Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dlaně
Autor: saetri-ihn (Občasný) - publikováno 23.11.2009 (16:07:51)

     Z mých dlaní sálá teplo, cítím ho celé dny, nejde ho zahnat ani necítit. Je tu se mnou, na čele, loktech a nohou, všude kam je položím, tam je, tam ho cítím. Rozběhnout se s nimi co nejdál od těla, nechat je ofukovat větrem; jako pták neschopný letu proběhnout celé pole, necítit jejich horko na zbytku své kůže, to bych si přál. Jejich žár však začne pálit je samotné, pak není kam utíkat, před čím se skrývat. Dlaň z dlaně nevyrvu.

     Z mých dlaní sálá teplo jak z kamenů vyhaslých ohnišť. To plameny, jenž vzešly z rukou mých předků, je rozžhavily. To spalující žár těch ohňů, to ten mi nedá spát. Ve dne v noci, stále hřejí, jsou jak černý popel spálenišť, jak upálená těla bitevních polí.

     Mráz zimních nocí, sníh a led, ani ten mi neulehčí, ony stále hřejí. Jakoby lidská dlaň byla spojena s ohněm, jako jsme my spojeni s ní. Dlaň z ohně nevyrvu, zní mi hlavou. Tak jak se zbavit toho krutého žáru, jenž nemá konce?! Jak jen uniknout žáru lidství... Snad skočit. To by pak z dlaně člověka, z něho a z ní, zbyl jen kus masa, chladný a klidný.



Poznámky k tomuto příspěvku
Sakora (Občasný) - 25.11.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 25.11.2009 > líbí... skoro taková báseň v próze
<reagovat 
 saetri-ihn (Občasný) - 26.11.2009 > Quotidiana> Dík. To už abych ty básně v próze začal číst a cíleně psát :-D
<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 26.11.2009 > saetri-ihn> 

no nevím....já dávám přednost obsahu před formou... ale zas jsou lidi co to mají i naopak :)

hlavně když najdeš svoje čtenáře, to ostatní jsou už jen detaily...


<reagovat 
 saetri-ihn (Občasný) - 26.11.2009 > Quotidiana> Svatá pravda, obsah nad formu... K té básni v próze: když mám někdy nápad, který je prostě na pár řádku (třeba jako tady), tak mám nechuť to rozvádět (proč taky, pak je z toho Balzac), ale zase se mi jeví chudé z toho dělat jen obyčejný "text", myslíš že je správný se snažit se s tím opravdu vyhrát? Nebo spíš, či se to vlastně ocení.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter