Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Za tohle taky mě platěj
Autor: clovrdik (Občasný) - publikováno 22.6.2000 (07:25:22), v časopise 23.6.2000
sedim na pitomý poradě
trochu stranou, vidět
a nebejt moc na očích
poslouchám ty kecy a vnímám
masky pohledů předstírajících zájem
o probíraný téma

taky předstírám, když sem někdo kouká

každej někdy něco předstíráme
spokojenost, účast, zájem o řešení
problémů jinejch
lásku, bolení břicha, co vás jenom napadne
se dá předstírat
úlitba bohům divnýho systému

některý krávy tomu snad i věřej
kdo nepředstírá, bude potrestán !

nechci předstírat spokojenost
nechci předstírat účast
problémy jinejch mě fakt neberou, tyhle ne

venku je pondělí
měl padat sníh
asi to tak má být


Poznámky k tomuto příspěvku
korunka (Občasný) - 23.6.2000 > Človrdo? Tak za tohle tě opravdu platěj??? :-) No od mi hlubší kritiku nečekej, já předstírání nerad. Je to spíš fejetonové téma, než téma na poezii.
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 23.6.2000 > Nerad bych se Te dotkl, ale byt basnicka neni vazana primo na spisovnou cestinu, kdyz se to s tou nespisovnou cestinou prezene, nevypada to take dobre. I porada se preci da popsat ve versich trochu jinak ... nevim, ale alespon tot muj nazor ...
<reagovat 
clovrdik (Občasný) - 23.6.2000 > Martine, neboj, tvoje kritika se mě v žádném případě nedotkla. Je to trochu o tom, že se deklaruju jako básník undergroundu a tak to patří k tomu. Hmm, asi se budu muset smířit s tím, že nebudu tvůj oblíbený autor, za kritiku děkuju
<reagovat 
anglij (Občasný) - 23.6.2000 > ...když čtu, či slyším slovo underground...tak se mi dělá zle...a schovávat se za underground je tak trochu podivné....k básni nedodám nic...protože nic...
<reagovat 
Čtenář - 23.6.2000 > Tak ja bych se pro změnu vyjářil k básni. Je to dobrý, pravdivý a svý. Mě se to líbilo, je to lehce stravitelný, sdělný. Jo, je to dobrý.
Body: 5
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 23.6.2000 > po technicky strance ... prijde mi to hodne strohy ... proste obycejny odvypraveni deje ... dobrej je obrat "úlitba bohům divnýho systému " ale to je tak vsechno ... tematicky se mi to libi ... zasr... stereotyp :o) ... no .... uz se taky tesim do pracovniho procesu :o)
Body: 1
<reagovat 
Vea (Občasný) - 23.6.2000 >
Body: 1
<reagovat 
Gala (Občasný) - 25.6.2000 > Ahoj človrdo, mě se tvoje básnička líbí, ne že by mne oslovilo téma, ale líbí se mi celková myšlenka a i ta strohost a tak trošku surovost celé básně, která k rebelství undergroundu asi patří. Líbí…
Body: 3
<reagovat 
Mišpule (Občasný) - 7.7.2000 > Na poezii především hodnotím, zda obsahuje prvky, které deklaruje název básně, kolekce či ke kterým se ve svých postojích hlásí samotný autor, protože to, že se mi nějaký směr nelíbí, neznamená, že je špatný. Sama si na obecnou češtinu nepotrpím (to víš, původ z Moravy), ale v některým případech, a to je právě tady, by na mě užití spisovné češtiny působilo především dost strojeně a koženě, prostě nepřesvědčivě. Originální metaforou je bezesporu slovní obrat „úlitba bohům divnýho systému“. Po formální stránce se jedná spíše o úvahu, čemuž by odpovídala i absence rýmu. Zdůraznění vzdoru je zde gradováno užitím anafory (opakování slov na začátku veršů) – „nechci…“, ovšem sisyfovská marnost je odevzdaně konstatována v posledním závěrečném verši („asi to tak má být“). Surové a realistické, přesně jak tyhle zbytečné porady bývají. Líbí …
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter