Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Stanice z kolekce Uvězněn v normostraně
Autor: saetri-ihn (Občasný) - publikováno 4.10.2009 (15:15:38)

Měním své vyhřáté coupé za déšť, vystupuji. Jdu úzkým betonovým pruhem, jenž se plní lidmi. Za chvíli jsou už všude kolem, jdou stejně rychle, stejným směrem, stejnou cestou, míří pod stejnou střechu; ale i přesto mezi nimi trpím. Kopou, naráží, dupou, mačkají, vedou. Topím se v nich.

 

Kdyby teď – všichni zatočili vlevo, spadnul bych v mase, chtě či nechtě, rovnou na koleje, třeba přímo pod vlak. Mohl bych jen, zbytečně křičet.

Naštěstí se však masa zvedá k nebesům: stoupá v pomalém kroku ocelovým schodištěm, po nadchodu přelétá nad kolejemi, za kterými pak klesá k zemi, pod střechu stanice. Tady se celý houf pomalu rozplývá. 

 

Všichni teď hrají podivnou společenskou hru: důstojně nerychlým krokem pádí k lavičkám, nenápadně obdivují krásy cizích šatů, tedy hlavně to kde, jak rychle a kam šaty míří, upravují si dokonalé vlasy, přičemž jejich lokty vhodně zavazí, kufry se dopuští chtěných omylů. Všechno v rámci zásad společnosti.

 

Po chvíli tu už stojím sám, ostatní sedí na svých vytoužených lavičkách, zírají na mne, na stojící osobu, které zůstala jen pouhopouhá zídka v ústraní. Sedí si na nich jakoby nic, ale v nitru se po nich plazí, šeptají jim do konců trubek něžná slůvka, líbají šroubky, hladí prkna, lížou v záhybech. Cítí při tom objetí jejich dřevěných rukou, teplo ocelového těla. A nakonec jim hlavou zní ten jemný hlas, jenž je pro mne jen vrzáním rzi.

 

Jdu k zídce. Jsem zhnusen a upřímně rád za ústraní, které mi nabízí. Když konečně sedím, všechny oči ztrácí herce. V jevišti zůstává jenom pár dlažebních kostek bez známek příběhu.

 

Vteřiny se táhnou jak cvakání hodin. Zavírám oči, snažím se zmizet někam pryč.

 

Cvak, cvak, zvak... informační tabule pomalu hláskuje příjezd, na který čekám. Po chvíli se už vytoužený kolos objevuje v zatáčce. Škoda jen, že ve snu byl modrý.



Poznámky k tomuto příspěvku
Lamarski (Občasný) - 9.10.2009 > I tahle krátká záležitost by se dala přiřadit k ostatním do nějaké sbírky s názvem snové, nebo tak něco. Pěkně popisuješ cosi neurčitého, může to být klidně cesta z vlaku kamkoli a nebo taky nějaká děšťová alegorie. V každém případě ta dlouhá souvětí klidně můžeš roztrhat na krátké věty, protože pak se ti nestane ,to co už tam máš několikrát, že někam ta čárka prostě nepatří.
<reagovat 
 saetri-ihn (Občasný) - 10.10.2009 > Lamarski> Chtěl jsem tam používat co nejvíc dlouhý věty, aby to bylo takové unuděné nebo spíš děšťové. A taky jsem asi zatíženej na delší věty, přijdou mi nerušící, ale asi to moc nezvádám no... Moc jsem té mluvnici na škole nedával :-D Teď píšu něco delšího konečně, tak se budu snažit trochu krátit věty, protože je to asi místama zbytečně dlouhý (a čárky no :-D) Díky :)
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 20.10.2009 > "... -

."
Body: 4
<reagovat 
A.x.e.l (Občasný) - 6.6.2010 > zajímavá myšlenka tam je...škoda toho vlaku

a chtělo by to doladit formu. ubrat přídavných jmen a jak píše Lamarski, krátit do vět.
<reagovat 
 saetri-ihn (Občasný) - 6.6.2010 > A.x.e.l> Díky za návštěvu a komentář :) Snad se ještě někdy k těmhle kratším věcem dostanu, chce to zase potkat náladu. Budu se snažit to pak nějak ladit a psát v lepším už :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
0 0 0 0 1 (2)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter