Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Hledání
Autor: barlach (Občasný) - publikováno 3.10.2002 (15:17:58)
 

Michal Bärlach

 

Hledání

 

            Chtěl bych Vám dnes napsat o člověku, který se nikdy nenarodil a -jak mé melancholické srdce tuší- ani nenarodí. Ptáte se, proč bych o něm měl tedy něco vyprávět? Kdo mluví o vyprávění, já vám o něm chci jen napsat...

            Tak tedy nutno začít personáliemi : nenarodil se, tudíž vynecháme i rok a místo jeho světaspatření. Co se týče postavy, byl obrovsky nevelký, tučně hubený, měl blonďaté vlasy jako havran, nad jeho skobovitě malým nosem seděly zapadle vykulené bleděmodré oči, jejichž temně černá barva skvěle korespondovala s perfektně vyholeným plnovousem. Ale dost už popisování. Jak je vidno, byl to člověk jako každý jiný. Přesto je celý jeho život opředen tajemstvím, jaké asi nikdy nikdo nerozluští. Krom jeho přesného popisu, který jsem vtěsnal před začátek dílka, se o něm nic neví. Vlastně nic konkrétního. Sem tam - jen v bulvárních časopisech - se objeví nějaká zmínka o tom, že ho stále ještě nespatřili. Co Vám o něm chci říct? Nic. Co bych mohl?! Celý život jej hledám a snad doufám, že přinutím hledat i Vás. Varuji Vás ale, je to člověk těžko polapitelný, velmi vychytralý a především nevyzpytatelný. Proč jej máte hledat? Každý si najděte svůj důvod, proč Vás ten člověk začal tak najednou zajímat a přitahovat. Čím láká mě? Hledám jej, abych se ho zeptal na jedinou větu : "Člověče, jaké je to vlastně nebýt?"



Poznámky k tomuto příspěvku
barlach (Občasný) - 3.10.2002 > Jo a zapomněl jsem zaškrtnout, mám zájem o kritiku, tak je do mě:-)
<reagovat 
E_na_X-tou (Občasný) - 3.10.2002 > no jo, ale ono se těžko kritizuje něco, kde vlastně není co připadá mi to krátké, ten nápad by jsi docela klidně mohl rozvinout dál, a to že dotyčný vlastně neexituje nechat jako pointu(?) nevím, nebudu hodnotit
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 3.10.2002 > E_na_X-tou> Když já to nechtěl psát až do konce, aby každý viděl přesně to, o čem to píšu.Tu pointu jsem myslel trochu jinak.Ale bohužel se ten záměr asi nepodařil.Každopádně děkuji,že sis to přečetl a napsal svůj názor.
<reagovat 
Monty (Občasný) - 3.10.2002 >

Teda já spíš řešila opačnou otázku... čili jaké to je "být"... já jsem takovej pan Nikdo... neviditelnej.

Cizinec.

Nebýt je fajn, když ovšem neznáte nic jinýho...


Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 3.10.2002 > Adora> Já mám spíš dojem, že jsi "Někdo". Už to, že na tohle reaguješ,tak svým způsobem dáváš o sobě vědět.A ukazuješ své bytí (za což vřele děkuji.Poslední dobou má dílka skoro nikdo nečte:( ) Ale já bych opravdu rád věděl,jaké je to nebýt. Být "nikdo".Rád bych viděl "nic".A cizinci? To jsme na tomhle světě všichni.Tedy myslím jako my lidi.Ale to je na jiné dílko...
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 3.10.2002 > Mě tohle docela oslovilo, delší to být nemusí, bohatě to stačí...  je tam všechno, co má, podle mě tedy
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 3.10.2002 > hubert> Vřelé díky.
<reagovat 
Ema (Občasný) - 3.10.2002 > Myslíš, že existuje nic? nebo nikdo? přemýšlela jsem o tom, protože jsem četla takovou knížku, kde se tím  hrdinka trochu zabývala a myslím si, že nic neexistuje. Neexistuje proto, že už o něm přemýšlíme a tím si ho zhmotňujeme a tak se z nic stává něco. to něco je nic, ale už je to něco a ta hrdinka říká nakonec že nic je vlastně všechno. rozumíš mi?
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 3.10.2002 > Ema> Rozumím,perfektně Ti rozumím.Ale vezmi to z jiného úhlu.Představ si "nic".To nejde, protože "nic" neexistuje.Tedy v určitém období.Cokoli si představíš jako "nic" má i jiné jméno a proto to není "nic", ale "něco".Já Ti přesně rozumím,co chceš říct.Ale já se neptám,existuje-li "nic". Ale jestli jde "nebýt" a jaké to je.A je to?Já myslím,že to je,ale nechci říkat víc,protože tajně doufám,že čtenář pochopí jak jde nebýt.Na přemýšlení o "nic" mě přivedla až Adora.Teď jsem to asi dost zamotal.Ale moc děkuji za diskusi.Můžeme v ní pokračovat, chceš-li.Jen malá poznámka vztahující se k mému narcizmu: Že ses takhle ozvala je pro mě známkou,že Tě můj text jakkoli zaujal.Třeba i negativně,což mě těší.Díky.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 3.10.2002 > Ema> Všechno je, cokoliv se komukoliv hne v lebzně je... :o)   nebýt je to samé jako být, ale jen potencionálně, všechny varianty jsou správně, ale jen jedna je ta, co je tady a ne tam... :o)  dalo by se na tohle téma hodně dlouho pojednávat...
<reagovat 
stín (Občasný) - 4.10.2002 >

:) hledám.li, kdo jsem, tedy vylučuji to, kdo nejsem :) jen v tomhle kontrastu to jde, jinak ne

víc k tomu nedovedu momentálně napsat

Měj se fajn:)


Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 4.10.2002 > Olina> Děkuji za příspěvek a potažmo i za známku. Já jsem sám sebe nenašel a proto doufám,že jsem.Přesto je snažší a rychlejší sám sebe nejprve vyloučit z těch, kteří jsou. Uf uf,to je zamotaná situace.
Kdyžtak se můžeš přidat k docela zajímavé diskusi, která se strhla mezi mnou,Hubertem a Fines u dílka Modrá moudrost. Ještě jednou díky.
<reagovat 
centaur (Občasný) - 3.10.2002 > Že se něco mihne v lebzně neznamená, že to existuje, ať už jako jsoucí nebo jako aspekt bytí. Chcete-li to filosoficky, "nic" není ontologické jsoucno.Je to prostě jne lidský konstrukt, pojem na vymezení bytí.

Co se textu týče, nepřijde mi to nic moc. Obsah dost jednoduchý, zajímavější je asi tvá představa o tom, jaké je to nebýt, ale tímto jsi položil jen otázku. Taková trochu barvitější otázka opepřená "vtipnými" oxymoróny.Pointa veškerá žádná.Co tedy z toho?
(chtěls to ostře, máš to mít;-)
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 3.10.2002 > centaur> Však jsem za to opravdu vděčný.Pokusím se vzít si z toho co nejvíc.Asi máš pravdu s tu jednoduchostí textu,ale mě nenapadla jiná možnost jak zpracovat nebytí.Ale když nic jiného rozpoutal jsem, myslím, docela zajímavou diskusi.Ale díky za postřehy,opravdu.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 4.10.2002 > centaur> 

centaure, nechci polemizovat, ale jsou osoby, které věří na existenci, jakýsi jiný druh bytí představ, prostě ty vize, sny a ostatní jsou, pro snícího, chápu ale Tvou reakci, je na místě... I ten konstrukt tady je... :o)  je, ne že není, i když ne něj nemůžeme sáhnout, verifikovat ho a tak... 

 

myslím, že barlach může být rád za tvou reakci k jeho dílku, je dobře, že své názory formuluješ tvrdě, ale přitom jasně a vůbec ne urážlivě...  :o)


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 4.10.2002 > barlach> opakuji, barlachu, že tvůj text svého spokojeného čtenáře ve mně našel, už jen kladení té otázky pokládám za dobrý nápad, plus to krátké zpracování je mi hodně po chuti...  odpověď na tvé otázky by zabrala moc času a mnoho umu, a to je už jiná kapitola, ta do tvého dílka nepatří, to si musí či nemusí probrat čtenář sám... :o)
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 4.10.2002 > hubert> Dobře vím,že nikdy nenapíšeš nic,čím by ses zavděčil všem.Jsem Centaurovi hodně vděčný už za to,že si můj text přečetl a připsal k němu poznámku.Za hledáním nebytí si stojím.Ovšem jen do té míry,kdy by nebytím měla být smrt.Do toho se mi nechce:-)
<reagovat 
centaur (Občasný) - 5.10.2002 > Poprosil bych vás, abyste vždy, když na mě reagujete, zaškrtli ten čtvereček "reagovat". protože jinak vůbec nepostřehnu, že jste mi něco psali. Pro příště, díky.

Osobně věřím, že svět snů a nevědomí je svébytný a pro mě relevantní. Dost se tím zabývám, v souvislosti s různými duchovními naukami, ale otázka nebytí se netýká těchto světů. Nebo spíše týká se jich až příliš, ale představa člověka, který nebyl je podle mne zavádějící, protože tím nebytí vlastně personifikujete. A nebytí je principiálně neosobní. Je mi ale jasné, že to s tímhle textem nemyslíte kdovíjak vážně. Zdravím...
<reagovat 
Čtenář - 21.10.2002 > Označil bych to, neuraz se (ostatně to tu už padlo, jak vidím), jako „pouhou“ otázku. Ale mě se líbí – vtipně položená, zbytečně nedlouhá, byla-li by delší, asi už by to bylo na obtíž. Toliko k délce. Pak jsi mě potěšil tím tématem. Nedávno jsem měl zajímavou debatu na téma nic. A myslím si, že nic neexistuje. Ale myslím si, že existuje nebýt – jedině být mrtvý nebo nenarozený. Jinak jde nebýt někde, ale to je jasné, že. Ale souhlasí, s Centaurem, že nebytí je neosobní (že by tedy nebýt znamenalo být nic?) Jo, a pro Centaura, musím se smát. Kdykoli vidím tvůj ohlas, trváš na zaškrtávání. (A propos, já tě zaškrtl) Jenže tady nefunguje, nedávno jsem to zjistil – funguje jen reagování na jednu personu. Takže své žádosti směřuj jiným směrem. :)
Body: 5
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 24.10.2002 > čtenář> Nevím proč se to zobrazilo pod čtenářem, když jsem to (=to hodnocení nad tímto) psal já. Nějak to blbne... (nebo možná blbnu já, jeden nikdy neví) Sáša
<reagovat 
Hanele (Občasný) - 16.11.2002 >

Rozhodne bych tento pribech dal  nerozvijela ,jak uz tady bylo nabidnuto, presne ponechava ctenari onu volnost fantazijnich predstav a to me na nem fascinuje  !

Mozna ,ze nic je vsechno ,ale vsechno je take nic a kdyby nic neexistovalo tak proc bychom se jim vubec zabyvali ?Nic proste je a toho se nevzdam !:)

Jednoduchost textu?Ou...Mam jinou predstavu....Mozna v jistem smeru je ,ale  v druhem nikoliv :)))Jen proto ,ze je jednoduchy neznamena ,ze jej budem pranyrovat, vzdyt je to uz dnes vzacnost , navic i tento text dokaze svou jednoduchosti poplest hlavu a to je na tom to okouzlujici. Ve sve podstate souhlasim s Hubertem :)))

Mam pocit ,ze uz vice dodavat nemusim...Uz jen to jakou reakci to vyvolalo u ctenaru ,ze se nezmohli pouze na smajlika ,ci jedno slovicko je obdivuhodne !!!:)))


Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 17.11.2002 > Hanele> Nemůžu na to říct víc než děkuji za podporu...Opravdu si toho moc vážím!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter