Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Deník těhotného manžela VIII
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 11.10.2002 (00:33:15)

ANGLIČTINA

Protože nevynikám nijak krkolomně originálním životem a dokonce si o nedovedu ani vymýšlet, natož aby to vše působilo zatraceně skvěle, nezbývá mi, než k uzoufání všední prkotinky významu nicotného až zcela nemístně zanedbatelného, sepisovat a řadit do vět a aby té troufalosti nebylo málo, sebestředně drze to vše ve finále předkládám ostatním, kteří vedeni všelimožnými pohnutkami, zabloudí mezi má slova. Ehm, kašli, kašli.

Šinu si to ze zastávky a část, víceméně je to až pitoreskně minoritní část, pozornosti věnuji almarovité Rómce, která vykračuje s vnoučkem po boku přede mnou a, bohužel, nezvykle věrně kopíruje každý můj úkrok vlevo i vpravo a velmi úspěšně mi tak znemožňuje předejít je a zvýšit tak nuceně, otravně a přehnaně nízkou rychlost chůze.

Další část pozornosti, jakbysmet´stejně malá část, zabývá se detailní studií kštice studenta na pravoboku, před Rómkou a ratolestí. Nevzdálím se nijak trestuhodně pravdě konstatováním, že báječné vlasy bez lupů nejsou zrovna tím, co má na hlavě. Sám jsem si prožil s tímhle problémem své (ani teď ještě nejsem ze všeho venku), takže jisté přirozené opovržení je kompenzováno soucitnou lítostí. Nakonec ten mládenec ani nemusí být student a na věci by to nezměnilo vůbec nic, snad jen to, že je-li někdo z vás student, vyvolalo by to slovo ve vaší mysli

jiisté spřízněnostní asociace, ale dost možná vůbec ne, takže je to prašť jako uhoď – prostě má lupy.

Když jsem se prodral přes hradbu rustikální Rómky až do tramvaje č. 8, srazila mi mé chabé sebevědomí dvojice sympatických, mladých, štíhlých, voňavých, prostě celkově pozitivně zabarvených děvčat, šveholících angličtinou tak přirozenou, jak jen může rodilá mluvčí mít. Ostatně mám mírně obdivuhodný talent na odhad národnosti z drobných odchylek v konstrukci obličeje, tudíž ještě než padnou první slova, zařadil jsem obě respondentky mého samospouštěcího národnostního cejchovacího testu do kategorie USA a tím souběžně zmírnil případnou depresi a závist nad jejich krásnou cizojazyčnostní znalostí.

Jak se ukázalo, ta napravo byla Češka jak poleno, tak jsem se kostrbatě utěšoval fikcí, jak je dnes ruština na vymření a má znalost tohoto jazyka stává se ryzím zlatem. (To opravdu nezafungovalo…)

O tom jsou mé dny – sedím na posedu, u palouku života, oko na imaginárním dalekohledu (v dětství mě šíleně fascinovaly myslivecké dalekohledy, pro dětská očka učiněný zázrak, co?) a vnímám sotva postřehnutelný cvrkot, zatímco o kus dál se tvoří dějiny (tzn. někdo někde, ruku v ruce s někým jiným a tak nějak všichni a nikdo, vesele kormidlují naší matinku kulatou, modrohnědozelenou, do prd…, horoucích pekel budoucnosti…). He?!



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 11.10.2002 >

to je nádherně ukecaný... :o)

 

jiisté 


Body: 5
<reagovat 
Monty (Občasný) - 11.10.2002 >

"Nevzdálím se nijak trestuhodně pravdě konstatováním, že báječné vlasy bez lupů nejsou zrovna tím, co má na hlavě. "

 

To je vpravdě geniální věta! :o)


Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 11.10.2002 >  Dík...
<reagovat 
Vanili (Občasný) - 11.10.2002 > Milé blábolení :-)
Body: 5
<reagovat 
centaur (Občasný) - 11.10.2002 > Až na poslední odstavec to podle mne za moc nestojí. Nic proti novotvarům a hraní si se slovy, ale tady už to trochu přeháníš.
"spřízněnostní asociace"?
"pitoreskně minoritní část"?
Zdá se mi, že poslední dobou kupíš vedle sebe příliš mnoho přívlastků, navíc cizích a ne vždy vhodných. Schválně - co je pitoreskní? A hodí se to k minoritnímu (menšinové)? Malebně menšinová část - tomu moc nerozumím. Asi by to chtělo proškrtat...
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 14.10.2002 > Já vim, máš, samozřejmě, pravdu, ale já ty tvary, co se k sobě ani nehodí, notabene dokonce ani nemají význam, který jim přisuzuji, vrstvím za sebe nehorázně záměrně, takže dobře mi tak, ale fakt je, že tady jsem to poněkud přestřelil, ale je to myšleno spíše jako "legrace" (ha-ha-ha), jsem si všech tvých výtek vědom, díky. Ale jsem odepsaný případ..., není to ale tím,že bych, v prvním plánu, chtěl machrovat s cizejma slovama, tak mrzký nejsem, prostě jsem byl naladěn na tuhle notu, což neznamená, že by ta nota musela být nutně extra libozvučná, jsem si vědom, centaure, vďaka za vhodné uzemnění ...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter