Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Louka
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 14.6.2000 (08:16:29), v časopise 14.6.2000

Louka

Rozcuchej seno na vyprahlé louce,
ty ostříhané vlasy … dívky pomilované v žáru.
Slij půvab květů z nich … vždyť ztratily skřipce,
smutně tu leží, vadnou, schnou … snad chtěly žít v páru …

Vyčesej hráběmi, tím hřebínkem babičky
louky nový účes … sestřih plný smetí.
A vlasy ? Vlasy ty dorostou, jen dívčí kytičky
změní se v otavu, bude už ženou, … bude už mátí …

B
ude letní mátí … s upravenými vlasy a sem tam s ozdůbkami,
- jen … aby se neřeklo … snad s trochou slziček a s trochou mlíčí …
Ale žluté věnečky ? Ty v létě se nepletou,
louky už vyspěly,
byť vítr z povzdálí
milencům fičí
v kopkách … o dívkách … pomilovan
ých v žáru …



Poznámky k tomuto příspěvku
Cobain (Občasný) - 14.6.2000 > Koukam, ze mas dost rad prirodu a skvele dokazes zachycovat jeji puvaby. Spojeni zenskosti a kupek sena - taky moc fajn :-)
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 15.6.2000 > Přesně jsi vystihl atmosféru rozpálené letní louky, a to spojení s dívkami je taky dobré...
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 15.6.2000 > Majka-nádherné,stejně jako léto. Také jsme chtěla něco o letní, vesnické atmosféře napsat, protože má takovou svoji vůni. Tohle jsi popsal skvěle.
Body: 5
<reagovat 
Mišpule (Občasný) - 16.6.2000 > Krásný romantický motiv, velmi originálně zpracovaný. Nezvyklé metafory se blíží k paralelismu, takže dohromady jakoby vytvářejí vyšší významový celek (např. „ty ostříhané vlasy…dívky pomilované v žáru“) a gradují tak celou myšlenku. Tečky v jednotlivých verších na mě působí jako aposiopeze (odmlčení), aby měl čtenář větší prostor vstřebat to množství krásných obratů. Líbí, moc…(Mám pro tvoje básně fakt slabost.)
Body: 5
<reagovat 
Gala (Občasný) - 16.6.2000 > Svou reakci bych v tomto případě rozdělil na dvě části: před přečtením a po přečtení. Takže než jsem si ji přečetl zaujala mne její grafická rozcuchanost a rozevlátost, skoro jako bych tu louku viděl, jak je rozevlátá větrem, jak se tráva vlní a větrné vlnky putují po louce nahoru a dolu, skoro jako bych v té zatím nesrozumitelné zněti písmenek viděl i barvy té louky a to jsem tu básničku ještě nečetl. Po přečtení jsem si doplnil, všechny ty barvy a vůně té letní louky, ale spíš než té louky všech těch pomilovaných dívek, které tou loukou prošly. Za sebe (inspiruji-li se tvou básní) jako letní či spíše podzimní otec s počínající pleší (louka už je pokosena) mohu říct jen jedno: Skvělé…
Body: 5
<reagovat 
Mate (Občasný) - 16.6.2000 > když jsem četla tvoji básničku, vážně jsem si dokázala představit rozkvetlou louku...jako bych tam byla a všechno mohla sledovat. Přirovnání jsou také více než zajímavá...nemám co dodat... :-))
Body: 5
<reagovat 
Zmýlená (Občasný) - 26.6.2000 >
Body: 5
<reagovat 
Cid (Občasný) - 29.6.2000 > Nádherné, je to originální, ale je to poezie. Poezie jakoby ze staré školy, jakobych to četl tisíckrát a přeci, přeci poprvé. Teď mě napadá, že to je možná hranice mezi vlastní poezií a poezií v próze.
Body: 5
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 10.8.2000 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter