Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Hyperventilace
Autor: miroslawek (Občasný) - publikováno 7.9.2009 (11:22:31)
 
 
 
rata a ratata
lištičko chloupky bohatá
s větrem jdou k tobě prosebníci
kostěné stonky rozkývou zvonky
že v chrámu na měsíci
kratiknot stíná svíci
 
ach bože vševidoucí
v prstech mi mrdaj brouci
 
a dláta voní
pryskyřicí
 
rata a ratata
lištičko chloupky bohatá
vemlouvavý hlas učitele sudby
úd by   chtěl ale ronit zapomněl
poznámky na okraj
bolesti
 
nevěstí nic určitého
jen
hudbo zraj
přijď do království mého
 
rata a ratata
lištičko chloupky bohatá
něho s ohnivými články
malá a rohatá
záložko do čítanky
do bláta
 
úsvit čpí jako chcanky
 
rata a ratata
lištičko chloupky bohatá
za každý chlup má dech svůj vstup
na svatá   noční bělma
kde řádí jiná šelma
a chce si hrát
brouká si
 
rata a ratata
 
pat
 
devítiocasý
 
 
 
 


Poznámky k tomuto příspěvku
Serpentin (Občasný) - 7.9.2009 > "nevěstí nic určitého" - to bych vypíchl, protože název mi nepomůže a zakončení také ne, abych pochopil tvé sdělení. Zřejmě se pohybujeme na jiných vlnových délkách, já na krátkých.

Nicméně očekávej kladné ohlasy, poněvadž se to hezky čte a je to zřejmě bez formálních chyb.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 7.9.2009 > Serpentin> buď v klidu, kladných ohlasů se děsím a formální chyby mi už cca osm let nejdou. Sdělení od poezie nečekej, od toho je jazyk sdělovací, ne básnický...
<reagovat 
 Serpentin (Občasný) - 7.9.2009 > miroslawek> Já si to nemyslím (sdělení a poezie), ale to je vedlejší. K řadě tvých básní se časem vracím, asi z důvodu představ, které ve mně vyvolávají.

Třeba zde - "lištičko chloupky bohatá" mi moc připomnělo pohádkové a posléze vojenské "myšičko myš, pojď ke mně blíž". Začínám tě chápat: netoužíš sdělovat, ale tvořit uměleckou krásu (oprav mě, pokud se pletu).
<reagovat 
ariel (Občasný) - 7.9.2009 > docela milý. konec mě nijak nenadchnul
Body: 5
<reagovat 
tuik (Občasný) - 7.9.2009 >

zajímalo by mě, jetsli by to ztratilo část kouzla na jiném podkladu...asi jo.

 

ale tvůj styl mám ráda, tohle se ti povedlo a dumat se mi nad ničím nechce.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 7.9.2009 > je to smutný, co?
Body: 5
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 8.9.2009 >
Body: 5
<reagovat 
Uther Pendragon (Občasný) - 8.9.2009 > Proč je tam (kurva) ten devítiocasý pat?
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
holger (Občasný) - 9.9.2009 > Psáno s lahví milou? ÷))

Pro mne chvílema úplně Charm(s)antní. Pro takový věci mám slabost, protože zní a nejsou vůbec blbý. Hlavně ten zvuk: dneska by člověk někdy blil - jako by některý básně nebyly určený ke čtení nahlas, což se o tvejch kouskách naštěstí říct nemůže.
Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 11.9.2009 >

Mé hrdlo sjíždí kosa při pomyšlení, že jsi snad jediný rek, který odmítá sdělovací funkci poezie, nebo to alespoň prezentuje veřejně. Chytám se coby stébélka, protože na moji námitku, že báseň není naučný ani český slovník, mi bylo sděleno, že to je neúcta ke čtenáři.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 11.9.2009 > Raimund> teď mi to nějak došlo. s tím odmítáním sdělovací funkce. a já vždycky všude hledal sdělení, symboly, skrytý významy, poselství! už nebudu, pokusím se o to. i když je to nějak proti mýmu naturelu
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 11.9.2009 > ariel> Spíš se jedná o potlačení chorobné determinace. Zkus Heisenbergovu teorii neurčitosti:-)
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 11.9.2009 > čus
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 14.9.2009 > gmorr: lze jekýkoliv abstraktní a subjektivní motiv považovat za objekt? Objekt z něj chtějí udělat čtenáři a kritici, pak teprve se i libovolný blábol může stát zbožím-objektem; vzniká tak zajisté otázka: k čemu potřebujeme fikci? No k odlišení pravdivého k položení správné otázky, to není nic objektivního, takže to "nepotřebujeme" .))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 14.9.2009 > Lyryk> No ty vogo. Takže ono to nakonec podléhá nějakým ekonomickým pravidlům?
<reagovat 
macho (Občasný) - 14.9.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
g morr (Občasný) - 15.9.2009 > Nevidím ty případy nutně jako lepší nebo horší. Některé jen dávají smysl, jiné tolik ne. Některé nedávají smysl, ale dávají radost. A někdy, nepochybně, čtenář najde něco, co tam vložily astrální bytosti :))
<reagovat 
sojka (Občasný) - 15.9.2009 > popíšu jen pocit z básně. ona se vystavuje (ta báseň), jako jednou jeden, to mi bylo tak sedmnáct. stál v ulici Jakoubka ze Stříbra, kalhoty rozepnutý a v ruce klacek-macek. nic zvláštního krom tohoto se nestalo, byl večer, pršelo a pak přestalo.
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 17.9.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 14.9.2009 >

Serpentin, raimund, ariel+koho to zajímá - nechci se v tom složitě patlat a cintat, tak nabízím k osvícení takový jeden citát:

 

Neschopnost prakticky odlišit nejzákladnější rozdíly v literatuře, tedy rozdíl mezi fikcí a skutečností, mezi hypotézou a tvrzením nebo mezi imaginativním a diskurzivním psaním vede k "falešné představě o záměru", k představě, že hlavním záměrem básníka je sdělovat čtenáři nějaký význam a hlavní povinností kritika je tento záměr zachytit. Slovo záměr je přitom analogické: předpokládá vztah mezi dvěma věcmi, obvykle mezi koncepcí a činem.... Podobné pojmy patří jen do diskurzivního psaní, v němž je nejdůležitější shoda verbální kompozice s popisovaným objektem. Básník však chce vytvořit především umělecké dílo, jeho záměr lze proto vyjádřit jen nějakou tautologií.

(Northrop Frye, Anatomie kritiky, Host 2003, str. 105 / Anatomy of Criticism, Princeton University Press, 1987)


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 14.9.2009 > miroslawek> Mě to zajímá. Jen jestli paradoxně tohle osvícení věci nezatemňuje.

Aby to neskončilo tak, že v imaginativním psaní bude nejdůležitější neshoda mezi verbální kompozicí a popisovaným objektem. Ačkoli – existuje tam ještě nějaký popisovaný objekt?
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 14.9.2009 > miroslawek> 

o mého textu Dvě tváře citlivosti jsi psal, že to víš. ale co víš? když ne že znáš záměr?

 

ale nemusíme o tom nutně diskutovat, zvlášť, když k ničemu nedojdeme


<reagovat 
 Leviathan (Občasný) - 23.9.2009 > miroslawek> hm náš velký syn bohů kritiky, zas tasil svou děckou dýku, v naději že vyválčí v mysli druhých to co mu nepatří a to co nemá- obdiv a talent.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 14.9.2009 > g morr> 

Pokud shromáždíme na papír jakákoliv slova v počtu a druzích přiměřených básni a  gramatické skladbě, lze vždy ten celek pochopit na základě nějakého citátu.


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 15.9.2009 > ariel> nebo nechceme.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 15.9.2009 > ariel> V rámci své interpretace mohu vědět vše. Nebavme se teď o kvalitě, šíři a charakteru oné interpretace. Každopádně nemusím nutně vidět totéž co ty. Vlastně ani nemohu. A tvé vnitřní pochody mne nezajímají. Ony popravdě nezajímají nikoho, ale rádi si lžeme (sobě samým i navzájem). Skutečně se nás dotýkají věci uvnitř nás, byť jako ozvěna konání či slov druhých (doléhajících z vnějšku).
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 15.9.2009 > g morr> 

teď nerozumím. ptal jsem se spíš miroslawka. máš k tomu co říct?


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 15.9.2009 > miroslawek> 

chceš tedy říci, že v rámci tvé interpretace to nějak zapadlo do tvého schématu. vidět jsi jasně strukturu nebo poselství mého textu pro tebe?

 

pak to chápu


<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 15.9.2009 > ariel> (když g morr může dopovídat za mne, mohu i já za něj): každý máme své vlastní hry, ty, g morr i já 
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 15.9.2009 > ariel> Viz miroslawkova odpověď, resp. ne její obsah, nýbrž intence: proč bychom měli chtít hledat odpovědi, když každý nejenom může, ale snad i musí mít svou (odpověď). Pro mě osobně je tenhle způsob poezie studený, poněvadž jako čtenář mám pocit, že autor se se mnou nesnaží domluvit a cokoli mi předat. Rád to trochu přeženu: neriskuje nic za mne, ale jenom za sebe. Především demonstruje svoji suverenitu (a tím, pro jistotu dodávám, nemyslím nespornou "básnickou zručnost"). Doufám, že to bylo trochu k tvému tématu :))
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 15.9.2009 > g morr> 

potom jsi tedy pro to, v co věřím já? že autor předává poselství a čtenář ho může najít? v tom lepším případě.

 

(v tom, pro mě, horším, najde čtenář něco tam, kde to nebylo vloženo.

 

v tom ještě horším nenajde nic tam, kde to nebylo vloženo.

 

a v tom nejhorším ho nenajde tam, kde to vloženo bylo. ale i tak to nemusí být tragedie.)


<reagovat 
jelen (Občasný) - 25.9.2009 > Mě se to líbí, chlupatá lištička mi příde vcelku erotiká.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Leviathan (Občasný) - 7.9.2009 > hm supr, vskutku kulturní zážitek za 1 bod
Body: 1
<reagovat 
 Serpentin (Občasný) - 7.9.2009 > Leviathan> Hm, je dobré mít vždy po boku duchaplného kritika, který neváhá bodnout.
<reagovat 
 Leviathan (Občasný) - 2.10.2009 > Serpentin> jsem zastánce bodat slabé neboť umění je jak příroda ať žijí jen ti silní- toto dílo nemá právo žít
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter