Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí ve sbírce Soulož pro Jacoba z kolekce Poezie bytí
Autor: tragos (Občasný) - publikováno 20.6.2000 (18:11:06), v časopise 22.6.2000
další ve sbírce>
Soulož pro Jacoba

Už zase věší toho zpolitizovanýho Žida od vedle
mi dva tu spíme
lampa ohýbá se vrže
naráží na sklo mrtvá můra
vypadá divně v houpajícím se stínu
na temné ulici dlažba červená
mokrá od včera ještě neuschla
rázně Fricek vyšlapuje si
ráz dva a zase ráz dva
až do morku kostí
jáma a kyvadlo nad ní
houpe se s jazykem na bradě
moudrý Jacob od vedle
mezi vrcholky tvých ňader
kmitá do pochodu jazyk
rozkoší zvedáš Venušin pahorek
houpe se dál
brzy už svítá
smrtihlav s výkaly na Žida
přistává zmaten
a já mrdám s tebou
v rytmu Jacobova stínu.


Poznámky k tomuto příspěvku
g morr (Občasný) - 8.7.2006 > hm
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 22.6.2000 > Ale tragosy, proc ta slova nakonec ... ze zecatku jsem si rikal, ze to bude licit asi atmosferu nejakeho koncentraku, byt to bylo drsne, z tohoto ohledu se mi to vsak celkem libilo .. a nakonec takova tafka ... to je moc skoda ...
<reagovat 
Čtenář - 22.6.2000 > Skvělé. Má to atmosféru, spád, myšlenku. Je to ponuré, je v tom odevzdanost, je v tom současnost. JE TO POEZIE. Díky,... moc se mi to líbilo.
Body: 5
<reagovat 
Vea (Občasný) - 22.6.2000 > Dost drsný, ale celkem to jde. Ovšem ten předposlední řádek je přímo příšernej!... kdyby bylo použito citlivějších slov...
<reagovat 
Domecek (Občasný) - 22.6.2000 > konecne poezie ze zivota.....bez obalu,,,,opravdova....nepribarvena.....skutecna
Body: 5
<reagovat 
Lord Kikin (Občasný) - 22.6.2000 > Co me se libilo byl zacatek.Ta temna atmosfera. Mrdani by mi moc nevadilo, kdyby kousek nad tim nebyly vykaly. Je to hnusne spojeni. Mozna ze to tak mysleno nebylo, ale fuj.
Body: 1
<reagovat 
Gala (Občasný) - 22.6.2000 > Zajímavý námět. Přestože nejsem cimprdlich ten závěr na mne působí rušivě, jinak i přes svou drsnost se mi báseň líbí. Ještě bych se vrátil k předposlednímu řádku: přijde mi jako velmi laciný pokus o to zaujmout.
Body: 1
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 23.6.2000 > no ... čoveče ... jako je to prima barvitě popsaný ... já osobne taky obcas rad pisu sproste bez okolku, myslim si, ze to k tomu patri, spis, nez uhlazene větičky ... nicmén psát vulgárně za každou cenu, aby to druhého posadilo na prdel ... hmmm ... musíš rozpoznat, aby to nezklouzlo do kýče ... prostě, aby ta vulgarita tam nebyla jen umělá ... což mi tady přijde, že je umělá, jen na efekt ... jinak téma ... no comment ... :o)
<reagovat 
Mišpule (Občasný) - 7.7.2000 > U poezie tohoto autora je zřejmé, že „existencionálnu“ nezůstává nic dlužen. Opět další surový námět, který je zpracován poměrně plastickým způsobem (např. „lampa se ohýbá vrže“, „ráz dva a zase ráz dva“, „jáma a kyvadlo nad ní“). Jednotlivé verše svým střihem připomínají filmovou koláž (např. „houpe se dál / brzy už svítá“). Po lexikální stránce je zde v podstatě užito spisovné češtiny, a i proto tolik vynikne obecná čeština „zpolitizovanýho“ či vulgarismus v předposledním verši kontrastní „mrdám“. Trochu silné slovo závěrem, ale asi jsi to považoval za nutné. Líbí …
Body: 3
<reagovat 
Dědouch (Občasný) - 15.7.2000 > líbilo,budem mít asi něco společnýho:-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 (2) 3 4 5 6 7
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter