Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Prostor zaléhání (Pondicherry) z kolekce Discovery of India
Autor: tuik (Občasný) - publikováno 3.9.2009 (09:15:51)
další ve sbírce>

Očima pátrám po okolních zdech,

zda mi nepřišly nějaké zprávy.

Útesy teras, vysoký příboj střech.

Sinusioda vlnitého plechu a za ní

- prostor zaléhání.

 

Vztlak drtí ampule stesku,

žene ho do špinavých trubic těla.

Stlačení pístů.

Chrlení slov.

Přihoršuje se.

 

Nic.

Napnutými dráty probíjejí hlasy.

 

Tmavé tlamy dvorků

cení řady prádla,

líže mě horkovzdušná, hutná noc.

 

Horečka vykosťuje, s duněním vjíždí motorizovaný spánek.

Bránit se holýma rukama?

 

A stále nevím, zda se dávno minulá pobřeží

vracejí v podobě lijáků.

Poruchy spojení, ano.

Za městem duří hory.

 

Po špičkách odchází mi sluch.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
paryb (Občasný) - 3.9.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
paryb (Občasný) - 3.9.2009 > to je fičák
<reagovat 
kalais (Občasný) - 3.9.2009 > -
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 3.9.2009 > Ta hutná, smyslová obraznost, síla evokací, invence....................
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
jafa (Občasný) - 3.9.2009 > Do jednoho pocitu se mi to bohužel nespojuje a některé obrazy jdou mimo mě, ale ty ostatní jsou úžasné. Poruchy spojení? Jeden místní básník používá zase: klamný spoj. Zvlášť pobřeží – déšť a chrlení slov oceňuju velice.
Doporučil 
<reagovat 
kink (Občasný) - 3.9.2009 > šup ;)
Doporučil 
<reagovat 
moře (Občasný) - 3.9.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
moře (Občasný) - 3.9.2009 >
<reagovat 
Uther Pendragon (Občasný) - 4.9.2009 > Kurva, to je opravdu dobré.. :-) Souhlas s citizenem /a koukej :-)/.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 4.9.2009 > Tak ještě jednou, nyní na konci procházky, ať je to úplný. Přijde mi to nějak vážnější, nebo víc u země, než to předchozí. Jako záznam prožitků na cestě asi vhodné, to je vidět i na způsobu pojmenování, které je blíž ozdobenému popisnému realismu než metaforické asociativnosti. - Ačkoliv ani to není pravda. Hlavně bych poopravil své včerejší tvrzení o tom, že to nemá spodek. Když jsem si to přečetl několikrát, tak se mi to celý poskládalo, ale musel jsem si všimnout slova "horečka", potom z toho vznikl vlnitej a mnohasmyslovej vějíř. A mohu jen potvrdit, že se ti ten stav přelévání a chybování smyslů podařilo vyjádřit s nejedním přechodem do nadsmyslového, nebo mimosmyslového. - Tohle je zkrátka čtení na další rovině, kdy jednotlivá spojení nejsou tolik na očích.
<reagovat 
Džajata (Občasný) - 5.9.2009 > Líbí se mi, i když na mne je těch obrazů až příliš
Body: 4
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 6.9.2009 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
holger (Občasný) - 6.9.2009 >

Horečka vykosťuje, s duněním vjíždí motorizovaný spánek - tam se to (jen a jen pro Šišku) pokazilo.

 A ta otázka - kurva, ta tomu už vůbec nepomohla. ÷))

 

 

 Ne, vážně: je to dobrý, silný, obrazy povedený. Ale kvůli tomu, co jsem "vypíchnul", ne za plnej počet.


<reagovat 
Levity (Občasný) - 7.9.2009 >
Body: 5
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 3.9.2009 > kurva, to je dobré! spousta věcí ( duří hory, tlamy dvorků, motorizovaný spánek!, líže mě horkovzdušná noc) a vůbec, a zase mám dojem že se ta básnička klikatí ( jako zmije). Některé vjemy jsem i pominul, ale to vůbec nevadí, je to celé velmi hutný a třaskavý. Je to z rodu takové analytické a zároveň rentgenové lyriky, kterou mám moc rád, lehce jsem si vzpoměl na Petra Hrbáče a Roberta Fajkuse, prostě na ty doktory, co krajinu viděj úplně jinak. Koukej to někde publikovat.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 tuik (Občasný) - 6.9.2009 > cit-i-zen> kurva dík:) i za pozvání...ale cítím se stále spíš na poslouchání než na čtení.
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 7.9.2009 > tuik> no jo bůhví jestli by to nakonec bylo, nás, které to zajímá je na prstech jedné ruky...ale to čtení k tomu tak nějak patří, ne jako vystoupení, ale zhmotnění slov v autorvých ústech (no to zní teda pitomě)
<reagovat 
 tuik (Občasný) - 7.9.2009 > cit-i-zen> 

to jo, ale mně připadá, že většina básniček je spíš na poslouchání než na čtení, a i když je čte autor nahlas, je to skoro vždycky horší než si je číst sám...čímž neříkám, že mě neláká zjistit, jak vypadá totem v reálu:)


<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 9.9.2009 >
Body: 5
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 9.9.2009 > Paráda
Doporučil 
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 9.9.2009 > bez otázky
Doporučil 
<reagovat 
touha (Občasný) - 10.9.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 22.9.2009 >

vracím se - skvělá i s odstupem..

ukládám.


<reagovat 
MiKa (Občasný) - 10.9.2009 >

velice se mi líbí toto:

 

"Vztlak drtí ampule stesku,

žene ho do špinavých trubic těla.

Stlačení pístů.

Chrlení slov.

Přihoršuje se.

 

Nic.

Napnutými dráty probíjejí hlasy"

 

 

a pak "za městem duří hory" - to ostatní mě v básni spíš ruší -  vím, že ti nemůžu porcovat dílo a pak ujídat jen kousky, ale nedá mi to, omlouvám se :)


<reagovat 
 tuik (Občasný) - 22.9.2009 > MiKa> klidne porcuj. free use:)
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 28.9.2009 >

chybí tu lehkost

možná tu neměla být, ale přesto chybí


Body: 4
<reagovat 
Gogin (Stálý) - 29.10.2009 > jsem nadšen, časem pročtu podrobněji
Body: 5
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 14.11.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
hermit (Občasný) - 29.12.2009 > hodně dobrý základ, ale přes něj tečou bažiny slov.
Body: 4
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 2.1.2010 > Co mi to jenom připomíná:)

The Beach + Impresionista (H. Kunzru)+ ....
- tam jsou taky popsaný tyhle horečnatý záchvaty v kombinace s asijskou exotikou...

"A stále nevím, zda se dávno minulá pobřeží
vracejí v podobě lijáků."

krásnej text, strašně moc sugestivní


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
sklem (Občasný) - 4.1.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 3.9.2009 > mám těch obrazů plný brejle. tedy, nic ve zlém, spíš to píšu s úsměvem, ale zrovna před chvílí jsem četl tvou poznámku o rozlítanosti. a taky už vím, proč například tenhle text může tolik zajímat druhé, zatímco já se snažím přijít na to, proč k němu nemohu přilnout. kdyby šlo o jednotlivé obrazy, a kdybych jich neměl plný brejle (za což ty samozřejmě nemůžeš, protože já jsem se podobného stylu načetl už hodně - což by mohlo vyjasňovat i mou minulou poznámku), jak říkám, bylo by se čím kochat. to si dokážu alespoň představit. nakonec i já jsem si tam našel svá místa. zneklidňující to je, to bych musel bejt slepej, aby ne.

kdybych měl naznačit něco kritičtějšího, a nevím, zda to k něčemu může být, protože takový věci se nedaj ovládat přímo, asi bych jinými slovy řekl to, co jafa o celistvosti. necítím za těmi obrazy, někde vespod, silnej proud, kterej by mě nesl. (on tam třeba je, já ho tolik necítím, závada může být na mé straně). Takhle je to víc fragmentovanejch vjemů spojených možná dějištěm, možná časem, ale z jádra textu to nevychází. Nakonec, "ampule stesku", "sinusoida vlnitého plechu", snad i "příboj střech" a "motorizovaný spánek" jsou možná svěží, možná už za rozkvětem. celkově vzato se ti podařilo zachytit hodně vjemů nevšedními obraty.
<reagovat 
 tuik (Občasný) - 6.9.2009 > whispermoonlite> děkuju ti moc za konstruktivní kritiku, zde i u jiných básniček. jen si nejsem jistá, že ti vždy rozumím... jakože ty jednotlivý obrazy spolu nesouvisí, takže to není konzistentní?
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 7.9.2009 > tuik> nějakej hlubší spojovník vespod jsem tam ještě našel, když jsem to četl pozorněji, viz ta další poznámka. Kdyby ty obrazy vůbec nesouvisely, to by bylo složitější, což není tvůj případ, i podle toho, jak jsem četl tvý jiný básničky. Chtěl jsem poukázat na určitý způsob spojování obrazů a jejich významů. Souvislosti se dají vytvářet na různých principech. Vějíř znamená to, že se ty obrazy rozvětvují jakoby z jednoho místa. Není to tak, že by jeden obraz vycházel z druhého, to je zas jiný princip. V básni je subjekt, pozorovatel, jeho duševní stav, který všechny ty obrazy spojuje. Ten duševní stav, prožitek je tím svorníkem. To mi napoprvý unikalo. Vypadalo to víc jako kousky volně řazenejch pozorování.
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 23.5.2010 > whispermoonlite> Když se tu dnes už procházím po kolekcích, všímám si, že tahle básnička je pohromadě s Konzervací, co sem k ní psal před chvílí, jak víš. - ve srovnání s ní drží znatelněji pohromadě, ty výběhy do vějíře nejsou tak daleké, nebo křivolaké. - na pozadí tohoto si ale uvědomuji, jak je Konzervace mnohostrannější a pro mě zajímavější tím, jak jsou spoje mezi motivy méně samozřejmé a jak si jednotlivé verše nastavují své hrany a body a tak nějak v nepravých úhlech a v nerovnoběžných rovinách se vztahují. - promiň, že to říkám tak složitě, ale líp mě to nenapadá.
<reagovat 
#posledny (Občasný) - 24.7.2010 > velmi prijemna obraznost...ano...

len ten uvod az nesmierne pripomenul egila...jednu jeho basen..jeden vers z pasaze,ktory mi to pripomenulo: "Dunsko jak v ustrici."

text je dobry
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 (2) 3
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter