Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Afázie
Autor: miroslawek (Občasný) - publikováno 27.4.2009 (13:12:45)

 

 

 

křepčení sutí     podél bran
    otrhán jazyk    v periheliu
Nemésis      zápach karavan
přežiju             zaklínání
koní           jsem totiž klasik
            a instinkt velí
         géniům:
           eli eli lama sabachtani
                                        ale oni
   nekřičeli     a   měli
vzájemné takty           mantinely
drnčely svraštělými čely    html tagy
dosud neodkutá slova
   zvoní -

 

       Mr. Lover Lover,
  I'm tellin' ya - this is Shaggy

 

                 - tak znova
hoďte na mě síť     pokémoni
    a nebude to ztráta
               vždyť
janua linguarum reserata

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 27.4.2009 > ... pravil doctor Rád :-)
<reagovat 
autility (Občasný) - 27.4.2009 > Rozhodně afázií netrpíš, sděluješ víc než......někteří mohou snést! Buď rád, mrtvice není na dosah!
<reagovat 
nopaulus (Občasný) - 28.4.2009 > dost dobrý hokejový utkání v poušti, myslím...
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Zazo (Občasný) - 27.4.2009 > Tristan Tzara by si s tebou asi rozum měl.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 28.4.2009 > Zazo> právě Tristan Tzara nejméně ze všech
<reagovat 
měděnobradý (Občasný) - 28.4.2009 >



[interpretace class="moje_hezka_basnicka"]
...
[/interpretace]

@charset "utf-8";
/* CSS Document */

.moje_hezka_basnicka {
transparency: 0%
}

// Míro, nastavils špatné atributy, nic nevidím. Zajímalo by mne, jak mi to vysvětlíš. Nový tvůrčí postup? Zlbnutí okolí?

[Za angličtinu v básničce by tě Pokémon nepochválil]
Doporučil 
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 28.4.2009 > měděnobradý> nebudu vysvětlovat vůbec nic ;o)
<reagovat 
 měděnobradý (Občasný) - 28.4.2009 > miroslawek> Čekal jsem to.

(následující odstavec nebrat jako "teď ti to ale ukážu, i bez berličky si zainterpretuju"; považujme to za nástin, který mi nikdo nevezme :) )

Hrne se odevšak tisíc vysvětlení a tisíc významů. A já neříkám, že je to špatně. Cesta, odplata, zaslepenost (vědy nejen), úporná snaha lpět na svých iluzích , nefunkčnost jazyka, konzum, neporozumění (to bych vyzdvihl, u mě neporozumění naprosto reálné, nejen obsahově ztotožnitelné - tím to tu báseň povyšuje) a nakonec varování (souvislost s prologem?) a špetka naděje (nevím, proč, ale napadlo mě: "Optimismus je opium lidstva! Zdravý duch páchne blbostí. Ať žije Trockij!" - občas si přestávám rozumět :) )
Jen ti pokémoni mě tam ruší + anglický text. Sice chápu (pro zaryté hádkorády lehce napadnutelý výrok, tedy - domýšlím se) proč to tam je, ale tenhle způsob vyjádření se mi nezamlouvá, navíc to tam nehraje pouze minoritní funkci, takže ach jo.

Kývání nechám oslíkovi, měj se.

Zazo: spíš by si rozuměl s Chlebnikovem :)
Body: 4
<reagovat 
Leviathan (Občasný) - 28.4.2009 > toď vskutku "dokonalé"
Body: 1
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 29.4.2009 > Leviathan> těší mne, že ses v tom i ty poznal
<reagovat 
paryb (Občasný) - 29.4.2009 > Tak na tebe ti pokémoni fakticky hážou síť, koukám. Brána nebrána, sezame sezame ji neotevře. Opustíš-li mne, nezahynu. Bůh s námi.
Doporučil 
<reagovat 
paryb (Občasný) - 29.4.2009 >
Body: 5
<reagovat 
hermit (Občasný) - 28.4.2009 >

paráda....(a pořád žasnu, jak se s léty - aspoń mýma očima viděno - v básničkách sbližujeme... těší mě to... )

angličtiny je tam vela, ale tobě to beru, protože vůbec nepochybuju, že jde o záměr

jen snad drobnost - osobně nevím, co nebo kdo je Shaggy, takže tam nezachytím příliš kontext, není to pojem, který by se mi proměnil v notorický symbol, v ikonu popartu... možná nejen mě.. ale možná na tom nesejde a je to tak schválně napsáno i s rizikem neporozumění na 100 procent...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 28.4.2009 > hermit> http://en.wikipedia.org/wiki/Shaggy_(musician)

http://www.youtube.com/watch?v=lutqplLMvfk

<reagovat 
 měděnobradý (Občasný) - 28.4.2009 > hermit> "...protože vůbec nepochybuju, že jde o záměr." Hezké, věřit v kvalitu výpovědi, protože věřím v kvality autora.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 28.4.2009 > hermit> A pak zkus ještě tohle, pro zajímavost http://www.youtube.com/watch?v=4mndiq3Ql3U
<reagovat 
 hermit (Občasný) - 28.4.2009 > měděnobradý> Ano, věřím v kvality autora, trefil ses.
<reagovat 
 měděnobradý (Občasný) - 28.4.2009 > hermit> O kvalitách autora nebudu polemizovat, spíš mě zaráží, že něco hodnotíš pozitivně, ačkoli nevíš proč.
Ale to já si jen tak brumlám.
<reagovat 
 hermit (Občasný) - 29.4.2009 > měděnobradý> 

rozumím ti. Mírowy básničky čtu letos desátý rok  a čím dál více mi líbí (zpočátku se mi jeho tehdejší věci nelíbily vůbec), dneska jsou mi hodně (a tím myslím FAKT hodně :) blízké. takže třeba v této básni asi bych hned tři cizojazyčné verše nepoužil, ale respektuju, že je tam M. napsal a přijímám to tak. pro mě je v tom samozřejmě určitá vada té básně, ale ne klíčová a v tomhle jsem jistě subjektivní; možná je Shaggy ikona, použitelná jako samonosná básnická figura, jenom já ho neznám... báseń jako celek mi ale tahla "vada" nekazí... spíš o tom víc přemýšlím: proč to tam M. napsal? vím, že určitě ne jen tak pro nic za nic...

no, tak nějak.

:)


<reagovat 
 měděnobradý (Občasný) - 29.4.2009 > hermit> Použiju smířlivý diskuzní triptych: Naslouchám, chápu, respektuji. :)
<reagovat 
Ryan (Občasný) - 29.4.2009 >

Úžasné dílo (mám lepší).


Body: 1
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 29.4.2009 > "

."
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
doneighteen (Občasný) - 29.4.2009 > pěkné a zajímavé.. Překvapil mě Shaggy a Pokémon :)
Body: 4
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 30.4.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pastevec (Občasný) - 1.5.2009 > Líbí se mi to, nadnáší, i když jako blbec tomu nerozumím. Za druhé vím, že nemusím rozumět, ale stačí cítit. Za třetí si zase říkám, jsme v Čechách. A to je pro i proti. Ale poezie to je dobrá. Grafika báječná.
Body: 5
<reagovat 
Bohumil Vědronecky (Občasný) - 2.5.2009 > Zní to hezky, sice mám raděj básničky, které dávají větší smysl (možná je to na mě příliš zašmodrchané), ale líbí se mi tvoje tvorba. Původně jsem myslel, že se specializuješ výhradně na kritiku, teď zjištuji, že také tvoříš.
Body: 5
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 2.5.2009 > Toník Zvoník> Neuvěřitelné
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 2.5.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
goldene (Občasný) - 4.5.2009 >
Body: 1
<reagovat 
Marthas (Občasný) - 4.5.2009 > Souhlasím s Toníkem Zvoníkem. Původně jsem si také myslela, že se specializuješ pouze na kritiku, a jak vidím, ty jsi mezitím i pilný autor!!! Pilný ale...
Body: 1
<reagovat 
vřes (Občasný) - 4.5.2009 > je mi to nepříjemné: jakási přísná přesofistikovanost, báseň, která si na mě zvedá ukazováček.. .
(ale to nic, nejde o nic víc než o míjení)
<reagovat 
hořící Knot (Občasný) - 18.5.2009 >
Body: 5
<reagovat 
sartre2 (Stálý) - 3.6.2009 > ...Jo hoďte naňho síť, když si to přeje ať takové výpotky se tu objevují co nejméne
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter