Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Tak jak to je? z kolekce Lidé
Autor: sadaf (Občasný) - publikováno 18.6.2009 (13:48:53)
další v kolekci>
Peníze musí někdo vyrobit. Kovové mincovna a papírové tiskárna (dále jen MaT). Nejdříve však MaTu musí dodat suroviny k výrobě peněz nějaký dodavatel. A MaT musí zaplatit. Otázka č.1 : Platí MaT penězi vyrobenými z dodaných surovin nebo penězi dříve vyrobenými (což se mi ale jeví jako nesmysl, neboť tyto musí být také vyrobeny z materiálu výše uvedeného dodavatele, jinak nedostane zaplaceno - což je taky blbost, protože z čeho že by potom dodavatel žil, jedl, pil, rozmnožoval se, aby tradice dodávání byla zachována, že?) a aby také tento dodavatel mohl zaplatit jinému dodavateli, který toho prvního zásobuje tovarem potřebných k výrobě surovin, jež jsou nutné ke zhotovení již zmíněných , pokud tedy dodavatel A není přímo výrobce všech těch nezbytností, nutných ke zhotovení hotových peněz. HUFFFFF!!! Řekněme tedy, že peníze jsou již vyraženy a vytisknuty a všichni dodavatelé nutní k výše uvedenému jsou vyplaceni a uspokojeni. Samozřejmně, že i v MaTu za peníze pracují lidé, kteří také potřebují ke své obživě, jídlo, rozmnožování se atd.atd. A tady vyvstává otázka č.2 : Berou si tito pracovníci peníze přímo z výroby? Pakliže ne, a ony zmiňované jim platí jejich šéfové, ředitelé či manažeři, kde tedy berou ony prachy oni??? Tady už by jsem možná věřil, že přímo z pásu, ale to se mi také zdá trochu postavené na hlavu. Teď trochu odbočím, aby byly později jasné i některé případné nejasnosti: Každý výrobní subjekt nebo subjekt zabývající se službami, by měl vytvářet zisk, právě na ony mzdy, na chod provozovny, na sociální a zdravotní pojištění a mnoho dalších a dalších věcí. Nyní si uveďme na příkladu, že například dodavatel B dodá dodavateli A suroviny na výrobu surovin potřebných a nutných na výrobu peněz za 15,- Kč a aby byl sám ziskový, vyrobí tyto za Kč 10,-. Dodavatel B,nakoupivší za 15,- , aby také nebyl ve ztrátě dodá tyto (třeba i po nějakém zhodnocovacím zásahu) MaT za Kč 22,-. Tyto prostředky stačí MaT dejme tomu, k výrobě platidla v nominální hodnotě 100,- Kč. A zde je otázka č.3 : Byl zde však vytvořen MaT zisk ve výši 78,- Kč ? Osobně se obávám, že nikoliv, protože i MaT musí tyto peníze prodat bance a jelikož má uvedené platidlo nominální hodnotu 100, musí zákonitě MaT dodat tyto za cenu nižšší, protože zisk musí vytvářet i banka. Namítnete možná, že banka vytváří zisk různými úvěry, půjčkami apod. Ale i to je ve své podstatě pouze nákup a prodej. Připusťme , že banka (dále jen BAN) kupuje nominál 100 za 80,- Kč. Dalo by se namítnout , že BAN dostává many od MaT zadarmo, to už jsme ale myslím zběžně probrali. Jenom přípomínám, že je samozřejmně nemůže dávat zadarmo, neboť by následně MaT neměla peníze na výrobu peněz. Vydejme se za další poutí peněz. (Záměrně tu vynechávám funkci státu, ač je nedílnou součástí celého řetězce, ale to by jsme se z toho nevyhrabali... Tak tedy BAN musí dát peníze nějakým způsobem do oběhu. Zde se musím zmínit, že se celou dobu bavíme o NOVÝCH penězích, nikoliv o penězích již oběživšími. (Teď mě tak napadlo, zda jdou peníze vůbec prodávat a nakupovat? HE!!!) Nic - jedeme dál. Logickým a jednoduchým příkladem nyní zjistíme: dodavatel A: - výroba(náklad) 10,- Kč - prodej 15,- Kč - placeno BAN 100,- Kč (za dodané peníze, samosebou) - zisk/ztráta -95,- Kč dodavatel B: ble,ble ble,ble - zisk/ztráta -93,- Kč MaT - zisk/ztráta -42,- Kč BAN tedy jediná vydělala a to oněch dvacet kaček na jednom kusu!!! Otázka č.4 : Předešlým výkladem, určeným spíše pro matematicky orientované jedince: Jsou uvedené výpočty správné??? V tomto bodě si myslím, že na tuto otázku by měla stačit jednoznačná odpověď ANO/NE, neboť matematika je vědou logickou, nicméně jen do té míry, dokud do ní nezačne cpát nějaký blb nesmyslnosti typu A+B=C (nebo Déééé)? Všechny námi vytvořené články řetězce našeho ministátečku DA,DB (dodavatel A, dodavatel B - pozn.aut.)MaT i BAN mají teoreticky peníze na výplatu Jenže!!! Ony rozdané peníze na mzdách ve všech složkách se dostanou po nějakém čase opět do BAN, neboť lidé je dílem (větším) utratí - a tržby se nosí do banky, dílem menším uloží (kam asi , ha).8 Řekněme v poměru 80% ku 10% !!! Ptáte se kde je oněch zbývajících 10%??? Inu, třeba jsou vyvezeny do pryč, někdy i ztraceny (zase ale zpravidla nalezeny, takže opět nasednou do našeho kolotoče, a skončí dílem...) Máte pocit, že jsem na něco zapomněl?? Pak máte pocit správný!! Ano peníze mohou být i zničeny, buď nedbalostí a nepozorností (vyprání, spálení, okousání - myšleno hlodavci a zejména pak bankovky), frajeřinou (...si klidně zapálim pětikilem, nééé) a také již zmiňovanou ztrátou, přičemž zde máme na mysli bankovky a mince vyšších nominálních hodnot protože kdo by jse dnes ohl pro dvacetník. Tyto již nenavratitelné peníze jsou poté nahrazovány novými, čímž neustává námi popisovaný kolotoč: DA > DB > MaT > BAN > DA > DB > MaT > PaUP > BAN přičemž nový výraz PaUP v našem vzorci značí Pracujícího a Utrácejícího Peníze. Proto navrhuji: ZRUŠME PENÍZE 1.Každý bude mít, co si urve a do písmene bude platit=kdo dřív přijde , ten dřív mele. (Někdo prostě domele - ale to už je riziko podnikání) 2.Populace ubyde nejen z důsledků "domletí" ale též u domílajících v důsledku předdomlecí únavy ke snížení až k úplnému zastavení rozmnožování. 3.Odpadnou problémy DB,DA,MaT a BAN kteréžto budou moci být zrušeny v důsledku uvedeného. 4.Budou rušeny až do úplného zrušení i ostatní podniky lidské činnosti. 5.S odkazem na bod č.4 dojde k úplnému vymizení lidské populace, dle odhadů do několika desítek let. A potom??? Bude trvat několik tisíc,možná milionů let, než nám to tady matka příroda dá dohromady, až nám to tady pročistí a navoní a zase vymyslí všechna zvířata, která tu kvůli "lidem" nejsou už dneska,až nám to načinčá a prokrásní a jaro bude zase jaro a léto bude léto a podzim podzimem a v zimě napadne sníh...(utři si slzy, vole, kapou ti na klávesnici!!) No , a až nám to tady takhle pěkně přichystá, tak zase vymyslí nás - lidi. Otázka č.5 : A my??? Správně...my si zase vymyslíme peníze.... P.S. Jakou cenu má stokoruna?? P.P.S. k otázce č.4 - uvedené výpočty jsou správné, ale vzhledem k nezohlednění dalších důležitých aspektů úplně nesmyslné:-)) P.P.P.S.Kdo tuhle ptákovinu dočetl až sem, slibuju, má u mě krátkou básničku:-))) P.P.P.S.: Uffffffffffffff!!!!!!!


Poznámky k tomuto příspěvku
atreb (Občasný) - 12.3.2010 > tak ja jsem to opravdu precetla az sem, i kdyz jsou pocty v poradku, ujizdi trochu logika, ale tobe jde o neco jineho, PROC a hlavne JAK se CHOVAME k zivotu na teto zemi, hodne mizerne, hodne drasticky, zajima nas tu jen (vetsinou a u vetsiny) nas osobni prospech, bohuzel to je tak, pokud na to sami neprijdeme, nic se nezmeni, zacit musi v prve rade kazdy u sebe
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 12.3.2010 >

Ufff, tak to klobouk dolů, že jsi to dočetla :-)

 

Jeden slavný indiánský náčelník před mnoha a mnoha lety prohlásil: Až člověk skolí posledního bizona, až pokácí poslední strom a až uloví poslední rybu, zjistí, že peníze se nedají jíst....

 

Měl v té době jistojistě svatou pravdu a na rovinu říkám, umím si představit v té době žít. Bohužel (nebo možná bohudík), nám osud připravil jinou cestu a ty peníze jsou tou nejschůdnější cestou si obživu obstarat...

Mohu-li tě poprosit, najdi si tady moje povídání o indiánech (byť je to slovo ABSOLUTNĚ nepřesné a zavádějící), jmenuje se A-la-ba-ma, a tam poznáš, kdo tak trošku jsem...

 

P.S. Ale stejně by mě zajímalo, jak je to s tou stokorunou, vždyť je to výrobek jako každý jiný :-)))

 

 

 

Saša - (Ne)klidný vítr

 

Krásný den...


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 0 1 2 3 4 5 6 7 (8) 9 10 11 12 14 14 15 17 18 19 20 21 23 24 25 27 28 30 31 33 34 35 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 52 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 66 67 70 71 72 73 74 75 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 95 96 98 98
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter