Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
pokoj č. 8, záznam
Autor: paryb (Občasný) - publikováno 24.8.2009 (18:55:00)

 

 

prsty, mlčky, drobným gestem

obejmeš pelest

oddělující světle zelenou zeď

od světle zelené zdi

 

monitor

vyšplíchne tón

 

a není nic--

 

jen: nepatřičné teď a tady
nádoba na čaj, cosi odlitého ticha
cosi zbylého, vyvržené my

 

stojíme nad tebou, malinko udiveni:

 

náhle tak bezobsažné

dva páry návleků na boty

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 24.8.2009 > nemám důvod radit. je to pěkně napsaný. dle mýho...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Serpentin (Občasný) - 25.8.2009 > Facelift!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 25.8.2009 > Serpentin> a ty jsi taky ukecanej! ,>
<reagovat 
 Serpentin (Občasný) - 25.8.2009 > paryb> smajlík
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 25.8.2009 > dobrá báseň, opravdu, distribuuje napětí přímo eneregeticky, celý veršový tok směřuje k závěrečnému verdiktu: "cosi zbylého, vyvržené my". Otázka - nesráží to poslední dvouverší trochu na zem?

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 25.8.2009 > cit-i-zen> já nevím, pro mě to poslední dvouverší bylo klíčovým momentem... ale v tuto chvíli opravdu nevím, točí se mi to všechno okolo těch návleků, byly středobodem, rutinou, navýsost důležitou, a najednou trapně zbytnou... s delším odstupem času ti dám možná za pravdu.
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 25.8.2009 > paryb> to není třeba
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 24.8.2009 > . dobrý. takže jelikož už oba víme, jak ty tvoje básničky čtu, předpovídám, že si budu pamatovat "monitor// vyšplíchne tón" a "cosi odlitého ticha", zatímco bezprostředně jsem se potěšil nad oddělovanou zelenou zdí a posledními třemi verši. To mezitím, řeknu to surově, promiň, je nezbytná malta, takže se mi to jako celek líbí. v tuhle chvíli neodhadnu, jak moc to ve mně zůstane. i ten detail gesta vyčnívá. -  ale ne, počkej, do pytle. já tu maltu škrtám. totiž, nevěnoval jsem tomu úvodnímu gestu patřičnou pozornost prve a teď, když to čtu s jeho předznamenáním, tak mi to tichý napětí vyvolaný tím gestem rezonuje celým textem. vlastně je to poměrně dramatická básnička, jen spěchal by to neviděl. a teď vnímám i sílu nenápadného "jen: nepatřičné teď a tady". to je vidět, jak jsem se do tý básničky teprve postupně propadl. - fakt, je to přesný. teď musím říct, že je to výborná věc. ty jemný odstíněnosti, který držej napětí. 
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 25.8.2009 > whispermoonlite> bože, ty jsi ukecanej ,)
<reagovat 
 Serpentin (Občasný) - 25.8.2009 > paryb> nerouhej se!
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 25.8.2009 > Serpentin> je mi to úplně jasný, ryb(k)y, natož paryb(k)y to viděj a uměj se slovama úplně jinak. 
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 25.8.2009 > whispermoonlite> jo?
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 25.8.2009 > paryb> potřeboval bych tu mít arzenál smajlíků, hlavně těch ďábelskejch, z Pokecu.
<reagovat 
anae (Občasný) - 25.8.2009 > docela dobrej záznam n i č e h o
Body: 5
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 25.8.2009 > anae> ničeho?
<reagovat 
 anae (Občasný) - 25.8.2009 > paryb> ano, bezobsažné nic .. jen ten údiv :-) vynikl
<reagovat 
 Serpentin (Občasný) - 25.8.2009 > anae> A nebude problém ve čtenáři?
<reagovat 
 anae (Občasný) - 25.8.2009 > Serpentin> jaký problém, ochránče, vždyť ani nevíš, jak to myslím ... nebo mám přidat D? .. čtenář má přece nárok na svou verzi interpretace ... sice jsem dala za pět, ale víc dát nejde, jestli sis nevšiml ... každý přece ocení na čemsi něco jiného a vidí dané jinýma očima ..
<reagovat 
Serpentin (Občasný) - 25.8.2009 > Popudilo mě to "bezobsažné nic", přijde mi poněkud kruté. Ta báseň obsahuje zážitek, nemilý, to vidím já. Nevím, co vidíš ty, asi nic.

A řekl bych, že ten zážitek je ztvárněn prostřednictvím poetického jazyka.

Jinak se chci propříště vyhnout podobným diskuzím a vyprošuju si ten konfrontační tón.
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 27.8.2009 > velmi + pozdrav***
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 27.8.2009 > zanzule> díky! nepíšeš...
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 27.8.2009 > něco mám teď na papírku, tak uvidí se..
<reagovat 
dadik (Občasný) - 29.8.2009 >
Body: 5
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 31.8.2009 >
Body: 5
<reagovat 
ariel (Občasný) - 31.8.2009 >
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 24.9.2009 > Bez oddechu utíkáme,ale kam?
Body: 5
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 10.10.2009 >  
Doporučil 
<reagovat 
isabel (Občasný) - 4.8.2010 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Sartori (Občasný) - 27.9.2010 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter