Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky 4. kapitola z kolekce Z té noci mezi světy
Autor: Sakora (Občasný) - publikováno 15.7.2009 (16:39:59)
další>
I v dalších dnech jsem byla stále nevysvětlitelně unavená, rozmrzelá a zhusta i protivná na lidi okolo. Trápily mě divné sny, ráno jsem už už věděla něco důležitého … ale v poslední chvíli to bylo pryč.
„A netrápí tě ranní nevolnosti, Evi?“ vtipkoval Pavel.
„Blbost, to jsou nápady! To by mi ještě chybělo,“ zhrozila jsem se. Tak tohle jsem v plánu rozhodně zatím neměla.
„Možná je načase s tím něco udělat ...“
Vyrazil mi dech. Jsem připravená na mateřství? Notabene na manželství? Usmála jsem se na Pavla, co taky jiného, políbila ho na tvář a doufala, že ten nápad považoval jen za předehru pro dnešní noc. Nechtěla jsem se vymlouvat na bolení hlavy, ačkoli bych nelhala. Co já vím, třeba je sex přesně to, co mi chybí, říkala jsem si. Pavel byl pozorný a jemný, stále chtěl vědět, co bych si přála, po čem toužím. Mně však stačily jeho láskyplné doteky a vřelý pohled, kterým na mne hleděl. Po milování mne zezadu objal, přitiskl k sobě a něžně políbil na rameno.

Jako by v mé hlavě došlo k výbuchu, jakási síla mnou mrštila přes bránu skutečnosti. Na malý, zlý a strašně skutečný okamžik jsem byla zpět v náruči … koho vlastně? Zkroutila jsem se bolestí a nelogickým strachem, nemohla jsem dýchat. Věřila jsem tomu, že kdybych zavřela oči a dotkla se stěn, budou z kamene. Když jsem ustála prvotní šok a ujistila se, že stále dlím doma a s Pavlem, poněkud jsem se uklidnila. Přesto mě zničehonic zaplavil pocit nevýslovného smutku. Po prchavém okamžiku touhy a štěstí, který jsem prožila (a nebo ne?) s cizím mužem v cizím světě. Spíš jen ve své fantazii, nejsem přece blázen! Mám já tohle zapotřebí? Co blbnu s fantazií, když mám po boku téměř dokonalého přítele, co sám začíná mluvit o potomkovi? Byl to jen sen. Byl to jen sen! K čertu s tím!
„Co se stalo?“ lekl se Pavel.
„Nic, nech mě, prosím,“ zašeptala jsem a odtáhla se od něj.
„Nech mě? Copak ti něco dělám? Evo, co se to s tebou poslední dobou děje?“ dodal rozmrzele.
„Ale nic, to přejde.“
„Nechceš mi to říct? Jak myslíš, nejlepší bude, když půjdu. Můžeš si tu v klidu nerušeně přemýšlet!“ odsekl.
„Nechoď,“ lekla jsem se, co si tu počnu v samotě a strachu. Potřebovala jsem teď více než jindy cítit, že nejsem sama. Že nejsem blázen. 
Pavel, hledíc na mě dílem naštvaně a dílem lítostivě, však prásknul dveřmi a byl pryč. Osaměla jsem, schoulená v posteli, ostražitě jsem zírala do černých koutů bytu a upřeně naslouchala cizímu jazyku noci. Jako bych čekala, že se propadnu do svého zlého snu. Co blbnu? Jsem přece normální! Asi se moc dívám na televizi. To bude tím!
 
Kolikrát v dětství jsem po přečtení dobrodružné knihy či po zhlédnutí poutavého filmu pokračovala v načatém ději ve své fantazii. Dokázala jsem se lehce přenést do imaginárního světa svých oblíbených hrdinů. A oni se okamžitě stali součástí mého života. Mluvila jsem s nimi, prožívala dobrodružství a později hlavně lásku. Pamatuji si, že rodiče to neviděli rádi, což mě příliš netrápilo. Ve vymyšleném světě byla jsem nezřídka hrdinkou, důležitou, zajímavou, nekonečně jinou, než ve skutečnosti. Čím jsem byla starší, tím kratší byly moje úniky z reality. Až vymizely úplně. Stala jsem se „normální“. Naši by měli radost.
Dnes skoro nečtu. Kniha je téměř intimní záležitost, očekává (a právem) naprostou pozornost. Ale mně teď vyhovují „aktivní“ média. Sledování televize či hltání informací na internetu nevyžaduje osobní zainteresovanost. Je mi fuk, když jim nerozumím, ani když je vypnu, přestanou-li mě bavit.
Usnula jsem ve své posteli, probudila se tamtéž.
Tak to byl jen sen ...
Ačkoli, někdy za temných kroků tmy plížící se nocí ke mně pod peřinu, rozbolelo se mé srdce prazvláštní nemocí. Touha natáhla svých pět prstů, pět písmen, a sevřela mě ve své moci. Snad byl na vině vánek, deroucí se do pokoje otevřeným oknem, že cítila jsem zapomenuté dotyky. Ty z paměti chvíle, jež zbořila hradby mezi světy i mezi lidmi.

Když jsem přestala bojovat, když jsem tu vzpomínku zařadila k ostatním v mém světě fantazie, jako bych se vyléčila. Zmizely děsivé sny, netrápily mne již podivné představy, rozpustil se strach, můj nedávný věčný společník.  Pavel byl šťastný, já jako vyměněná.
Dokonale jiná. Dvojitá.
„Jste ve třetím měsíci, maminko, dávejte nyní na sebe pozor,“ culil se na mě postarší doktor, „už tu novinu ví budoucí tatínek?“
„Ne,“ hlesla jsem. Tři měsíce! Otec mého dítěte … No jo, Pavel, došlo mi, musím mu zavolat. Budu poslem dobrých zpráv.
A co když ne. Co když je všechno jinak? Nevinná vzpomínka na mou vinu. Nevěra ve snu? To je přeci k smíchu! Nebo ne? Co teď? Zapírat, zapírat, zapírat? V zájmu dítěte možná lhát jeho budoucímu (a pravděpodobně skvělému) otci? Nikomu neublížit … ani děcku, ani Pavlovi a půjde-li to, ani sama sobě. Rovnice o třech neznámých však nemá žádné řešení.  Dokud tu novinu nestrávím já sama, rozhodla jsem se ji před Pavlem zatajit. V to všem zmatku hlodal ve mně i červík pochybností, zda žít s ním je to, co opravdu chci. Ale jak už to tak bývá, při složitém hledání řešení, ta jediné správné leží přímo před očima. Není nad čím dumat, budu mít dítě, mé dítě má otce, vše je jasné. Na červíky pochybností jsem měla myslet před první společnou nocí s Pavlem.
A ten sen? Zapomenu, zazdím, zaspím.
Jako akt smíření s osudem odjela jsem jednoho dne, nikoli bez bázně, k tomu prokletému lesu. V sluncem prozářeném ránu zdálo se nemyslitelné, kolik strachu jsem zde zažila. Dotýkala jsem se kůry buku opatrně, daleko od černočerné sluje mezi kmeny. Nechtěla jsem nic riskovat (i když to byl jen sen, samozřejmě), přijela jsem se jen rozloučit.
„Králův bratr, honosný titul pro muže, jenž mě jen využil a ani jediný skutek neprovedl na mou záchranu,“ nadávala jsem čelem ke stromu. Jako by zato mohl.
„Nevím, ve skutečnosti nevím, kdo je otcem toho maličkého,“ vycházela ze mne slova, jimiž jsem se nikomu nemohla svěřit.
„Ale, i kdyby byl tvůj, nemáš na něj jakékoli právo. Bude mít otce dobrého a jistě milujícího, jakého si zaslouží!“
Zdálo se mi, že buk mává větvemi, jako by na souhlas. To ten vítr. Sedíc u paty stromu, objala jsem si kolena a položila na ně hlavu. Z očí mi tekly nesmyslný slzy. No a co? Jsem těhotná, mám právo na změny nálad.



Poznámky k tomuto příspěvku
Věza (Občasný) - 16.7.2009 >
Body: 5
<reagovat 
the_dark_side_of_me (Občasný) - 21.7.2009 > takže... abych zkritizoval svou oblíbenou autorku :)

spoustu věcí tu již napsali přede mnou. první díl naprosto skvělej, druhej a třetí jsou podlě mě trošku mimo. jak špatným popisem, který ty jinak umíš skvěle, tak vystavěním děje. styl "dovnitř a zase ven" mi není zrovna blízký.

nadávky a zlost na černovlasého, které pokračují až do čtvrtého dílu, jsou taky mimo. za a) to hlhr (thx to Lamarski:) ) chtěla, byť si to odmítá přiznat, a za b) černovlasý s tím - aspoň z mého pohledu chlapa - nemohl nic dělat :)

co je dobře je, že jsem to opět přečetl "jedním dechem", bez nějakých výhrad ke slohu či použitým frázím. máš prostě styl vyprávění, který mi naprosto sedí. "technické" věci neřeším (jako těhotenství), pocitově jsem se do toho v celku vžil a snad i "pochopil" :)

quoti a lamarski v podstatě většinu špatného vypsaly za mě, takže já můžu hodnotit zbytek a ten hodnotím jako velmi dobrý :)

dík za pěkné čtení ;)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Sakora (Občasný) - 21.7.2009 > the_dark_side_of_me> Především ... jsem celá pryč ze slov o "oblíbené autorce", to mě fakt zahřálo.
Ten 2. a 3. díl ... rozhodně to nějak zkusím vylepšit ( už mám i nějaké nápady), zpětně jsem ráda, že jsem sebrala odvahu a ten text sem vložila, dík za zpětnou reakci. Doufám, že se ti to bude číst čím dál lépe.
<reagovat 
 the_dark_side_of_me (Občasný) - 22.7.2009 > Sakora> no to jsi už od Lásky jako voda ;) prostě píšeš stylem mě naprosto blízkým, nemůžu si pomoct :)

a jestli máš pochybnosti o tom, co sem dávat a co ne, tak se na ně vyprdni - píšeš skvěle, a každý tvoje dílko tu má svoje místo. u mě tedy určitě :)
<reagovat 
Laurent Cellier (Občasný) - 22.7.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 21.8.2009 >

jsem se po dlouhé době vrátila, abych dočetla zbytek a nějak jsem si uvědomila, že jsem ti ještě nenapsalou svou obvyklou poznámku a heslo slabozrakých čtenářů

 

kombinace podklad + o něco tmavší text (nejlépe ve stejné barvě, jako podklad) je opravdu masakr a moc číst se to nedá...

(světlý podklad + tmavé písmo je naprosto nejlepší kombinace... tiskne se tak většina tiskovin a má to něco do sebe...) tak pro příště...


<reagovat 
 Sakora (Občasný) - 21.8.2009 > Quotidiana> S tím podkladem souhlasím, tahle kombinace je jen tou nejmenší částí textu a v téhle míře se vyskytuje jen v této kapitole.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 18.9.2009 > "

."
Body: 5
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 18.7.2009 > Je vidět posun. Víc se zaměřuješ na jednání i myšlení hlhr. Mmch nepřeskočila jsem to někde, zaznělo její jméno?
malá techická, dokor většinou oznamuje týden těhotenství, měsíc je velice široký pojem, i když dá se to vysvětlit i tak, že doktor nejprve vypočítal z datumu poslední mens. trvání těhotentví a pak jí oznámil, že je tedy ve třetím:)
<reagovat 
 Sakora (Občasný) - 20.7.2009 > Lamarski> Jejda, já jsem vložila verzi bez jména, už to letím opravit. Jinak to těhotenství ... jsem v tomto bez osobních zkušeností, tak se zařídím podle rady a změním to na 12 týdnů (chyba z povolání, u zvířat to téměř vždy určuji po měsících). 
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 20.7.2009 > Sakora> Pokud rovnou dáš 12 týdnů, pak zasloužilé matky budou řešit, proč je to pro ni překvapení, že to tři měsíce nedostala:) Dneska už je poměně velká osvěta a tak první, co ženu napadne, je že je těhotná, pak následuje nemoc. Tedy soudím podle svého okolí. A ještě jedna technická, ve třetím měsíci už je na ultrazvuku vidět takový sněhuáček (embryo) a doktor to do průkazky zapisuje jako třeba 11+2 což je 11 týdnů plus dva dny (ale somzřejmě lidsky to řekne, jste ve dvanáctém). Mají na to takový výpočet a podle toho se řídí, i když to samozřejmě úplně nemusí vycházet (kvůli přesnému datu oplodnění), ale o něco se doktoři opřít musí že:) navíc okolo 12.- 13. tt se dělají odběry, měření apod. lékařské úkony, které určí, jak na tom mimčo je;)
<reagovat 
 Sakora (Občasný) - 20.7.2009 > Lamarski> No nazdar, tak to je zralé na revizi ... ach jo, díky za ty podrobnosti.
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 23.9.2009 > Lamarski> "... -počítají se i "dny", jo... ? ... -to jsem překvapen... ... -ten údaj má ovšem potom

smysl čistě "medicínský", neboť ..."vím", že ty "mršky spermie" přežívají i několik dnů... -ovšem pouze v prostředí, kde je jim dobře, samozřejmě, že ... ; ... :-)).
."
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 20.7.2009 > Sakora> Ale no tak, to je jen nepodstatná hloupost, která se v příběhu jen mihne, á bych to nějak zahrála do neurčita a je to. Revize je třeba jen v pár věcech a stejně je třeba to nechat odležet, za pár týdnů to uvidíš jinýma očima. To zmákneš lehce:)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 (4) 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter