Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
v nemocničním hotelu
Autor: Li-duše (Občasný) - publikováno 10.11.2009 (00:58:23)

Z krajiny rozverných ptáků

přilétl ke mě můj stín

pod lampou vlastní touhy žít

odtrhávám své okvětí

 

Trhám a padá to k zemi

vše bez očekávání

těch přání toliko

jež nevím zda se splní

 

tečou proudy snů

na misky klidných vah

jak kondor co letěl v týdnu

v mých tajných rozpravách

 

zas kus života mého

byl oddýchán zcela jistě

bolest rozkapána v žilách

infuzí

 

------------------- a srdce tluče dál

jak buben na poplach

 



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 10.11.2009 > :-) hlavně že to i to tluče dál
Body: 5
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 10.11.2009 > tedy obrazy s kondorem, nebo oddýchaným životem bych označil za povedené nápady. I když se básnička celkově opírá o zavedenou symboliku stínů a ptáků, lamp, květů apod. (nic proti nim, sama o sobě to jsou vzrušující slova), je vidět, že se našlo i místo pro vynalézavost, a je třeba to ocenit. (A to ani nemluvím a o smyslu, který musí mít takto vyjádřený text pro autorku - nic povrchního).
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 10.11.2009 > docela jsem si v tom pochodila.
Body: 5
<reagovat 
Džajata (Občasný) - 10.11.2009 > no to je fakt nádhera!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
canamen (Občasný) - 11.11.2009 > )
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 11.11.2009 >

 "

 

."


Doporučil 
<reagovat 
lukáš b. (Občasný) - 11.11.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 12.11.2009 > Krásná...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
buddhist (Občasný) - 11.11.2009 > Celkově se mi to líbí. Nejvíc se mi líbí čtvrtá sloka, hlavně "zas kus života mého byl oddýchán". Dále se mi líbí "vše bez očekávání", samozřejmě v kontextu s dalším textem. Moc se mi nelíbí třetí sloka - ta mi přijde moc "nadýchaná" - výrazy: proudy snů, kondor, tajných rozpravách ... Je to samozřejmě jen můj osobní názor :-)
Body: 4
<reagovat 
 Li-duše (Občasný) - 11.11.2009 > buddhist> no on ten stav na jipce je takový chvíli nadýchaný, chvíli dost realistický ale bolest tu realitu velmi zkresluje...
<reagovat 
 buddhist (Občasný) - 12.11.2009 > LidaStudenovska> Jasně, ale já nepsal ani tak o reálných náladách, ale o tom, že pro mě osobně jsou ta uvedené místa (bráno z hlediska poezie) trochu míň přesvědčivá. Abych se vyjádřil trochu jasněji a méně eufemisticky, mohl bych napsat "příliš sentimentální" -> a proto pro čtenáře méně působivá. Měl jsem tím spíš na mysli, že by to třeba šlo napsat nějak jinak a lehčeji ;-)
<reagovat 
 Li-duše (Občasný) - 13.11.2009 > buddhist> 

vždycky de napsat všechno jinak...otázkou je zdali bych to byla ještě já kdybych psala tak jak to cítíš ty. Víš...každej má jinej názor...každýmu se líbí něco jinýho...a těžko hodnotit prožitky druhých, já jen píšu jak to cítím. A když sem sentimentální...nejde napsat logickou ásničku...když člověk umírá, nejde mu dýchat z plných plic...

když je člověk šťastný je naivní...a tak dál. Prostě to je tak jak to je:-) tak to vnímám já...


<reagovat 
Li-duše (Občasný) - 13.11.2009 > díky všem
<reagovat 
kolohnát (Občasný) - 13.11.2009 > no vidíš, a mě se zase dneska ve snech vracely záškuby, zdálo se mi, že jsem byl kluk a šel jsem si hrát ven a posbíral jsem všechny rampouchy okolo. Pak jsem viděl svou maminku jak táhne koš plný listí, přiběhl jsem jí pomoct, a ona říkala, že to zvládne, i když to pro ni bylo těžké a dívala se na mě ustaraně. Pak se mě zeptala, jestli to nebolí. Nechápal jsem co by mě mělo bolet."před chvílí si spadl, chtěl si válet sudy ale netrefil si kupu listí a skutálel si se z celé stráně, zlomil sis 3 obratle, před chvílí jsme se vrátili od pan doktora. Přerazilo ti to míchu." řekla. Pak jsem se probral a ležel v posteli a cítil jak mám rozdrcenou páteř. Pak jsem se probudil doopravdy a přesvědčoval se, že to byl jenom sen. Díky Bohu. A je to venku.)

Nádherné, jemné, mám hrozný ochranitelský komplex.))

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter