Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí ve sbírce Rozhovor v kině z kolekce Stařiny
Autor: Naty (Stálý,Redaktor) - publikováno 8.10.2002 (00:16:54), v časopise 4.11.2002
další ve sbírce>

Rozhovor v kině

 

Vidíš tu dívku před námi?

Má krásnou zlatou sponu ve vlasech.

Štíhlou labuť s korunkou

a ladnou křivkou šíje.

Ale ty se díváš na tu blondýnku vedle, proč?

Proč? – odpověděl –

protože má ladnou křivku labutí šíje

s korunkou zlatých vlasů

sepnutých obyčejnou sponou.



Poznámky k tomuto příspěvku
Rawen (Občasný) - 8.10.2002 >

???


Body: 1
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 8.10.2002 > Mně se to líbí. Žena obhlížející kritickým okem zevnějšek oné dívky a zasněný muž... Pěkný kontrast. Poetika všednosti ženy a poetika všednosti muže na sedačkách kina.:))
Body: 5
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 8.10.2002 > egil> No, podle mě jsi to nepochopil - jsou to dvě rozdílné dívky; ONA nekritizuje, řekl bych spíše obdivuje tu sponu a ON holt neni materialista a tak obdivuje sousedku (teda tu špatnou). To je poetika? Možná ano, ale musela by se napsat, jak to říct.. víc poeticky.
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 8.10.2002 > Ty jo, nějak jsem se nechal unést... :)))
<reagovat 
langueur (Občasný) - 9.10.2002 > líbí, ale taky mám pocit že do poezie ne... je to próza ve verších.. zvláštní :-)) (ne, vážně.. kdyby tam nebylo to "odpověděl", tak to beru jako poezii... bezevšeho :-) P.S. Proč v kině? V kině maj lidi koukat na plátno, ne? :-)))
Body: 3
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 8.10.2002 > Ale no tak... Jedna osoba,viděná dvěma páry očí a každým jinak, přeci není jedna; není stejná.. Ale fakt je, že tady se (jak to tak čtu znovu)asi skutečně jedná o dívky dvě; příště musím číst pozorněji :)) Dík za upozornění. A ještě k tomu, co je a co není poezie... K tomu nemám co říct. Neexistuje žádná univerzální definice a jakékoliv generalizování svého soukromého názoru je arogancí. Kdysi jsem někde četl výrok, že poezie, v níž neobstojí slovo česnek, není dobrou poezií. A znovu, je to pouze čísi soukromý názor, ale mně se líbí. Asi proto se mi líbila i tahle básnička. Žádné RAZ-DVA-TŘI poetično, ale lehký dotyk poetiky v každodennosti a obyčejnosti. Takovou poezii napíše člověk, který ji bezprostředně žije, ne veršotepec čarující se slovní originalitou, neotřelostí a... a prázdnotou (to myslím obecně; nijak osobně). Básnička má jemný náboj vnímavě prožitého, proto jsem jí dal za jedna.
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 8.10.2002 > egil> Normálně za poznámky neděkuju, ale za tuhle musím. DÍK!
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 9.10.2002 > egil> Ty ve výroku "Možná ano, ale musela by se napsat, jak to říct.. víc poeticky." cítíš generalizování pojmu? Můžu být arogantní egocentik, ale pořád jen budu vyjadřovat svůj názor.. Ty se stotožňuj s názorem někoho jiného, neberu ti to, jen příště alespoň čti pozorněji,ať víš o čem to vlastně mluvíš.
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 8.10.2002 > Ale Naty, tohle přece nepatří do poezie..
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 8.10.2002 > Aquarius> Taky jsem to dala do rubriky všehochuť, do prozy mi to taky nějak nepasovalo. Ale jako postřehová momentka to není nejhorší, ne?
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 9.10.2002 > Naty> Jasně, jako takový foto rozdílu v myšlení je to opravdu dobrý.. tak to dej třeba do rubriky FOTOdokumenty : )
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 9.10.2002 > Nčecítil bych generalizování v případě, že bys připsal: "PODLE MÉHO NÁZORU"; to je vždycky moc důležité. Ve výroku "Ale Naty, tohle přece nepatří do poezie" tento dovětěk zásadním způsobem postrádám. Zcela v klidu Tě prosím, aby jsi pozorně četl sám sebe, abys věděl (či alespoň tušil) o čem píšeš. Děkuji.
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 9.10.2002 > A už toho nechme... :)) Přeme se o slovíčka. Podávám Ti ruku (virtuálně) :)))
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 9.10.2002 > egil> Hmm, tak nevim, chtěl jsem se přít až do trpkého konce, ale tedy budiž, nejsem z těch zlejch..   : )
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 10.10.2002 > Je mi jasný, že názory na báseň mohou být různé, ale zase sebe a své cítění musím říci, že je to fantasticky napsané, to cítění ženy a muže je tam výborně promákle napsané...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
stín (Občasný) - 10.10.2002 >

Přesně. Naprosto souhlasím s Martinem. Ta básnička je úžasná, Naty. Tvé vidění je POEZIE:)))) - pro mě:)

Básničku jsem si vytiskla a mám ji doma na nočním stolku:)

Díky!

Měj se fajn.


Body: 5
<reagovat 
julian (Občasný) - 10.10.2002 >

Egil - sakra sakra.... to je podruhe, co muzu jen rict... est. Naty: kdyz si prectes egila, je to, co bych asi tak rekl ja. Krome te poznamky (dlouha) o poeticnu. Myslim si to sice taky (konecne proto mam tvoje verse tak rad),ale nenapsal bych to tak.

Asi budu muset navstivit stranky s tvymi vecmi, egil... :) :) :)

 

Libi se mi to. Protoze to znam. Protoze si to umim predstavit (i kdyz to je notne usnadnene, protoze jde o vzpominku).

 


Body: 5
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 10.10.2002 > Ahoj lidičky, nebudu vám odpovídat každěmu zvlášť, musela bych se opakovat, takže pro- Olina,Martin,egil,Julian- váš postoj mě těší, jak kvuli mně, tak kvůli vám. Začínám být opravdu ráda, že jsem tuhle věcičku uveřejnila, i když se mi zkraje zdála dost obyčejně nevýrazná na první pohled. Ale já vím, že má svou hloubku a vy to víte taky a já bych nedovedla lépe než vy vyjádřit, proč tomu tak je. Vypadá to, že taková maličkost docela dobře rozvířila vody a to je někdy moc dobře, pokud zůčastnění na nich plavou kultivovaně. A to se myslím povedlo.
Takže dík za všechny postřehy bez rozdílu, zda byly kladné či ne.
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 25.10.2002 > pěkný kousek, bez výhrad a komentářů...  :o)
Body: 5
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 6.11.2002 > Líbí se mi to, je to výstižné, i když opravdu asi spíš postřeh než poezie. Myslím, že není tak důležité, jestli jde o dvě dívky nebo jednu a tu samou (byť z básně vyplývá, že dvě), pointa je vždycky stejná.
Body: 5
<reagovat 
albireo (Občasný) - 2.6.2003 > Podle mne je to také skvělá báseň - a dost vypovídá o "mužském" a "ženském" vidění světa.
Body: 5
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 2.6.2003 > albireo> Já bych to tedy rozhodně nedělila na "ženské" a "mužské" vidění.
<reagovat 
 albireo (Občasný) - 3.6.2003 > Naty> Možná jsem to nepřesně vyjádřil, ale to, že ženu zajímá šperk a muže žena, je myslím příznačné.
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 3.6.2003 > albireo> Z obecného hlediska máš nejspíš pravdu, ale já jsem žena, napsala jsem to, šperky zásadně nenosím a na muže, kteří dávají přednost ošperkovaným ženám před neošperkovanými, se dívám poněkud s despektem...
<reagovat 
 albireo (Občasný) - 6.6.2003 > Naty> 

V tom se shodujeme. Nevadí mi prstýnek nebo přívěšek, ale "kilo zlata na kilo živé váhy" - fuj! Zrovna tak se mi nelíbí zmalované ženy. Buď vůbec bez makeupu, nebo jen tak decentní, že si říkám "Sakra, je namalovaná, nebo není?"

Ještě k těm šperkům: nedávno mi přišel mailem drsně mužsko-šovinistický vtip: "Co má žena na prsou? - Ve 20 sperma, ve 40 zlato, v 60 gumu od tepláků." Promiňte, jestli jsem urazil něčí jemnocit.


<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 29.4.2004 > ach jo, dneska me nutis premejslet...
Body: 5
<reagovat 
Tan (Občasný) - 22.6.2004 > acccccccccchhh jo
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 30.10.2004 > já to znám, proč jsem to nehodnotil??? :o))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
 
 
1 1 1 1 2 2 3 3 5 8 10 11 12 13 14 16 20 22 25 26 28 29 30 32 33 35 36 36 37 37 38 39 40 41 41 (42) 44 46 48 50 51
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter