprostřed silnice, mysleli si, že se známe, ale přísahám, viděl jsem Ji poprvé v životě. Stáli jsme proti sobě a Ona mě vzala za ruche a odtáhla mě na svoji zastávku, řekla mi, že se bojí, aby mě něco nepřejelo. Řekl to tím tónem, kterým se mluví k malým dětem nebo ke hlupákům, ale já věděl, že v Jejích očích nejsem ani dítě, ani hlupák. A pak se m zeptala, proč jsem tam šel, a já se Jí taky zeptal, proč tam šla, a potom jsme si oba řekli, že jsme chtěli vědět, co si ten druhý myslí.

A všiml jsem si, že Ji ještě držím za ruku, tak jsem se na Ni podíval a Ona mi řekla, že mě pořád ještě drží za ruku, ale nepustila mě, a pak jsme se dlouho bavili (myslím, že mi ujely dva autobusy) a mě bavilo, že na něco pomyslím a Ona to řekne. A potom už bylo pozdě, musela jet domů a já taky musel, a tak jsme si řekli ahoj a odjeli jsme.

Přijel jsem domů a šel jsem hned spát, jenom jsm si stačil zout boty, tak jsem chtěl, aby se mi o Ní zdálo. Tehdy to ještě nebyla láska, snad jen pocit důvěry a porozumění k čověku, který mě zná, i když mě nikdy neviděl.

A tak jsem zavřel oči, bylo ještě trochu světlo, a myslel jsem na Ni, ale ráno jsem si pamatoval jen na to, že jsem ve snu viděl nějaké kočky, a že někdo říkal, že ohlašují nemoc. Ale já se cítil zdravý a myslel jsem na Ni, potom jsem si ale uvědomil, že si vlastně nepamatuju, jak vypadala.Šel jsem k telefonu a vytáhl jsem ten tlustý seznam a chtěl jsem Jí aspoň zavolat, nevím, proč jsem Ji hledal právě pod písmenem C, a až pak jsem si vzpoměl, že nevím, jak se jmenuje. Potom mě kvůli mému podivnému uvažování napadlo, že by se mohla jmenovat jako já, samoyřejmě ženské jméno a příjmení, a tak jsem tam hledal, a když jsem Ji nenašel, všiml jsem si, že v seznamu taky nejsem.

A pak už byl čas jít doškoly, přišel jsem tam a nikdo mě nevítal, nevím taky, proč by měl, ani ta holka, se kterou chodím, mi nepřišla dát pusu a já za ní taky nešel, opisovala totiž nějakou úlohu, a mě napadlo, co asi dělala večer, když se mnou nebyla. Nevím vlastně, proč mě to napadlo, protože ona se mnou nikdy večer nebyla, a taky mě na ni nebavilo myslet, protože já s ní večer taky nebyl a úlohu jsem taky neměl.

Zazvonilo a někdo přišel a začal mluvit, neviděl jednotlivce, ale třídu, kdyby někdo chyběl, mluvil by úplně stejně. Potom byla přestávka a ta ,,moje“ holka, co s ní chodím, si přišla pro pusu, políbil jsem ji a ona se namě ani nepodívala, protože Romana jí něco vykládala a ona to musela slyšet. Tak jsem si sám dopisoval úlohu a myslel jsem na Ni, na tu neznámou, vůbec mě neznala, ale myslela na mě, věnovala se mi a vnímala, co Jí říkám, možná si jen potřebovala zkrátit večer.

A ta ,,moje“ holka se mi začala hrabat ve vlasech a prohlašovala, že mě miluje, ale neříkala to mně, prostě se předváděla zbytku třídy, byli jsme tehdy jediní, kteří spolu veřejně chodili. Dřív nás bavilo chodit spolu tajně, líbat se v prázdných třídách, ale vlastně jsme pořád čekali, až někdo přijde a uvidí nás a všem to vykecá. A nikdo pořád nešel, trvalo to už dva týdny, a ji, tu ,,moji“ holku, to přestalo bavit, tak jednou o přestávce přišla a dala mi pusu, tím všem ostatím oznámila, že to není naše první ani poslední, a oni nevytřeštili oči, ale řekli, že si to o nás mohli myslet, a dál se v klidu šprtili slovíčka, jako by se nic nestalo. A ta ,,moje“ holka byla zklamaná a odešla do své lavice, a Romana to pochopila a začala se jí na nás vyptávat. Nevím to jistě, ale myslím si to, protože ta ,,moje“ holka najednou ožila a celou přestávku jen kecala a kecala a občas se na mě významně podívala. A já se na ni naschvál nedíval, byl jsem naštvaný, že o nás mluví, že si určitě vymýšlí a přehání, a tak když jsem za ní po hodině přišel, nedal jsem jí pusu, a když mi řekla, že má dnes celý večer byt jen pro sebe, tak jsem jí řekl, že to je prima, a že se večer aspoň bude moct v klidu učit.

Dopsal jsem úlohu a vrátil jsem Jarkovi sešit, pak byla hodina, pak zase přestávka, kdy jsem slyšel Lenčin hlas, který jako v divadle všechny ostatní přesvědčoval, že mě miluje. Podíval jsem se na Lenku, na tu ,,svou“ holku, měla od zářivek hnusně zelené vlasy, to se mi vůbec nelíbilo, a tak jsem se dál učil a čekal jsem na odpoledne, až uvidím tu neznámou.

Konečně byl konec vyučování a nějaký oběd, jedl jsem pomalu a Lenka proti mně se útrpně usmívala a mluvila o tom, že ji nemám rád, a já ji nepřesvědčoval o opaku.




Poznámky k tomuto příspěvku
Vea (Občasný) - 14.6.2000 >
Body: 5
<reagovat 
Tamara () - 14.6.2000 > povídka,co jsi napsala předtím se ti povedla mnohem víc.Tahle je trochu nesrozumitelná a máš tam stylistycký chyby.Jinak,píšeš hezky,to se musí nechat.Tak,jen tak dál!
Body: 3
<reagovat 
Čtenář - 20.6.2000 > líbilo se mi to, bylo to jemné a úžasně mladé. Farišta
Body: 3
<reagovat 
Lord Kikin (Občasný) - 2.7.2000 > Noooo... trochu jako kdyby chybelo pokracovani. Zacatek je vybornej, ale potom se text pomalu zvlacni. Je to spravne "apaticky" pohled. me se to opravdu libilo. Priste si zkontroluj jeste jednou text nez ho zverejnis(ja to taky delam). Mela jsi tam oravdu hodne preklepu.... Napsal bych jeste kolik ti je a podobne.... tipnul bych si, ale bojim se. Jednou da clovek o rok vic a je to bad jednou o rok min a je to worst. Toz co at je to jakkoliv je to ...nevim to spravny slovo (vyber si to nejlepci co znas)
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter