Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
plavba řekou z kolekce řeky
Autor: anae (Občasný) - publikováno 22.8.2009 (22:10:04)

 

*

 

 

V tvém objetí vždy zažívám léto,
mé vlasy proudí tvým proudem,

zoubky slunce mi okusují ramena,
mé nohy rámuje svět.
 
Pod prsty rybky uhýbají.

Vážky bezostyšně spojené poletují.
Brčály se ostýchají.

Za vrbami číhá rybář podzim.

 

 

 

*

 

 


 



Poznámky k tomuto příspěvku
ariel (Občasný) - 23.8.2009 >

jo, je v tom určitá nevinnost.

třeba "vážky bezostyšně spojené", to je milý

rybář podzim taky není nakonec tak otřepaný, ale má svou logiku

 

 


Body: 5
<reagovat 
Věza (Občasný) - 23.8.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 23.8.2009 >

nějak to se mnou pocitově rezonuje...


Doporučil 
<reagovat 
Impresse (Občasný) - 23.8.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
holger (Občasný) - 23.8.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
dadik (Občasný) - 23.8.2009 > :)
Body: 5
<reagovat 
GabrielRonay (Občasný) - 24.8.2009 >
Body: 5
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 24.8.2009 > to je pravda, v komentářích sem ukecanej až hrůza. to je můj styl. a vím, že ne všem to je po chuti. všem se zavděčit nedá a já sleduju, jak kdo reaguje. na totemu to ještě jde, tady se přeci jen víc uvažuje o literatuře. ale na některejch americkejch serverech je to už jen o nevětných frázích. tam sem za exota.

Tohle měla bejt reakce na ariela, ale nějak sem to netrefil. To je totiž tak. tady za tím, vlastně před tím monitorem si připadám tak sám, že se vždycky rozpovídám. to je prostě návyk ze psaní. Jen přede mnou není papír. Protože normálně píšu na papír, do počítače moc kecám, což vidíme. HAHA.
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 24.8.2009 > "

."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 23.8.2009 > Ve spojení s informací, že toto je štěstí brouka, to nabývá nového, svěžího významu. ovšem i bez toho to je technicky povedené. Mě to teda nenudilo, i když už slyším jiné hlasy. Ne, dokonce jsem si čím dál jistější, že to je docela hezký čtení. Vyvážený a radostný, nenásilný obrazy, ne dost plytký, aby se šlo ušklíbnout. Výborný vyjádření prožitku. Tohle se taky počítá. A znovu zdůrazním, nejlepší na tom je ta míra.   
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 23.8.2009 > whispermoonlite> slyšíš hlasy? a co ty hlasy říkají?
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 23.8.2009 > ariel> vlasy a proud, léto a objetí, přírodní líčení - "rybář podzim", to jsme četli. "zoubky slunce mi okusují ramena" - tohle se mi líbí, ale ti, kteří mě označují za obhájce kýče, by mě hodili do koše. no dobrá. takže tu nejde o objevování novejch postupů. ostatně vím, že je těžko to vyčítat tam, kde to nebylo záměrem. a proto jsem nakonec usoudil, že míra použitého a nového je tak akorát, protože to umožnilo vyjádřit nějaký prožitek, což mi v tomto textu přijde důležitější než objevování nového jazyka. ano, ano, když už kritik neví kudy kam, začne vyhrabávat strašáka recyklace.

jako vždy, je to věc nastavení. u každý básničky se dá najít něco, co tam není. a něco, co tam je. pak záleží, na co se pozorovatel víc soustředí. takže zde by mi mohlo vadit, že je to tak oble připomínající něco, obraznost vytažená z rezervoáru mnoha jinejch textů a zároveň jsem znovu držen na uzdě tím, jak je to přesný a jak to slouží významu. ale tohle je už hodně přísnej přístup k textu, kterej se sem snad ani nehodí. mně totiž stále přijde, že tu hodně uživatelů píše a publikuje pro radost a nějaký historicko-literární kontexty, kterejch si musí kritik všímat,  (a já jím nakonec ani nejsem, tyhle komentáře jsou víc součástí mý čtenářský než kritický percepce), je ve vší svobodě ani nezajímají.    
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 23.8.2009 > whispermoonlite> já to beru tak, že kritizuju pokorně. nechávám totiž na autorovi, jestli mý komenáře bude ignorovat nebo o nich bude přemýšlet. mám to tak, i když volím "siláckou" formu komentáře. ale jako nejdůležitější beru, když si sám autor, i skrze můj komentář, ujasňuje svůj záměr.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 23.8.2009 > whispermoonlite> jinak ale musím říci, že jseš strašně ukecanej, a bejt tebou, tak si na to dám pozor třeba u psaní básnickejch textů. čau
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 24.8.2009 > ariel> jestli myslíš Tratoliště, tak to sem měl slyšet před 5, 6 lety, teď už se to zkrátit nedá. ale počkej, mám i kratší básničky. ty by se ti mohly líbit. ty sou vyřezávaný. je to taky na netu, za pár kliknutí.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 24.8.2009 > whispermoonlite> jo, příležitostně se poohlédnu
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 26.8.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
Sakora (Občasný) - 26.8.2009 > Připomíná mi to ospalou náladu na loďce na řece, kdy člověk zavře oči před sluncem a skutečností a nechá se unášet proudem na klidné vodě a přeje si, aby to takhle vydrželo co nejdýl.
(...jen mi tam lépe sedí: mé nohy rámují svět...)
Body: 5
<reagovat 
 anae (Občasný) - 26.8.2009 > Sakora> díky, záleží na tom, jaký styl upřednostňuješ - když plaveš naznak :-) mé nohy rámuje svět .. no, někdy svět rámují mé nohy ..
<reagovat 
 Sakora (Občasný) - 26.8.2009 > anae> když já právě neplavu, já se nejraději válím v lodi a lebedím si... s nohama nahoře
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 31.8.2009 > Za vrbami číhá Erben
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter