Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí ve sbírce Koláž polibku z kolekce Okamžiky
Autor: Aquarius (Občasný) - publikováno 20.10.2002 (00:09:55), v časopise 17.11.2002
další ve sbírce>

Dva drobní hadové obemkli půlměsíc,

až sopkám teplo je, vaří se rtuť.

Blíží se zvědové, blíží se do hranic,

s předzvěstí souboje – Buď tu jen, buď!

Sic

Dva rudí hadové spalují půlměsíc

a zprávy nevalné, lítý je rek.

Vojsko už hladové, nechce jen polovic

z hladiny zápalné, z hladiny řek.

Nic!

Dva lační hadové; A jiný půlměsíc

přichází z východu – plamenný věk.

Obětí křížové v mečích je. Na tisíc

nápěvů na ódu a polibek

Víc,

Než můžeš tušit.



Poznámky k tomuto příspěvku
Naty (Stálý,Redaktor) - 20.10.2002 > Doufám, že rozumím, každopádně se mi to líbí.Moc.
Body: 5
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 20.10.2002 > Naty> 

Říkal jsem si, že snad.. Díky! : )


<reagovat 
Rickenharp (Občasný) - 20.10.2002 > nevím, ale i kdybych nechápal tak se mi to líbí :o)
Body: 5
<reagovat 
aq. BoBB (Občasný) - 20.10.2002 > no, aspon myslim...
<reagovat 
Albína (Občasný) - 20.10.2002 > Já osobně jsem teď zahlédla ve slovech "můžeš" a "půlměsíc", konkrétně v tom kroužku nad u - ústa. Jedná se o popis polibku. Nejsem si tím jistá, jen tuším.
Body: 5
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 21.10.2002 > Albína> Chytrá holka, ale je tam toho víc. Pokud si představíš, co dělají tvá ústa při polibku (líbání) a jaký z toho máš pocit, tak najdeš i zbytek.. ale nehledej. Básně nejsou o hledání, ale o interpretacích. : )
<reagovat 
aq. BoBB (Občasný) - 20.10.2002 > Tradaaa... a hned na potreti jsem to mel ;-) Neni to tak slozite jak se na prvni pohled zda. Muzem o tom nekdy pokecat? Zase, ale je to na me hodne huste, takze 2!! Ale celkove se mi to libi!!
Body: 3
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 21.10.2002 > aq. BoBB> Nevim co znamená "husté" a jak to vypovídá o kvalitě básně. Definuj, dík : )
<reagovat 
Jonáš (Stálý) - 21.10.2002 > Vášnivé a dobře jinotajné.
Body: 5
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 22.10.2002 > Jonáš Hájek> 

Jo jo, celej já : ) Díky


<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 22.10.2002 > Po malém prozkoumání vaší fantazie přejmenováno z Polibku na Koláž polibku : )
<reagovat 
aq. BoBB (Občasný) - 22.10.2002 > Takova jakoby tva vnitrni snaha - zapas, boj ... Dva sokove, kteri bojuji o zenu. Vice mene, jeden vede a je si jist viteztvi, ale na druhou stranu vi, ze hranice mezi porazenyma a vitezi je prilis tenka. Proto do boje vstupuje se stejnou vervou jako ty. Cerveny had- jak kdyby jsi te divce vycital ze liba nekhoho jineho nez tebe... dva hadove - rty... pulmesic? Jaky byva pulmesic? Chladny... proste jsou chladne vuci tobe a ty se snazis a bojejes...
Zaverem?! Je to o tobe! ;-)
<reagovat 
čtenář langueur v depresi - 24.10.2002 > tenhle nazev je lepsi..
<reagovat 
matta (Občasný) - 22.10.2002 > To nemá chybu.. Z duše...
Body: 5
<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 22.10.2002 > matta> Děkuju, seš moc  hodná..  : )
<reagovat 
 matta (Občasný) - 26.10.2002 > Aquarius> Ani ne...... Spíš mrcha, ale nikomu to neříkej...pšššt....
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 15.11.2002 > Proč ne... Co se týče formy, vcelku Ti plyne.. Přijde mi, že by bylo jen ku prospěchu věci, kdybys zkusil trochu propracovat některé rýmy, ale o to těžší by bylo zachovat kontinuitu myšlenky (v tom je právě to největší umění veršované poezie - alespoň podle mého názoru). Symbolika básně mi místy přijde až teatrálně vznosná, ale opět.. proč ne.. Nejvíc si zde cením intenzity pocitu.. a už jen proto si báseň zaslouží, z mého pohledu, zviditelnění..
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 15.11.2002 > Cením si toho, žes nenapsal jen "zviditelňuji"! K tvému rozboru - rýmy jsou má věčná slabost, ale symbolika je vznosná úmyslně : ) Díky egile!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 11 12 13 14 14 15 16 17 18 19 20 21 (22) 23 24 25 27 28 28
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter