Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce O ženě z kolekce De todo un poco
Autor: Mbonita (Občasný) - publikováno 23.9.2009 (09:09:59)
další ve sbírce>

Žena, matka, milenka.

Cesta.

Nádoba ze skla,

křehká plná snů.

Smíchu i slz potoků.

 

Ňadra svůdná,

útlý pas, zvoucí klín.

Mužovo útočiště

nebo

snad jen hřiště ?

Často se ptám.

Zda žena je obraz

a muž starobylý rám.

 

Dám.

Odpověď svou.

Nevím.

Podle svého vědomí

žena je svědomí dvou.

Sepnou se v jednolitost

nebo odumřou

jak větve stromu co se objímaly.

Za slunce.

Za vichřice.

Za ticha, kdy naslouchaly sobě.

 

Co ženu

tu pravou dělá ?

Ne  jen krása…duše, těla.

To je jen co na povrchu ulpí.

Zlatý pel.

 

Ženu tvoří…

Dobrota, něha a… charakter.



Poznámky k tomuto příspěvku
Kejchal (Občasný) - 23.9.2009 > Asi se to naučím nazpaměť a budu to recitovat ženě, matce, milence.
Body: 5
<reagovat 
čtenář já5 - 23.9.2009 > Mám rád charakterní ženy,proto Tě asi čtu:-)
<reagovat 
Věza (Občasný) - 23.9.2009 > výstižné :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Stehlík (Občasný) - 23.9.2009 > sú tam pekné myšlienky, takú ženu by na dne duše každý muž chcel, ale spracovanie je až na prvé dve interesantné strofy trochu klišéovité.
Body: 4
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 23.9.2009 > Schopnost pasovat do rámu
a schopnost obejmout a zvýraznit obraz

Krásný
Doporučil 
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 23.9.2009 > jiri-jirik> tak nějak by to asi mělo být..dík.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 23.9.2009 > "

."
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 23.9.2009 >
Body: 4
<reagovat 
GabrielRonay (Občasný) - 23.9.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 23.9.2009 > Jéje, kéž by. Ale na rozdíl od anae několik takových znám, ale jsou v menšině ;)
<reagovat 
andzi (Občasný) - 24.9.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 24.9.2009 >
Body: 5
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 23.9.2009 > nekolik zajimavych, nekolik znamych myslenek. ovsem dohromady to zase tvori jednolity celek, takze je tezke poukazovat na jednotliva mista, ze jsou takova, nebo makova. pozastavil jsem se u treti strofy, ktera je propletenejsi. dala by se z toho udelat jeste jedna basnicka, asi polovicni delky. Od "Casto se ptam..." na konec 3.strofy. Jeden dva verse mezi tim by jeste odpadly. To predtim i po tom je sice urcite v souladu s tvym uprimnym citenim, ale hraje se taky o to, s jakym tvarem se setkava ctenar. A kdyby takhle uprimne psali autori po stovkach, byla by to po par basnickach pekna otrava, cist ty same pravdy. Myslim, ze na zacatku a na konci ty obrazy nejsou tak objevny, aby nebylo mozne se bez nich obejit a soustredit se na to nove a neokoukane. A jeste bych vzal na milost utociste/hriste.
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 24.9.2009 > whispermoonlite> je to takové mudrlantství..možná vyslovené přání..kdo ví...pravdou je,že se to může a asi jeví trochu jako klišé...ale jsou v tom i úryvky mužských rozhovorů a myšlenek..možná jen přetvořených nebo řečených mým ženským stylem..kdyby to napsal muž jinak možná by ta výpověď vyzněla trochu jinak.
<reagovat 
anae (Občasný) - 23.9.2009 > dobrota? něha? charakter? ... asi takovou neznám ... jsi idealistka ... snad někde ... moudré babičky ...ještě, snad
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 23.9.2009 > anae> Báseň oslovující způsobem: slovo do pranice.
Doporučil 
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 23.9.2009 > anae> já takovou znám..je to moje mamka...a idealistka asi jsem..:-)
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 24.9.2009 > anae> to musí být smutný.. tam, kde žiješ.. nemyslím, že to je o idealismu, ale o nastavení parametrů.
<reagovat 
 anae (Občasný) - 23.9.2009 > Mbonita> tak to je veliké štěstí :-) ono je to na těch tvých básničkách znát ..
<reagovat 
 anae (Občasný) - 24.9.2009 > paryb> jako nastavení parametrů je to pěkné, ale zjednodušené ... a realita je jiná ... pestřejší :-)
<reagovat 
 anae (Občasný) - 24.9.2009 > paryb> jako nastavení parametrů je to pěkné, ale zjednodušené ... a realita je jiná ... pestřejší :-)
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 24.9.2009 > paryb> myslím,že  realistka jsem a ten idealismus..možná je to řečeno špatně...snažím se hledat v lidech to dobré.
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 24.9.2009 > anae> no to jó, to naštěstí je :-)
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 24.9.2009 > anae> i když jsem spíš měla na mysli parametry dobroty, něhy a charakteru... každý má jiný měřítka... ale já rozhodně idealistka nejsem. naivka (navždy) ano, idealistka (už) ne.
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 24.9.2009 > Mbonita> Tebe chápu, reagovala jsem na vzkaz anae, chápu, čemu věříš, chápu, o čem píšeš, není to můj styl, ale pokaždé Tě čtu, hledat v lidech to dobré, je mi to blízké, jen se snažím si lidi neidealizovat...
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 24.9.2009 > paryb> tak se omlouvám,že jsem vstoupila do dikuze a  myslím že máš ten správný pohled na věc,toho si cením.
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 24.9.2009 > Mbonita> neomlouvej se, není třeba; pravda je, že ta diskuse může být trochu zavádějící, kdo-komu-co-kdy-řekl...
já jsem prostě musela reagovat, protože jsem si v komentářích přečetla, že taková je Tvoje mamka... a to mě chytlo, je to něco, s čím se můžu ztotožnit, když si představím svou mámu, je to chvíle, kdy slova něha, dobrota i charakter - na která bylo naraženo v komentáři anae - jsou ta pravá... ať si kdo chce co chce říká.
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 24.9.2009 > Hřiště joo? :) Ale pravda, občas jsem se tak i cítila.
Co se týká debaty, také znám takové ženy, třeba sebe ;))) Konec legrace, ale mamku bych také takhle charakterizovala a určitě by takové měly být (dozrát k tomu) všechny mámy.. přinejmenším tak být vnímané svými dětmi.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 25.9.2009 > Michelle> sestři ..myslím ,že jsi moudrá žena a to co jsi napsala podepíši.Děkuju.
<reagovat 
dadik (Občasný) - 23.9.2009 > to tvoje barevný pozadí mě ale jednou zabije....
:)
Doporučil 
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 25.9.2009 > dadik> omlouvám se..příště dám jemně zelenou,ta tak nedráží..oči:-)
<reagovat 
 dadik (Občasný) - 25.9.2009 > Mbonita> kašli na to
:)
<reagovat 
magie_esence (Občasný) - 25.9.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
fúrie (Občasný) - 28.9.2009 > hm: dobrota, něha,charakter: dobrej ideál :-D
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 29.9.2009 > je to obsahově sračka a formálně jde většinou o jednoduché rýmování - a tam, kde to trochu zaujme, jde ale už o rýmovou vykrádačku, skoro :-) je ostudou Totemu, že takovýto text je na špičce "top tenu"
Body: 2
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 28.9.2009 > Nádhera. :-)I já takové ženy znám... třeba sebe. :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 29.9.2009 > sibyla> jo jsi Žena v velkým Ž:-)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 2.10.2009 > Mbonita> Ještě by to chtělo více mužů s velkým M. :-))
<reagovat 
Magid (Občasný) - 10.10.2009 >
Body: 5
<reagovat 
mochilero (Občasný) - 13.10.2009 > není co dodat.... snad jen ano

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 20.10.2009 > Inu, psaní poezie, to není jako práce s buzolou.
<reagovat 
Regio (Občasný) - 9.1.2010 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ariel (Občasný) - 9.1.2010 >

mám vždycky málem výčitky svědomí když kritizuju tvoje texty.

 

jestli se žena vyznačuje dobrotou, něhou a charakterem, čím se pak vyznačuje muž? dobrotou, něhou a charakterem?

 

přímo ukázková báseň-fráze.

 

 

 


<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 11.1.2010 > ariel> 

jdeš k meritu věci a to oceňuju. Fráze ano--a myslíš,že tyto vlastnosti muže zdobit nemají.Navíc podstatou by mělo být,že muž je mužem a žena ženou ve svém předurčení. Ale o tom by se dalo polemizovat.


<reagovat 
ariel (Občasný) - 11.1.2010 >

moc ti nerozumím. přinejmenším o důležitosti dobroty a charakteru u muže nepochybuji. právě tak mi ale připadá divné říci, že "správný muž" není něžný

možná jsi tam ale nepostavila kontrast vůči muži, jako spíš kontrast u ženy vevnitř-vně (který je tedy snad ještě zjevnější než ten kontrast žena-muž)

možná, s prominutím, si sama nejsi tak jista, co tím textem sděluješ.


<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 12.1.2010 > ariel> 

tápání je mi občas vlastní...k projevu něhy..u žen vně i uvnitř..asi to vyjádření není jasné,ono se na to hledají slova dost těžko,tady v tom textu je to čisté konstatování bez další niternosti.

Vnitřní něha z člověka vyzařuje a to jak u mužů ,tak u žen ..já bych to nedokonale popsala jako hřejivost. Víš zajímalo by mě jak by si to pojal ty.


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 14.1.2010 > Mbonita> jak bych pojal něhu? myslím, že aby se projevila, musí umět člověk vyjádřit i tvrdost. svým vzájemným poměrem pak vytvářejí žádanou kvalitu
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 17.1.2010 > ariel> tohle pojetí bych i pochopila
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 17.1.2010 > ariel> tohle pojetí bych i pochopila
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 10 11 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 (47) 48 49 50 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter