Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pán
Autor: saetri-ihn (Občasný) - publikováno 11.6.2009 (17:54:56)

Před třemi měsící přivezli muže, kolem čtyřicítky; byl v bezvědomí, ikdyž nebyl nijak zraněn. Teprve vyšetření CT odhalilo důvod – mohla za to rakovina mozku. V tomhle případě se nemuselo čekat na souhlas rodiny a tak ještě toho dne mohla začít operace – byl jsem tehdy zavolán k odborné asistenci neurochirurgovi.

Za dva dny se pacient v pořádku probral z narkózy a byl propuštěn domů. Jeho osmi hodinová operace se tenkrát povedla jak jen mohla, mozek nebyl poškozen a tak chodil na prohlídky už jenom ke mně; měl štěstí, vyhnul se vozíku, pravidelným neurologickým vyšetřením, lékům proti epilepsii, bílé holi.

Před týdnem byl na poslední plánované prohlídce, dnes přijde znovu. Bojím se dnešní návštěvy asi stejně jako on; to není obvyklé. Ze zásuvky beru jeho snímky, nastavuji je proti oknu a znovu si je prohlížím, třeba jsem včera něco přehlédl. Ne, jsou to metastáze původního nádoru rozšířené krví snad do celého těla.

Je deset hodin, otvírám dveře; sedí na lavici z béžového plastu, čeká, potí se, třepou se mu konečky prstů; mě škube obočí. „Dobrý den, pojďte dovnitř,“ zdravím ho tak klidným hlasem, který jen dokážu vydat. Hlava mu lehce trhnula, zdraví mě, vstává a jde za mnou do pracovny.

Usedáme do židlí. Nabízím kávu, čaj, sušenky... Když všechno jako obvykle odmítne, začínám mluvit k tématu: „Já... Já si s Vámi musím pohovořit o jedné záležitosti.“

„Co se stalo?“ vyhrknul ze sebe.

„Promiňte, nechtěl jsem vás vyděsit, jen cítím, že přestávám zvládat svoji roli ošetřujícího lékaře a protože chci a Vy máte právo na plnohodnotnou péči, tak bych Vám rád navrhnul přechod k mému kolegovi, který má ordinaci hned na tomto patře. O všem jsem ho už informoval, vaši složku studuje už týden, mohu Vás ujistit, že jeho odbornost a znalosti jsou perfektní. Je to vážený a uznávaný onkolog.“

„Dobře, když myslíte, že to pro mne bude nejlepší, tak lékaře změním. Lékaře považuji za člověka, který se stará o mé tělo, psychickou podporu nacházím jinde, takže mi tato změna nijak nevadí. Tím jsem však nechtěl shodit vaši práci,“ pověděl z klidem a upřímně.

„No vidíte, ovšem většina pacientů tuto pomoc hledá a já nechci připustit, byť je to sebevíc nereálné, že byste ji jednou hledal a nenašel.“

„Jste moudrý člověk a je vidět, že se o své pacienty staráte tak, aby měli tu nejlepší péči. Ještě, jak to teď bude s prohlídkami?“

„Dovedu Vás k panu doktorovi teď hned, domluví si s vámi další preventivní prohlídky,“ odpovídám. Pak oba dva vstáváme, jdeme chodbou k ordinaci mého kolegy. Klepu na dveře, „dále,“ odvrací hlas za dveřmi. Otvírám je, muž zdraví svého nového doktora, vchází dovnitř a já za ním zavírám dveře.

Když zaklapnou, vydávám se chodbou na dětské oddělení, za svými dvěma novými pacienty, které jsem dostal v této výměně, a hlavou mi přitom zní: „Nikdy jsem neuměl utěšovat kněze.“



Poznámky k tomuto příspěvku
Lamarski (Občasný) - 11.6.2009 > tak a je to tu, Přesně jak jsem psala minule. Nastavil sis laťku a teď babo raď!
Tahle povídka v porovnání s minulou je... nedobrá, nechci psát přímo špatná, ale zatleskat tomu nejde. tedy první, co mě vyrušilo ze čtení, jsou chyby v interpunkci. To se dá opravit, to nic, ale pak to jede. Když chceš psát o odborných profesích, je třeba je trochu prostudovat (shlédnutí Ordinace v růžové zahradě a dr. House nestačí:))) Jsem laik, ale myslím, že doktor by při operabilním zákroku nepoužil název rakovina mozku, spíš nádor, ale i to může být opomenuto. Ale pán je v bezvědomí, udělají ct, operují osm hodin, hodí narkózu na dva dny a pak ho hned propustí? Narkóza dva dny určitě ne, spíš umělý spánek a pak hned šup šup, ať je lůžko volné? opomenu, že si doktor zve své pacoše z čekárny sám - sestra má asi dovču. Dále doktoři jsou děsně ješitní (mám tři doktory v rodině), určitě by neřekl, že: "přestávám zvládat svoji roli ošetřujícího lékaře", to je skoro na žalobu, že něco zanedbal!
také reakce pacoše není úplně běžná. Žádný šok, úlek, nebo zděšení, co se proboha stalo?
A nakonec, ten doktor ke kolegovi vhodí pacoše jako kuře do kurníku, zavře dveře a nazdar mizí! Doktoři si pacoše předávají, řeknou aspoň tohle je ten Tonda Novák, když už váží cestu do dalšího patra. To ho mohl poslat to těch a těch dveří a dát mu papíry do ruky:)
Takže u mě by tohle neprošlo, což je mi líto psát, ale nejde to jinak.
<reagovat 
 saetri-ihn (Občasný) - 11.6.2009 > Lamarski> Něco jsem si k tomu vyhledal, problém byl v tom, že když jsem tam ty slova dal, tak to působilo až komicky... "jakožto onkolog jsem byl přizván k asistenci neurochirurgovi...". Pravda, asi jsem ten motiv nezvládl. Chce to, já nevím co to chce :(... Dlouho jsem běhal kolem myšlenky, jestli vlastně umírajícího kněze litovat, až mě napadla rakovina. Asi budu muset najít jinačí způsob, jak uplatnit motiv...
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 11.6.2009 > saetri-ihn> o tom pánovi se tam ani moc nezmiňujěš, spíš je to popis, co právě já doktor dělám, úvodník mě zaujal, ale pak to nebylo ani tak o páýnovi jako o doktorovi a o jeho, promiň, neschopnosti říct pánovi, že prostě umírá. I kněz je člověk a řekla bych, že věřící lidé umí přijímat smrt lépe než ti, co nevěří. myslím, že daleko kompromitující by pro kněze bylo setkat se s jiným Pánem:) a ten by mu řekl, že ho třeba zklamal, pak bych chtěla vidět reakci kněze.
<reagovat 
Věza (Občasný) - 12.6.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
saetri-ihn (Občasný) - 11.6.2009 > Bylo to právě myšlený tak, že doktor je ateista a věří, že kněz "lže" a až se podívá smrti do očí, tak bude potřebovat oporu v lékaři... A ten mu ji nebude moct dát, protože jeho doktor s tím má problém - jak utěšovat člověka, který by měl věřit v Boha ze všech nejvíc, jak k tomu přistoupit? Asi sem fakt začal sračkovatět... dva lisky a zejtra snad bude dobře
<reagovat 
 saetri-ihn (Občasný) - 11.6.2009 > saetri-ihn> avi, předtím jsem zapomně reagovat...
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 11.6.2009 > saetri-ihn> Ahaá, no to je jiná! nech to uležet a časem se vrať s myšlenkama ne doktora, ale člověka, který má problém, o kterém píšeš, všechno ostatní, ty zbytečné popisy vyšetření apod. hoď do koše, ty jsou nepotřebná omáčka a navíc, to tím shazuješ. Moje nároky ber s rezervou, protože na svůj věk píšeš poměrně dobře;)
<reagovat 
 saetri-ihn (Občasný) - 11.6.2009 > Lamarski> Na kolik ten věk tipuješ? :-D
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 12.6.2009 > saetri-ihn> 16-17;)
<reagovat 
 saetri-ihn (Občasný) - 12.6.2009 > Lamarski> Táhne mi na 17, naprosto přesnej odhad, začínám se bát jakou mocí asi tak vládneš... :-D
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 12.6.2009 > saetri-ihn> :)))) umím přičarovat autobus, když dlouho stojím na zastávce, strejda Rumburak se nezapře;)
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 14.6.2009 > nápad pěkný, ale to zpracování bych řekla že je trochu odfláknuté...
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter