Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Víno a spirálky
Autor: saetri-ihn (Občasný) - publikováno 17.5.2009 (20:16:46)
Nad čelem manželské postele visel svatý obrázek, na posteli byla jedna peřina, na zemi ležel shozený polštář, ve vedlejším pokoji byl muž, u nohou měl otevřenou láhev, na stole pak krabičku cigaret, zápalky, poloprázdnou sklenku červeného vína a právě vedle ní ležela jeho ruka dřímajíc cigaretu.

Seděl tam v křesle, hleděl na nebe a jen jeho dech rušil to mrtvolné ticho. Nic se nedělo, dlouho se nic nedělo, když najednou si muž povzdychnul, natáhnul ruku a vzal si zápalky. Až teď jsem uviděl, co na nich bylo připsáno propiskou, stálo tam: „Můj malý hřbitůvek.“ Otevřel krabičku zápalek, vzal si jedno malé tělíčko mrtvého stromu a se slzami v očích si zapálil zmuchlanou cigaretu. Cigaretový dým jemně proplouval místností a dál pomalu dobarvoval zažloutlé tapety, naposledy zhluboka potáhl, uhasil cigaretu o stůl a prstem ji odťukl na špinavý koberec. Zase jen seděl a zíral na nebe, zatímco se sluneční záře dál tiše plazila po stole tak dlouho, až se dostala ke sklence vína. Po chvíli se muž otočil a když uviděl to červené světlo, prudce se rozmáchl a rozbil sklenku o zeď.

Stékající víno na stěně právě zaschlo, muž jej celou tu dobu sledoval a připíjel přímo z láhve. Rychlý hmat, cigaretka, mrtvolka, světélko, dým... Zvednul se a doprovázen modravými spirálkami došel do kuchyně. Dal vařit vodu, pak z nedovřeného šuplíku vytáhl stříbrnou lžičku a nabral s ní kávu ze zlatavé dózy a nasypal ji do hrnku. Voda mezitím dovařila, a tak kávu zalil. Ze skříňky, z jaké předtím bral zlatavou dózu, vzal plastovou nádobku s nápisem „Cukr“, položil ji vedle hrnku a odšrouboval víčko. Uvnitř byla plíseň, vyvalil se hrozný zápach, ale muž ji jen v klidu zavřel, vrátil zpátky a řekl: „Proč jen, proč jen se cukr kazí? A proč jen je sůl věčná?“, pak vzal solničku, smířeně si s ní dosolil kávu, jakoby to dělal každý den a pil. A tak to šlo den za dnem, pořád dokola, dokud jednou, těmi vinnými střepy, rudě nezatřísnil i strop.


Poznámky k tomuto příspěvku
Mbonita (Občasný) - 17.5.2009 >
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 18.5.2009 >

a?

 

je to sice hezky napsané, ale řekla bych, že na můj vkus je to moc krátké... ze tří odstavců se dá těžko něco usuzovat...


<reagovat 
saetri-ihn (Občasný) - 18.5.2009 > Bylo to psané jako takový pokus o ryze objektivního vypravěče er-formy a neměl sem už sílu pokračovat, tak jsem to zakončil takhle...
<reagovat 
the_dark_side_of_me (Občasný) - 19.5.2009 > no tu sílu by jsi měl zkusit najít. máš tam moc hezký přirovnání a personifikace, ale když mě to tak akorát naladilo ke čtení dále, tak to skončilo :)
<reagovat 
saetri-ihn (Občasný) - 19.5.2009 > Ó děkuji, zkusím to teda :)
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 26.5.2009 > Ano, tohle je přesně ten styl vyprávění, co mám ráda. ty maličkosti, postřehy objektů. Každý umí napsat seděl u stolu, kouřil cigáro a pil víno ze sklenice, ale právě ten popis, detail dělá příběh zajímavým, člověk hned má pocit, že tam sedí s ním a cítí ten čmoud. jako alergik může říct, že mě začal svědit nos:)))) takže seber sílu a dopiš to.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter