Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Je mi čtyřiadvacet let a spaním na rukou se bráním z kolekce Dotyky věcí, které opouštím
Autor: Janele z Liků (Občasný) - publikováno 22.6.2009 (16:14:05)
následující v kolekci>

 

Červnové dny a noci. Svědci mého cíleného umrtvování cejlonskými magoráky a inverzními verši. Opisování bibliografických údajů vykoná pro duševní klid více než  deklamující zpěv manter. Pěju chválu na vrub farmaceutické alchymii. Analgetika a Analeptika, dva v černi vyloužené stíny Amora a Psyché, protichůdný princip utěšujícího a povzbuzujícího.

 

     Povím vám všem, život s kvartálním alkoholikem je adrenalinový sport, ač vás nestihne zbavit celulitidy, ani vrásek svraštěného čela. Když už si myslíte, že už konečně neztratí doklady, batoh s věcmi, že jste ho již vyrvali ze života po vydýchaných bytech s peřím na zrcátkách, a postelích s vyžilými ženskými rajdami, že si možná i udrží i tu práci, v jeho ambivalentním myšlenkovém proudu se objeví jakési lurdské zjevení z pekel a vše začíná nanovo.

 

     Hledat v bytostně prožitkovém člověku, který projezdil republiku zaklíněn nohou ve vlakové umývárně jako žehlící prkno v malém bytě, který má jako normu života utíkat z hospod bez zaplacení a nic si nedělá ani z poklidného pěchování batohu v marketu a nočního pomočování na koberci u cizích lidí, je vskutku marné.

 

     Zvyknete si na to. Na noční hovory s okradenými servírkami s hlučným hlasem heren, zda zaplatíte za milého útratu. I na jeho svlékání jeho smrdutých hader po tazích v koupelně na zemovce, kdy z jeho kapes vytahujete plodný fond incipitů, totiž pomačkané cáry s telefony a jmény žen, které stihl během zevlu oblbnout a možná se jimi i na něco pozvat. Propadlé břicho prolévané po celé týdny jen žírnou vodou, se brzy ozve mimořádnou žravkou, která vás kromě drobků z iluzí a duševního zdraví zbaví i zásob jídla jako průměrný konzument ganji, ze kterých se vám odjakživa zvedá žaludek.

 

     Sex s tímto zvířetem je pro mě už čistě pudovou záležitostí. Nesmíte mi to mít za zlé, protože postupně je stále těžší jej pro něco mít rád, natož jej milovat. Přes den v lepším případě přibíjí kostelní šindele v nebeských výškách a v noci vyzařuje teplo bůžků hořkých čokolád skrz naskrz vaším tělem. (Ano, dokázal krásně zahřát tu mou vnitřní tmu, proto si ostatně lidé brávají psy do postele). Možná i chvíli miluje, těma svýma obrovskýma hnědýma očima grázla a pohyby androgynní buzničky, která bez hnutí brvy pro příslib noclehu vykouří snědému klukovi z Ostravy péro. Je to ten typ kluka, který vás dostane tím, jak se vyzná a rychle se přizpůsobuje nahodilým příležitostem. Kramuje, neštítí se a obdarovává. Nadprůměrně inteligentní zmek, což vás dokonale zmate a nutí se vrátit do hry.

 

     Když vás vysílí natolik, že se zmůžete celé dny a týdny jen na spánek a pochůzku na záchod, velmi často si vyslechnete, že jste padavkou a nic nevydržíte, že jste postelovým okraskem.

 

     Teprve pak vám dochází, že ďábla nezměníte, možná tak on vás. Nenechte se vydírat tím, že si něco udělá, tito lidé se mají moc rádi, kupčí se životem jako cikánky s laciným padělkem parfému. Vy se zhroutíte, ale těmto se nic nestane, vždy ze všeho vyváznou s minimálními následky.

 

     (Nevím proč přitahuji tyto muže, v mém životě nejsou alkoholici ojedinělým jevem. Jedny Vánoce v Liberci nikdy nezapomenu, tu pohádku z tanvaldské poezie, po okraj napuštěné vany a drcených střepů v ruce, jestli žije - nevím).

 

     On je v těchto dnech opět nezvěstný, svým způsobem se to zásahem vyšších mocností vyřešilo, ještě dříve, než jsme spolu měli začít za pár dní bydlet.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Pepa Vojtek - 22.6.2009 > Dobré, ovšem možná mi vadí, že mi jako čtenáři podsouváš pocity, které já nemám a mít nebudu. Možná kdyby to bylo psaný jako jenom za tebe tak... nevim, možná už by to němělo takovou sílu.
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 22.6.2009 > čtenář> Každá zpověď je nesmazatelně zatížená subjektivitou.
<reagovat 
 čtenář lucie korantengová - 22.6.2009 > Janele z Liků> Myslel jsem to "Vám" ale je to dobré, tak jak to je.
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 22.6.2009 > Vojtek, Koranteng, tady se někdo moc dívá na Novu.
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 23.6.2009 > HF je alkoholička, odkdy?
<reagovat 
 anae (Občasný) - 23.6.2009 > Janele z Liků> nevim odkdy ... ale má kolegyně-alkoholička s ní nějaký čas pobývala v psychiatrické léčebně
Doporučil 
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 23.6.2009 > anae> A neměla ta kolegyně z práce psychózu jako Hana Fousková, tu totiž má diagnostikovanou pod pojmem schizofrenie, nemusí být nutně z alkoholu, většinou se vyvine z velkého psychického nátlaku, stresu, čemu se není u HF divit. Kolegyně byla v Kosmonosech? Anae, jak jsme si povídaly o tom kraji, moc ráda přijedu, můžeme si to tam společně projít, když najdeš chvíli, spojila bych to s návštěvou Phy. Snad mě nedostihnou určité vzpomínky a nepotkám tam, koho potkat nechci.
<reagovat 
čtenář kdffkghkj - 23.6.2009 > Jakpak se asi bude cítit ON, až si to přečte?
Třeba přidá komentář...
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 23.6.2009 > čtenář> Tak jako já, když to půl roku snáším. Všechno, co jsem zaznamenala-ví, připomínala jsem mu to a snažila jsem se z něj dolovat to nejlepší, co tam měl-držel se zase 3 měsíce a spadl do toho nanovo. Přeci jen je teď v mírné výhodě, když se to posledně stalo, venku mrzlo. Žije na ulici už druhý týden, bůhvíkde a s kým. Ten si to jen tak nepřečte, nikdo o něm nic neví, ani vlastní rodiče. Ulevilo se mi a vlastně mě i tato zkušenost posílila, navzdory ztrátám. Mám teď jiné starosti a nezbývá na ně moc času.
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 23.6.2009 > Moc hezky napsané.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ed peo gers (Občasný) - 24.6.2009 > Líbilo se mi"Dokázal krásně zahřát tu mou vnitřní tmu"-Ostatně ,proto si lidi do postele berou psy.

Kladu si však otázku,proč lidi toužejí po podobných příbězích v knihách či na televizní obrazovce ? Cožpak toho není dost,stačí se podívat na ulici,jak sama zmińuješ.Nakonec si možná člověk řekne."Tak to na tom nejsem zas tak špatně",když něco podobného slyší.A upřímě řečeno,ženu která touží po podobném partnerovi,jako je v příběhu,bych ani potkat nechtěl.Myslím si,že negací je na tomhle světě až příliž,proto mne možná tolik přitahuje čistota....?!
Body: 5
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 24.6.2009 > ed peo gers> To je ten paradox "čistoty". On totiž pochází z hluboce věřící rodiny, s humanitárními a sociálními sklony. S touhou po podobném partnerovi to nemá co dělat (mám přesně opačný ideál), on mi lhal a zapíral skutečnosti, dokud to vše neprasklo, já žel se svým sociálním cítěním neuměla říci dost a ještě mu ten jeho úděl zlehčovala a ohrožovala jeho podporou i sebe.
<reagovat 
F.N. (Občasný) - 24.6.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 24.6.2009 > Líbí se mi to jako literatura. Pokud to někdo žije, nechtěl bych být v jeho kůži, i když... nakonec mi to přijde napsané s jakousi perverzní rozkoší nebo radostí, tak trochu chlubivě.
Doporučil 
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 24.6.2009 > cit-i-zen> Je to cynické vyžívání se v bolesti, sarkastický výsměch tomu, jak jsem "příliš lidská" a hlavně blbá a naivní.
<reagovat 
ed peo gers (Občasný) - 25.6.2009 > Ano,cit-i-zene,souhlasím s tebou.A Janele z Liků,ne ty nejsi lidská ! Lidská bys byla,kdybys přijala a milovala,skutečně hodného kluka,však tohle je jen obyčejný masochismus,obrácený proti sobě ? Ptej se sama sebe proč ? Ale snaž se,si nelhat !Možná máš dojem ,že "mužský princip"= hajzl a,že hodný člověk je jen slaboch.Slaboch který tě samozřejmě nepřitahuje,ale nic si z toho nedělej,tohle má velké procento žen.Takže prostě trpěj,protože vlastně trpět chtějí !
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 25.6.2009 > On ten chlapec byl "hodný", dokud se nenapil, byla to jakási osobní schizofrenie u něj, zcela odlišné dvě tváře a projevy. Já v něm viděla potenciál, chtěla jsem mu pomoci v překonávání té přítěže. Mě maskulinní chlapi a hospodští povaleči nepřitahují. Kdybych v něm viděla jen toto, dávno bych odešla. Hodně četl, zajímal se o společenské dění, hudbu, žel žízeň a život v ní byly silnější. Naopak si vyhledávám podvědomě spíše ty jemné muže, až zženštilé, a nepovažuju je rozhodně za slabochy, v tom se mýlíš. Sama jsem spíše dominantní a potřebuji k sobě opak-jako protiváhu, jemného a tiššího. Nepodsouvej mi obecné pravdy.
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 25.6.2009 > Zažívám teď opravdu horké chvilky, je mi opět domů voláno z hospod. Tak jen poukazuju na to, že je nemocný, že má trvalé bydliště na městském úřadě. Slyšela jsem dnes jeho hlas, je opět na druhé straně republiky, zase vyhrožoval, že někde těch svých 21 gramů vydechne - na nějaké stromové větvi. Řekla jsem mu jediné-jdi se léčit, toto není již ve tvých silách a neubližuj svou smrtí rodičům, byl by to sobecký krok. Přitahuji podobné existence, protože ve mně cítí, že jsem jim ochotna pomoci, mou chybou je, že neumím stanovit hranice. Mají mimořádnou rozvinutou psychologii přesvědčivosti. Jsem nyní už v bezpečí, s tím smířená, lásku od lidí nečekám, jen od zvířat.
<reagovat 
g morr (Občasný) - 25.6.2009 > Říkáš: Píšu jak muž a je mi tak dobře. A kecáš :))

Tedy -- rozhodně věřím, že je ti tak dobře: to je to, co zmínil cit-i-zen. Já bych mluvil o sebelítostivém pózování, ba snad pozérství. Rozmarné sebeodhalování. Sebedefinice skrze problémy a průsery: kdybys je neměla musela by sis je vymyslet. Strach z průměrnosti, který tě nutí balancovat na klandru nad strží. Nedokážu posoudit, nakolik jde opravdu o pád, nakolik je to jenom demonstrace. Každopádně mi to ten text, který by se mi líbil, odcizuje.

A prosím tě: nemám potřebu soudit člověka, neznám tě. To je jenom jakýsi dojem, který ve mně nechává literární postava Janele z Liků, kterou znám ze značného souboru textů po Totemu, včetně fóra. Netroufám si soudit, nakolik je to skutečná holka, nakolik takhle chtěla být napsaná, nakolik takhle napsaná být musela. Ale ten věčnej tyjátr, to nimravé sebezkoumání a jakási posedlost postoji "alternativně módními"... mně to nakonec ve výsledku leze na nervy. A žere ti to talent.
Doporučil 
<reagovat 
g morr (Občasný) - 25.6.2009 > A ještě jedna věc mi leze na nervy: ta neschopnost skončit. Ok, napsalas to krásně, ale proč to má ještě dole v diskusi desetitisíce pokračování?
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 25.6.2009 > Nemám možnost soudit, porovnávat s odstatními, každý má svou míru a má míra je taková-invazivní, maloměstská, jaká je-včetně věcí, které mě zajímají. Svůj dojem si ponech, máš na to plné právo. Sebelítostní netrpím, kvůli sobě málokdy brečím, spíše než masochismus bych to nazvala zveřejněným sarkasmem a nihilismem. Někdo se holt nimrá v sobě, více než je to zdravé a klade moc otázek a moc mluví, na jiného sedají mouchy, jinému lezou na nervy mý věci. Děkuji za koment.
<reagovat 
čtenář Rudolf - 26.6.2009 > Janele, komentář ti pošlu mailem.
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 28.6.2009 > 8¨-)
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 29.6.2009 >

také z tvého projevu cítím podvědomý strach z maloměšťáctví, z průměru (o němž mluví g morr), který tě vede k úletům do extrému, k alternativám apod. bez toho, aby se v reálu daly ustát - neříkám to proto, že bych tě chtěla soudit (koneckonců každý máme své strachy, své démony), ale proto, že v hodnocení tvého díla mě můj dojem z tebe negativně ovlivňuje - a přitom např. odstavec "Sex s tímto zvířetem..." je velmi krásně napsán - něčím mi připomínáš anais nin - asi smyslovostí - přála bych ti, aby se ti dařilo dílka i vlastní život pevně rámovat - možná by z tohoto příběhu, který právě žiješ a za který také hodně platíš, byla pěkná povídka - tož hodně štěstí


Doporučil 
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 29.6.2009 > MiKa> Děkuji za komentář, MiKo. Anais Nin slyším prvně, hned jsem po ní čenichala a vidím, že se budu mít o prázdninách čím ve volných chvilkách bavit, je mi to skutečně blízké. Moc děkuji za vyjádřenou podporu a námět k přemýšlení.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 29.6.2009 > "

."
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 22.6.2009 > a tak to je, dobře zapsáno... (zažila jsem to jednou, s mužem a ... děkuji! alkoholičky - to je také smutná kapitola - viz H.F.) ... p.s. Je alkohol jeden z největších problémů individuálního lidstva?
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 29.6.2009 > anae> "...-pardon, ale

co to je, to "individuální" lidstvo ? -Slyším to prvně; ... .
."
<reagovat 
 anae (Občasný) - 29.6.2009 > Zeanddrich E.> lidstvo jako jednotlivci .. no to můžeš slyšet prvně, možná, že je to můj novotvar :-) .. Heidegger přece také vymýšlel své osobité filosofické názvosloví jako bytování (s Dasein) usw. :-D
<reagovat 
čtenář swift - 31.10.2009 > zranitelná plachost
volavka v ostantém drátu hoří
mlha padá klesá
ojíněný zvedá zrak
pustá cesta hledající svého kapitána
přitom vláčná kůže hrdel
trčí jak krásná bysta
sbohem hlediště
zvuk komára zaniká v křiku gongu
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 0 0 1 2 3 6 (7) 9
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter