Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Klánovický les
Autor: cvakal (Občasný) - publikováno 7.12.2009 (00:58:32)


























Poznámky k tomuto příspěvku
jaxxana (Občasný) - 7.12.2009 > Vůbec tomu nerozumím.všichni brojí proti středové kompozici ale u Tebe je to holt jinak,všichni volají po ostrosti,ale ty to mít ostrý nemusíš,ten bílej flek na listu je asi sníh,ale ta strukturfa vůbec není vidět-takže-promiň ale já z toho teda nejsem moudrá
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 7.12.2009 > jaxxana> 

Z čeho chceš být moudrá? Proti středové kompozici jsem nikdy nebrojil, ani nemohu, protože ji často používám. Po ostrosti také nevolám, pokud fotka není opravdu vysloveně neostrá. Proti ostrosti nic nemám, naopak, je dobře, když je ostré to, co ostré má být, ale nedělal bych z toho tak velké drama. Bílá skvrna na listu je sníh, struktura není vidět proto, že to bylo foceno při zatažené obloze. Z tohoto důvodu je nejlepší fotit sníh za slunečního svitu, protože jinak je to prostě bílá plocha bez struktury, jak správně podotýkáš.

Píšeš, že z toho nejseš moudrá, ale z čeho? Posuzuješ fotky podle nějaké šablony? To jest, středová kompozice je špatná, sníh musí mít strukturu a fotka musí být ostrá jak břitva. Klidně si tato pravidla uplatňuj, je to jen tvoje věc, ale děláš chybu. Zajímat by tě mělo, jestli se ti fotka líbí, jestli ti něco říká.

Můžeš mi napsat: fotka by byla pěkná, kdybys byl býval nezvoral kompozici, může být. Když bude zvoraná kompozice, nemůže se ti ta fotka líbit, to je jasné! Kompozice je technická záležitost, stejně jako správné zaostření, kontrast, barevné podání. Tyto technické záležitosti samozřejmě mají větší nebo menší vliv na výpovědní hodnotu fotky.

Jen tak mimochodem, před pár dny jsi dala bez rozpaků 5 bodů jedné fotce, která zrovna moc ostrá nebyla, z toho zase po tvém dnešním vyjádření nejsem moudrý já .


<reagovat 
stanislav (Občasný) - 7.12.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
rohe (Občasný) - 7.12.2009 > já bych řekl že nejde o neostrost, jen autorovo neumětelství při zmenšování rastrů. Při jeho metodě komprimace nebude fotka ostrá nikdy.
Body: 2
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 7.12.2009 > rohe> Ač nerad, musím ti dát za pravdu, fotka ani zdaleka není tak neostrá, jak se zdá Janahe.

Byl jsem totiž líný vzít tu fotku z originálu a zmenšoval jsem fotku, která byla již jednou zmenšená v jpg. Polepším se a budu fotky zmenšovat již jen z origošů v RAW.

<reagovat 
Janahe (Občasný) - 7.12.2009 >

Takže: středová kompozice mi nevadí, barvy se mi líbí, neostrost mi v tomto případě vadí velmi, protože listy splývají do jednoho fleku a téměř nemají strukturu. A sníh nemusí být bílý flek ani při zatažené obloze, pokud je, je fotka nepovedená.

Jaxxana je vlídná a laskavá, je ochotna ti občas trochu neostrosti odpustit, ale když si z toho děláš pravidlo, vzepře se i její tolerantní srdce. Nevím, z čeho nejsi moudrý, máme na to pěkné přísloví o uchu.


Body: 3
Doporučil 
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 7.12.2009 > Janahe> 

Kupte si, holky, brýle. Listy mají strukturu, v žádném případě nesplývají do jedné skvrny, s tím opravdu nesouhlasím. Velmi se těším, Janahe, jak mi předvedeš fotku sněhu při zatažené obloze.  V ž d y  to bude pouze a jedině  b í l á  p l o  c h a  bez jakékoli struktury. Je to v každé příručce pro začátečníky, Janahe! Není to z mé hlavy!

Jsem rád, že ses ozvala, protože neostrá fotka, za kterou ti dala Jaxxana 5 bodů je tvůj pcháč, mám dojem že to je fotka před chobotnicí.

Prostě někdy jsí více a někdy méně háklivá na neostrost, asi podle nálady, že.

Nemohla bys mi to přísloví o uchu připomenout? Nevím, o co jde.


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 7.12.2009 > cvakal> 

Listy jistě strukturu mají, divila bych se, kdyby tyhle příroda vytvořila homogenní, ale na fotce je z nich žlutý flek.

Říkáš, že o tom sněhu píšou v příručce pro začátečníky? A je to příručka pro digitální fotofrafii? Tak to tam budou jistě perly, tu si musím pořídit.

Nejsem háklivá na neostrost podle nálady, ale podle fotky, některá tu ostrost potřebuje. Pcháč měl smůlu, že už byla tma. Myslela jsem, že mluvíš o své fotce. Přísloví znáš, ale tím pádem se nehodí, dívej se diskrétně  ke stropu.


<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 7.12.2009 > Janahe> 

Tak a dost. Dal jsem si tu práci a vytáhl jsem si z archivu originální fotku v RAW, zmenšil jsem ji na 800 pixelů a porovnal s fotkou na Totemu. Rozdíl tam samozřejmě je, protože totemová je zmenšovaná z fotky v jpg, kde už byla troch zmenšená, kvalita šla trochu do háje. Opakovaně dávám za pravdu Rohe-mu!

Netušil jsem, že budete bedlivě zkoumat ostrost mých fotek. Pcháč měl smůlu, že byla tma, moje fotka měla smůlu, že byla zmenšovaná dvakrát.

Je zcela lhostejné, jestli fotíš na film nebo na světlocitlivý čip! Sníh se chová stále stejně!! Přichází zima, budeš mít příležitost se o tom přesvědčit sama. Abyste s Jaxxanou nemusely čekat až napadne sníh a bude svítit slunce, zítra najdete na Totemu moji fotku sněhu.

 

Do hlavy ti nevidím a nemohu tušit, jaké přísloví myslíš. Mluvíš ve velmi matných náznacích! Já se snažím být věcný a konkrétní, stojí mě dost času vyhledat fotky atd. a nestojím ti ani za to, abys mi napsala, o jaké přísloví jde? Nebo jsi něco jen tak plácla a nevíš jak z toho ven? V tom případě tedy na celé přísloví diskrétně zapomenu, ani nemusím koukat do stropu.


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 7.12.2009 > cvakal> 

Nezkoumám bedlivě ostrost, prostě mě praštil do očí žlutý flek. Teprve dodatečně jsem v něm s obtížemi začala vidět tři listy.

Jistěže je zcela lhostejné, jestli fotím na papír nebo na čip, ale je dost velký rozdíl v kvalitě knih o tom či onom focení.

Jsi děsně umanutý, říkám, že se to přísloví o džbánu a chození pro vodu  za současné konstelace hvězd a pcháčů nehodí. Tak co, máš radost?


<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 7.12.2009 > Janahe> Hm, i kdybych měl tak velkou fantazii a domníval se, že máš na mysli:" tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne", byla by to stále jen má domněnka. Doufám tedy, že myslíš toto přísloví. Nemyslím si, že by se nějak zvlášť na tuto situaci hodilo, ale budiž. Vztáhni ho, prosím, i na sebe a dávej na Totem pokud možno ostré fotky, třeba jako chobotnice. Pcháč nech odpočívat na svém pevném disku. 
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 7.12.2009 > Janahe> 

Promiň, teď jsem si ještě jednou pořádně přečetl tvůj vzkaz. Nepotěším tě.  N e m á m  z toho radost. Nemusela´s na to přísloví vůbec reagovat, s diskrétním mlčením jsem to myslel vážně. Občas člověk něco plácne a vzápětí zjistí, že je to hloupost.

No, ale přece jen mám radost. Mám radost z toho, že umíš přiznat chybu, ale v tomto případě bych si ji neméně rád odpustil. 


<reagovat 
JDiviš (Občasný) - 8.12.2009 >
Body: 1
<reagovat 
S.z.i. (Občasný) - 8.12.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
sadaf (Občasný) - 8.12.2009 >

Já osobně bych asi uřízl kousek z každé strany, ale jinak cvakale, jedna z tvých lepších, dle mého názoru tedy.

Jo, a jinak bezva debata tady


Body: 4
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 8.12.2009 > sadaf> Debata je bezva, díky za kladné hodnocení, nic ořezávat nechci .
<reagovat 
čtenář osika - 19.12.2009 > zbytečná hříčka, pokud nezaostřeno, takových po časopisech mraky!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter