Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ulice II
Autor: Janahe (Občasný) - publikováno 18.10.2009 (00:04:10)


















































Poznámky k tomuto příspěvku
JDiviš (Občasný) - 18.10.2009 > zašpinit přední sklo, naházet burdel
<reagovat 
S.z.i. (Občasný) - 18.10.2009 > Na první a druhé mě ruší stopy stěračů, ale Ty jsi mazaná, tak to možná byl záměr a ne netrpělivost.
Body: 5
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 18.10.2009 > balvan> Netrpělivost to nebyla, čekáním by se nic nezměnilo. Stěrače nějak změnily povrch skla, kapky se na těch místech dělaly jinak. Ale pravda je, že mně to nevadilo.
<reagovat 
oleandr (Občasný) - 18.10.2009 > má to něco do sebe
Body: 5
<reagovat 
jaxxana (Občasný) - 18.10.2009 > joo z auta, no to se mi fotí nejlíp
Body: 5
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 18.10.2009 > jaxxana> Zejména když prší, auto je výborný deštník
<reagovat 
dadik (Občasný) - 18.10.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 18.10.2009 > nemužu řict že se mně to nelibi
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 18.10.2009 >

"

 

."


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 19.10.2009 > ven ze zrcadla
Body: 5
<reagovat 
ariel (Občasný) - 21.10.2009 >

jde o to, o jaký verš se jedná

u tónického verše záleží pouze na počtu přízvučných slabik (proto bych pro zachování rytmu krispinin verš četl jako tyhle tve ulice se mi libi zatim nejvice - samozřejmě s rostoucím rozdílem mezi počtem jakýchokoli slabik je uchování rytmu náročnější)

u sylabického jde o počet slabik bez ohledu na to, jestli jsou přízvučné

to jsou řekněme dva nejjednodušší typy rytmu

 

že mě nebereš jako autoritu, to je takovej levnej argument, kterej se dá říct kdykoli komukoli. ale jeslti to pro tebe byla záchranná brzda před myšlenkou, že jseš ve věcech kolem básniček prostě neznalá, a ta by tě jinak přivedla ke zhroucení, tak OK. sice jsem to rozdejchával při svý ješitnosti a při jakýsi důvěře, kterou jsem k tobě původně měl, dlouho a těžce (a  při tom jsem ti do soukromý pošty i sprostě nadával), ale nakonec jsem si zvykl.


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 21.10.2009 > ariel> 

Ty máš teda těžký život, vymýšlíš si problémy, kde nejsou, a bojuješ proti větrným mlýnům. Kdybys hned argumentoval, mohl sis to rozdýchávání odpustit. Na výroku, že tě neberu jako autoritu, není nic levného, to je prosté sdělení, že nestačí říci: „Takhle to je (protože to říkám já)“, ale je třeba to nějak doložit. Ona totiž neexistuje  žádná presumpce autority. Pokud někdo autoritou skutečně je, neměl by to být problém. Já nikdy netvrdila, že poezii rozumím, ale když něčemu nerozumím, tak to neznamená, že přijmu nekriticky jakékoli tvrzení, které mi někdo předkládá. Jsem dokonce natolik neuctivá, že i od autority vyžaduju argumentaci. To, že bych se zhroutila (ne protože jsem neznalá, s tím jsem zcela smířená, ale v případě, že by nebyl ve verších vyžadován stejný počet slabik, nezkresluj), byl vtip, který měl debatu zlehčit, aby z toho nebyla hádka (to se mi teda moc nepovedlo,co?), myslím, že to víš, ale při "své ješitnosti" to tak odmítáš brát. Matně si vzpomínám, že už jsi mi kdysi řekl, že jsi ješitný, nějak jsem na to zapomněla, asi mi to nepřipadalo až tak výrazné. Co ta debata má společného s důvěrou, to nechápu, ale to je jedno, jsem ráda, že sis zvykl, i když to mělo dost drastický průběh.

Bohužel musím sebekriticky konstatovat, že tónický verš není nic pro mne, já tam ten rytmus prostě necítím, beru to tedy jako fakt, ale zůstávám na úrovni dětských říkadel. A zejména pro mne z celé této aféry plyne, že jakýkoli můj zájem o poezii je nejen marný, ale také dost nebezpečný.
<reagovat 
krispinaa (Občasný) - 18.10.2009 > tyhle tve ulice se mi libi zatim nejvice :)
Body: 5
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 18.10.2009 > krispinaa> Rým je v pořádku, ale máš špatně rytmus
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 18.10.2009 > Janahe> repovat se na to dá v pohodě.
Body: 5
<reagovat 
 krispinaa (Občasný) - 18.10.2009 > Janahe> nene,je to perfektní rytmus,jako v jazzu...se mi musíš číst jak ostravak,pak ti to tam bude sedět ;ú
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 18.10.2009 > ariel> Jenže repovat se dá všechno.
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 18.10.2009 > krispinaa> Nebude a nebude. Já z poezie chápu jen rým a rytmus a vy mě s arielem chcete přesvědčit, že ani rytmus? Tak to tedy ne. Jak může sedět rytmus, když má každý verš jiný počet slabik? Ostravaci některé slabiky polykají?
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 18.10.2009 > Janahe> 

stejný počet slabik není třeba.

tyhle tvé ulice,

líbí se mi nejvíce.

taky nemáš stejný počet slabik.

ale nechme to být a pojďme zase třeba hledat pavouka, obdivovat sliz na houbách, nebo tak něco


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 18.10.2009 > ariel> 

Kdo řekl, že není třeba? Mně to nikdo neřekl. Tebe v tomto ohledu neberu jako autoritu.

Tyhlety tvé ulice

líbí se mi nejvíce

tady je stejný počet slabik. Co měl tvůj příklad vlastně dokázat? Taky tam je špatný rytmus.

Jak mám hledat pavouky, když mi narušujete základní životní jistoty? Vždyť bych se taky mohla zhroutit.

 


<reagovat 
 krispinaa (Občasný) - 19.10.2009 > Janahe> okej,neber to jako nějaky verš,ale jako hudbu :P ...mi nepolikáme,ale zkracujeme a děláme z více slov slovo jedno:)
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 19.10.2009 > krispinaa> Beru to jako další doklad toho, že se mám poezii vyhýbat na sto honů
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 21.10.2009 > Janahe> Chacha. Naopak, to je důvod, proč se do ní zarejt.

O tom rytmu mají kolegové samozřejmě pravdu, i když na to berou zbytečně veliký kanón.
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 21.10.2009 > g morr> A z toho kanónu jsi viděl jen malý kousek a to ještě v mlze.
<reagovat 
ariel (Občasný) - 21.10.2009 >

mohla jsi po mě argumentaci chtít rovnou. (kdo ví, možná se tu zjeví někdo a ukáže mi, že se v něčem mýlím). ale ty jsi mě sejmula. sejmutí říkám tomu, když někdo řekne to, co ty.

můžu ti napsat, že tě neberu jako autoritu ve fotografování. že tě neberu jako autoritu ve výchově dětí. mám pocit, že reakcí na to můžou být jen otevřená ústa a pokrčení ramen. nebo vztek, když k tomu přidám poznámku, že jsi mě zklamala, jestliže ti to vadí. ale argumentovat věcně se na to nedá. pokud nejsi obzvlášť velkodušná, a to já asi nejsem.

 

kdo ví, jak to s tou ješitností je. možná že jsi ješitná ty, a dělá ti dobře, když se hovoří o ješitnosti někoho jiného (tj. mé), protože tak se to nejlépe zamaskuje. to už jsou spíš doměnky. já myslím, že jsem tak normálně ješitný, a hlavně že se s tím netajím.

 

 


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 21.10.2009 > ariel> 

Já jaksi naivně předpokládám, že v diskusi lidé argumentují. Ty za součást diskuse zřejmě považuješ autoritativní výroky, sprosté nadávky a střílení. V tom se fakt neshodneme.

Dokážu pochopit, když si někdo něco blbě vyloží a neadekvátně vyletí, ale ty se toho nadále držíš jako klíště, nejspíš, aby sis nemusel přiznat, že ses zachoval jako primitivní hulvát. Opravdu miluju citlivé jedince, co jsou citlíví jen vůči sobě a k ostatním se chovají zcela bezohledně a sprostě.

Ješitná asi moc nejsem, mám jiné chyby než zrovna ješitnost.

Když mě někdo nebere v něčem jako autoritu, pak buď pravdu má a je to zcela v pořádku, nebo nemá a pak ho snadno přesvědčím. Pokud mi to ovšem stojí za námahu.

Taky se mi moc líbí, jak ses pochválil, že se se svou ješitností netajíš.


<reagovat 
ariel (Občasný) - 21.10.2009 >

Spíš bys měla zkusit básnit sylabicky nebo časomírou. Odkazy a ukázky si najdi na Wikipedii. Uvidíš že tě to chytne a že zjistíš, že jsi skrytý sylabický nebo časoměrný talent.


<reagovat 
čtenář jafa - 21.10.2009 > tyhle tvé ulice
se mi líbí
zatím
nejvíce

dost kostrbatej rytmus, na stejnoslabičného Erbena nemá, ale v současné poezii by se to sneslo- přízvuky zrytmizují řeč do jakési pravidelnosti i bez stejného počtu slabik
záleží na zvukové náročnosti posluchače

tyhlety tvé ulice
líbí se mi nejvíce

by se mi taky líbilo nejvíce

poezii se na sto honů nevyhýbej, vždyť máš pravdu!
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 21.10.2009 > čtenář> jo ten rytmus je v tom případě co zmiňuješ a co Janahe vypíchla nejlepší. ale ona zároveň tvrdí, že všechny ty ostatní rytmy jsou špatně, a to nejsou - tak se to říct nedá.
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 21.10.2009 > ariel> ahoj. používat v estetice slova "špatně-dobře" je ošemetné, ale jí zřejmě nešlo o přesné vyjadřování /pardon, nechci mluvit za ni: tedy já její slova tak pochopila/, když zrovna lehce vtipkovala. Tím slovem "špatně" myslela zřejmě "nepravidelně" (tak je mi to srozumitelné) a myslím, že v tom měla pravdu. Jinak, aby nedošlo k mýlce, ráda tě mám, a divím se, co se děje? Do promluvy jsem se vmísila pro zaujetí tím rytmickým problémem, jak už to tady tak chodí.
Body: 5
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 21.10.2009 > jafa> OK, tu jednu část tvé promluvy (víš asi kterou) beru na vědomí a pokusím se podle ní zařídit.
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 21.10.2009 > ariel> hurá. i když jsem to vůbec nečekala a nechápu důvod Tvé zlosti, nějak mám už pro takové situace vycvičení a pochopení. ale věř, že na mé straně ((ani na straně Janahe, jak jsem přesvědčená... ale to bych zas mluvila za ní, a tady to opravdu nejde)) nebyl ani stín negace, zášti, nerespektu, snahy mlžit, zkreslovat... tj. ničeho, cos tam asi viděl... ať už věříš, nebo ne, neberu to osobně a přeju ti hezkej den... ještě nás v něm toho dost čeká.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 21.10.2009 > jafa> nesouhlasím ani v jednom případě. to buďme radši nepřátelé.
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 21.10.2009 > jafa> Taky stále moc nechápu, proč se ariel tak rozlítil (a tady už je prakticky vlídnej), mám jediné vysvětlení, že jsem byla náhodným hromosvodem.
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 21.10.2009 > ariel> nesouhlasíš s čím?

jestli chceš, tak buď můj nepřítel, já nemám ani půl důvodu být tvůj. nejsem koneckonců ničí nepřítel.

stojí za to být můj nepřítel, protože se trošku liší můj názor na jednu improvizovanou poznámku?

já nevím, jak tebe, ale mě ještě dneska opravdu něco čeká a nechce se mi zbytečně hádat. možná se ještě zlobíš, já nevím. zkus si představit, že já nevidím důvod k nepřátelství a nikdy mě ve vztahu k tobě nenapadlo. abys neútočil na někoho (tj. nebránil se někomu), kdo jde jen kolem! tolik též k tomu kanónu.

uff, zvláštní...


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 21.10.2009 > Janahe> 

jo jo, tady jsem skutečně vlídnej a věcně argumentuju. zato včera v poště to chvíli svištělo, že? nelituju toho. hlavně toho nelituju vůči tobě (ani vůči jafě). a mám tě docela rád. i když to cítím tak , že někdy člověka sejmeš, ani o tom nevíš.

 

když se cejtím sejmutej a situace to dovoluje (hlavně Internet tohle dovoluje), chovám se takhle. to asi nezměníš.

 

 

 


<reagovat 
 jafa (Občasný) - 22.10.2009 > Janahe> docela dobrá rada s počítáním do deseti. jenže někdy bych musela počítat do tisíce, než se vzteku zbavím. a někdo by počítal celý život, protože je téměř stále nevědomky rozmrzený. ale asi je lepší počítat než zraňovat (třeba protože pak človek ještě navíc může zůstat sám?)

taky jsem si svou úlohu v tomhle příběhu definovala jako náhodný hromosvod. tak to aspoň můžem rozpustit do země... možná i do nebe... nebo třeba do nebeských fotek...
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 21.10.2009 > jafa> ... že tam nebyl ani stín negace. V Peteru Schlemilovi je to ďábel, kdo nemá stín. víc kdyžtak soukromě později.
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 21.10.2009 > ariel> 

Včera to v poště svištělo? Ty to říkáš téměř s uspokojením. Vlastně houby téměř, říkáš to s uspokojením. To nechápu.

Jak můžu někoho sejmout a ani o tom nevědět? Když to není z mé strany cílené, tak je to vložené z té druhé strany, ne?

Já vážně uvažovala o tom, že možná píšeš disertační práci či něco podobného, a potřebuješ nějaký příklad z praxe, že to je takový experimentální konflikt, který bys pak hlubinně rozebral. Stále o této eventualitě tak trochu uvažuji.

Jistěže já nezměním, jak se chováš, když ..., ale ty bys to změnit mohl. Pokud bys měl pocit, že ti to třeba někdy působí problémy v mezilidských vztazích.


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 21.10.2009 > ariel> 

Někdy následuju svůj stín, jindy jde on za mnou .... s kým ten chudák bude chodit, až já tady nebudu?

 

Jistěže tam nebyl ani stín negace. Prostě proto, že tam z mé strany žádná negace nebyla, tudíž tam nebyl ani její stín.

Smiř se s tím, že máš halucinace a příště počítej do deseti, než vyletíš.


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 21.10.2009 > Janahe> 

není to tak. můžeš někoho sejmout a nevědět o tom. třeba nemáš vyvinuté ty správné rozlišovací mechanismy. třeba jsi je v jisté fázi života musela nechat zakrnět, abys přežila. opět domněnky, a nejde o to jak to bylo.

jde o to, že člověk může ubližovat aniž o tom ví. i u mě to tak může být.

i když dokud to nezkusím, ač v sobě cítím to nutkání, nezjistím, jestli to bylo dobře nebo špatně.

 

že to je experiment, to je částečně pravda. je to můj životní experiment. rostu na tom, učím se z toho jako hladový žáček.  


<reagovat 
 jafa (Občasný) - 22.10.2009 > ariel> "včera to v poště svištělo" - no, ale jen z tvé strany. já ta emocemi daná slova-hrubosti hned smazala s myšlenkou že jde o omyl (znám tě přece) a nereagovala jsem na ně. později i mě napadlo, že je to nějaký psychologický experiment, tak nepochopitelné mi to bylo

teď si myslím, že to nebyl experiment, ale tvůj vztek, který jsem jistě nevzbudila já svým názorem na rytmus (ale možná Janahe svou větou, že pro ni nejsi autorita).

šla jsem kolem, spočítala slabiky, vyjádřila se o tom. ty ses otočil (od hádky?), spatřil mě a do pošty na mě vyprskl svou rozzlobenost

jak říkám, beru to s nadhledem a ne osobně, ale to neznamená, že mně to nějak těší. docela bych čekala omluvu

"ani stín negace" - ano, negace v mých slovech a úmyslech byla, ovšem negace myšlenky, že se v současné poezii nesnesl takhle rozvolněný rytmus. a taky negace myšlenky, že by Janahe mířila vedle, když psala, že nestejnoslabičné rýmující se verše jsou rytmicky "špatně" (v tom významu, o němž jsem psala). ten problém mě opravdu zaujal, chvíli jsem nad tím dumala, než jsem se vyjádřila (a počítala slabiky u Erbena)

teď se můžou stát dvě věci: buď nahlédneš svůj omyl a omluvíš se, nebo budeš stále trvat na tom, že jsem tě nějak chtěla zranit - pak mi to buď napíšeš, nebo nenapíšeš nic

pokud si myslíš, že jsem tě chtěla zranit a že tvoje popuzenost byla tomu adekvátní, pak s tím nic neudělám. s čistým svědomím pokrčím rameny

ještě je třetí možnost: že se budeš zase vztekat. prosím. když mi to budeš chtít sdělit, pochopím to i z věty "zlobím se", nemusíš vymýšlet žádné jiné způsoby

všichni se občas zlobíme, i já. taky mám stín. občas i já ze vzteku udělám chybu.

tak, to by bylo asi tak všechno. zůstávám ve vší úctě a lásce (bez ironie)


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 21.10.2009 > ariel> Vlastně jsi mi teď zkazil skvělý plán. Chystala jsem se založit Společnost pro potírání tónického verše a začít vybírat členské příspěvky.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 22.10.2009 > jafa> odpověď do soukromé pošty.
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 22.10.2009 > ariel> Tak jo, koukám, že tě nepřesvědčím. Souhlasím s tímhle: Smiř se s tím, že máš halucinace (i s tou druhou půlkou věty Janahe). Domýšlíš si věci, které neexistují. Škoda, je to úplně zbytečná zloba na tvé straně. Účelovost by chtělo doložit... Vztek nemám, je mi to trochu líto. No hodně štěstí... a příjemnějších emocí. Třeba to někdy přehodnotíš, i to se může stát!




"Dokážu pochopit, když si někdo něco blbě vyloží a neadekvátně vyletí, ale ty se toho nadále držíš jako klíště, nejspíš, aby sis nemusel přiznat, že ses zachoval jako primitivní hulvát."
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 22.10.2009 > ariel> ještě: co jsi napsal zraňujícího, nevím přesně, protože jsem to vymazala. a stejně to vnímám jako nevypovídající, jako věc momentálního rozpoložení. jinak si totiž lidé neříkají "nemám tě rád", pokud se znají tak málo jako my dva. máme od sebe celkem odstup. na povrchní rovině ti asi nejsem sympatická, stejně jako ty mně jo (teda kromě téhle vztahovačnosti a poštovní útočnosti). proto jsem tvé zvolání obrátila do opaku.

bývá to taková manipulace u dětí "nemám tě už ráda!". ostatně, když se na někoho zlobíme, opravdu ho nemáme rádi - je v tom buď ten odpor, nebo manipulace. nebo obojí. mohla bych taky podlehnout současnému dojmu a napsat totéž. ale proč?

už mě to moc nebaví. je to nakonec docela smutný příběh. a mohli jsme si vespolek popovídat drobně o poezii, ať už si sympatičtí nebo nesympatičtí... z mého pohledu je tohle velká zbytečnost. z tvého je to jinak, tak jo. ostatně jestli mě vážně nemáš rád, přeješ mi, ať se dobře nemám, takže ani to diskutování mi nepřeješ... tak jsi to teda v takovém případě asi vyhrál :) tak gratuluju, aspoň někdo může být spokojený :)
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 22.10.2009 > jafa> odpově´d v soukromé poště
<reagovat 
 čtenář jafa - 22.10.2009 > ariel> já už ji tam nenašla a mám pocit, že ani hned tak hledat nebudu. promiň. nelíbí se mi, že píšeš jiným tónem tam a jiným sem. jestli to tentokrát bylo už jinak, tak se omlouvám a při příštím přihlášení budu příjemně překvapená. aspoň zatím si odpočiňme a vydechněme, jo? ahoj.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter