Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Třetí - Ariana Pikulyeva z kolekce Guild
Autor: CDM (Občasný) - publikováno 18.1.2010 (11:50:51)
další>

Снова начался дождь.

Это был мелкий раздражающий дождик, который длится днями. Капли барабанили по капотам автомобилей, ударялись о плащи людей. Одна из капель затушила сигарету Суворова.

Черт“ - выругался он, бросая потухшую сигарету в небольшой дождевой ручеек возле поребрека

„Это обязательно должно было случиться в понедельник. В среду это было бы не то, не говоря уже про пятницу. Это должно было случиться именно в понедельник. В любом случае, дурацкий день – имено такой какой он и есть”

“Ага. Но если посмотреть с другой стороны, это также могло случиться и на Новый Год. Я уверена, что тебе это понравилось бы больше. Разве нет, Дедушка Мороз?” И женщина, стоящяя рядом с ним, сделала попытку прикурить сигарету, прикрывая ладонями слабый мерцающий огонек горящей спички.

“Никогда не называй меня так!”

“Хорошо, больше не буду, дедушка...” - ее смех был искреннен. Затем ее лицо стало серьезным; то же самое произошло и с ее голосом.

“Теперь скажи им, что мы посылаем им человека.”

“Но... Они еще не спрашивили никого, Пикулева.”

“Но... Они обязательно это сделают, капитан.” - они перевели свой взгляд на фургон, в котором сержант Коптелов начал что-то говорить по рации.

Здесь не было ничего необычного: пара борцов за независимость из сепаратистской организации засели в супермаркете, взяв несколько человек в заложиники и запрашивая освободить своих соратников из тюрьмы. Ну и пара миллионов евро. Ну и, само собой разумеется, вертолет.

Теперь мы посылаем им человека,

правильно, товарищ капитан? И это будет девушка. И только со своей сумочкой. Полной облигаций... Невероятно, вертолет должен быть здесь в течении 10 минут. К этому времени все уже будет кончено - произнесла она, проверяя обойму своей Беретты.

Затем она посмотрела на него, взяла пистолет и, засовывая его в кобуру, развернулась, затем оставив капитана одного.

Через семь минут капитан Суворов, увидел хрупкую, испуганную и дрожащую от страха и холода (ей даже не позволили надеть плащ - чтобы не было возможности спрятать оружие) девушку, переходящую улицу, чтобы передать деньги террористам и уговорить их сотрудничать с ФСБ.

И дать им еще одного заложника - вдруг пробежалось в голове у Суворова.

После короткого разговора у закрытой двери ей разрешили войти.

Все расслышали звуки нескольких выстрелов.

Затем заговорила рация и радостный голос объявил, что заложники освобождены и могут покинуть здание, поэтому, пожалуйста, не стреляй в их задницы, я полагаю шефу и так уже достаточно для объяснений. И пришли парочку уборщиц - тут немного грязновато.“

Суворов любил и ненавидел ее одновроменно. Любил, потому что она всегда была спокойна и ее решения всегда были быстрыми, но обоснованными, вне зависимости от того, в какой ситуации она находилась. И, определенно, он уважал ее отношение к газетчикам - им повезло, что до сих пор убить

журналиста считается убийством. Он ненавидел ее, потому что она считала, что опасность это то, что может произойти с кем-то другим, но только ни с ней.

Ее звали Ариана Пикулева. По кличке «Беспощадная».

боец спецподразделения «Альфа»,

Ей будет 32 в следующем месяце.

Dalo se do deště.

Byl to ten déšť, který vydrží celé dny.

Kapky bubnovaly o kapoty vozů, pleskaly o pláštěnky.

Jedna právě zhasila Suvorovovu cigaretu.

„Zatraceně“, zavrčel, když ji zahazoval do potůčku, který déšť utvořil kolem chodníku.

„Muselo se to stát v pondělí. Nemohlo ve středu nebo v pátek. Muselo se to stát v pondělí. Stejně je to pitomý den.“

„Jo. Ale z druhé strany se to taky mohlo stát na Štědrý den. Jsem si jistá, že to by se ti líbilo víc, Děduško Mrázi.“, s rukama sepnutýma do stříšky kolem třepotavého plaménku zápalky pokusila se zapálit si cigaretu žena vedle něj.

„Neříkej mi tak!“

„Nebudu už... dědečku“, zasmála se na něj. Pak ovšem její tvář i hlas zvážněly.

„Řekněte jim, že jim posíláme člověka.“

„Ale..ale oni o nikoho nežádali, Pikulijová.“

„Ale...ale požádají, kapitáne“, se zívnutím jej napodobila štíhlá žena malé postavy.

Oba pohlédli k autu, kde seržant Koptelov hovořil do vysílačky.

Nebylo to nic neobvyklého: několik separatistických bojovníků za svobodu drželo rukojmí v uzavřeném obchodě a žádali svobodu pro své soudruhy momentálně ve státním vězení. A pár milionů. A samozřejmě vrtulník.

„Takže, kapitáne, teď jim tam někoho posíláme? Bude to žena. Jen s kabelkou s papíry. Nevystopovatelnými. Vrtulník tu bude za deset minut. Ale to už stejně bude po všem“, prohlásila zatímco kontrolovala zásobník své Beretty.

Pak se podívala na něj, zacvakla pistoli a vkládajíc ji zpět do podpažního pouzdra se otočila a odešla.

Za sedm minut kapitán Suvorov, pozoroval malou ženu, vystrašenou a třesoucí se strachem a zimou (nedovolili jí vzít si plášť, aby neměla kde skrýt

případnou zbraň), jak přechází ulici nesouc teroristům jejich peníze a dohodu od FSB. A jedno rukojmí navíc, jak si hořce pomyslel Suvorov.

Po krátkém rozhovoru přes zavřené dveře ji pustili dovnitř.

Pak zaznělo několik výstřelů.

Pak zapraskala vysílačka a veselý hlas oznámil, že rukojmí jsou volná a opouštějí budovu, takže „prosím, nepostřílejte jim prdelky, šéf bude mít už tak dost co vysvětlovat. A pošlete úklidovku, je tu trochu svinčík.“

Suvorov ji miloval a nenáviděl.

Miloval ji, protože byla vždy klidná, rozhodnutí činila vždy rychle ale rozumně a to bez ohledu na tlak, pod kterým byla. A samozřejmě oceňoval její přístup k tisku: žurnalisté mohli být rádi, že i zabití novináře bylo stále ještě posuzováno jako vražda. Nenáviděl ji, protože v něm budila dojem, že nebezpečí je něco, co se týká pouze jiných lidí, nikdy jí.

Jmenovala se Ariana Pikulyova.

Přezdívali jí Nemilosrdná.

Zvláštní jednotka Alfa.

Příští měsíc ji bude dvaatřicet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
nicemice (Občasný) - 19.3.2010 > To by šlo
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 (3) 4 5 7 7
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter