Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
DAŘÍ - NEDAŘÍ
Autor: Sakora (Občasný) - publikováno 7.5.2009 (19:59:38)

 Daří - nedaří? Tuhle větu má můj osud napsanou na čele... už od dětství.

Jedna z ranných vzpomínek - vánoce, dárky, knížky, Ježíšek ! V té době už jsem byla zblázněná do koní. Když tu jsem pod slabým vánočním papírem na jedné z knih identifikovala část názvu "KO" a na řádku pod tím "PLN" . KOně PLNokrevní !!! Byla jsem unešena. Radostí a neuvěřitelností, jak ta vzdálená teta odhadla moje přání...
Některé dárky by se neměli rozbalovat, nakonec to byla KOmedie PLNá lásky, klasika, povinná četba. Dodnes cítím tu krutou ránu mé dětské naivní důvěřivosti. A vidím osud, jak se za rohem řehtá a plácá do stehen. Zmetek.

Moc jsem se ale nepoučila. Když to shrnu, tak tím výše uvedeným nápisem mohu okomentovat všechny své lásky i LÁSKY. Já měla vždy pocit, že se vše daří, aspoň trochu, aspoň z mého pohledu ... ještě několik týdnů po tom, co bylo vše v háji. Zato jsem tím pádem zažila hodně překvapení. Mizerných - ale překvapení. Jak říkala babička ( ale to asi všechny babičky a možná i Babička ): všechno zlé je k něčemu dobré. Co já z vlastního  zlomeného srdce vymačkala básniček ! A ač je to  k nevíře, některé se mi ( ó jak jsem sebekritická ...) líbí dodnes.

Čím jsem starší, tak méně často mám pocit, že se vše daří. I když to tak mnohdy je. Štastný chvíle poznávám až zpětně. Až když už jsem zase v nějakém srabu... Přehlížet varovné signály mi jde věkem čím dál lépe. Aspoň něco... Co bych neudělala pro překvapení, že ? Jen, že je to někdy tak strašně konečný, nevratný, nejde to změnit... A tehnle pocit já nesnáším. Už od dětství. Umět tak bez pochyb věřit, že se vše může stát, může změnit, může vrátit... To bych si přála!

Jak to vidím dnes: jestli se něco daří, tak je třeba zatím jít. Nasadit klapky na oči, dívat se jen vpřed a běžet a běžet ... A je naprosto nutné přehlédnout vše, co je okolo ! Ono se okolí a okolnosti stejně ozvou ... ale  proč jim to usnadňovat, že ?

Končím se psaním. Jdu běhat.



Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Občasný) - 10.6.2009 > "...-ne že bych

zase tak úplně souhlasil se vším, co zde píšeš, ale Tvůj optimismus s takovou jakoby lehkou samozřejmostí tak nezlomně a neodolatelně "přebíjí" vše "zbývající", že číst Tvé příspěvky je opravdu "balzámem" na "duši";...:-)).
."
Body: 5
<reagovat 
Sakora (Občasný) - 11.6.2009 >

Má slova zase není třeba brát tak vážně.
Přečíst si, že mé texty jsou pro někoho "balzámem na duši" ... to mě tedy opravdu hřeje u srdce. Díky!


<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 12.6.2009 > Sakora> "...-"STROM

SE POZNÁ PO OVOCI";...-kdybys nebyla (( -zřejmě )) "takovou nějakou" již dost pokročilou, "světelnou" bytostí, stěží bys takle mohla psát; ... -děkovat nemáš za co, děkovat by Ti měli "Tvoji" čtenáři.
."
<reagovat 
anjelik (Občasný) - 6.7.2009 > Nemůžu nesouhlasit... vždycky když jsem ve srabu, prolistuju Totem tam a zpátky a pokaždé se najde něco, co mě pozvedne... tentokrát to jsou tvoje texty, opravdový balzám na duši
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter