Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
komparzisté večerního metra
Autor: slavekmiloslav (Občasný) - publikováno 22.1.2010 (06:27:03)
 

večerní metro na zličín.

přes půl hodiny dlouhá cesta chicagským modelem roku třicet, vyrobeným v rudém rusku let sedmdesátých.

bloudím pohledem po figurkách posazených vyšší mocí mně kvůli.

naproti vyzývavě seděly obrovité v černých punčochách zakryté nohy nadsamice. pěkná, veliká, mladá, plná ambicí nabušená finanční úřednice. drahé šaty a psala, anebo spíše opravovala nějaké záznamy na své manažerské kabele. černé brýle jen podtrhovaly její důstojnost.

vidím ji, jak vojenským krokem vkráčí do místnosti plné znuděných nadějných nýmandů. rozvaleni po židlích se najednou na lusknutí prstů ze všech stanou vzorní žáčkové jen čekající na bičík vytažený z vojenské holínky.

nad ní stáli u dveří vagónu opřený dva elegantní pánové. muži v dlouhých černých kabátech a boty tak málo vhodné do této sněhem obdařené zimy.

stejně vysocí, stejně oblečení a bylo jim pětapadesát. stáli těsně vedle sebe. dva šéfové, finanční úředníci na dobrém postu. černé obleky s černými botami a černou košilí. a přesto z jednoho čpěla jen znuděná arogance. a druhý s úsměvem v koutku pozoroval mladou nadějnou ministryni peněz nového světa.

u jiných dveří večerního metra stál šedesátník s nádherně rozcuchaným plnovousem. červená sportovní bunda na rovné štíhlé postavě se šibalským okem.

kruh uzavírala pro změnu dáma v černém zimníku a černých elegantních šatech s příšerným obličejem jako kontrapunkt. dáma by klidně mohla patřit jednomu finančníkovi, anebo spíše on jí.

a my ostatní jsme jen bezbarvou masou jako najatí komparzisté večerního metra na zličín.



Poznámky k tomuto příspěvku
Montrealer (Občasný) - 22.1.2010 > všichni jsme jen najatí komparzisté
nejen na Zličíně
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Sakora (Občasný) - 22.1.2010 > zdravím, zajímavý nápad na text, leč asi jsem čekala trochu víc, víc různorodých postav, po přečtení jsem nabyla dojmu, že metrem na Zličín jezdí jen finančníci (ty další dvě postavy dostaly jen nepoměrně míň místa)... postupně jsem si zvykla na skoky z jednoho podmětu na druhý, trošku mě to rušilo, ale předpokládám, že to měl být záměr... ale asi si nezvyknu na ty gramatický chyby:
seděli nohy nadsamice....seděly
brýle jen podtrhovaly.....podtrhovaly
po židlých.......po židlích
stály dva elegantní pánové....stáli
s vojenské holínky... z
vidím jí jak kráčí... ji
a co se mi na textu líbilo? poslední věta, ta je super
<reagovat 
slavekmiloslav (Občasný) - 22.1.2010 > vypadl mi začátek, právě jsem ho dodal. no jo, chyby. ..
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 31.1.2010 >

něco podobného už tady někdo publikoval... nebyls to ty?


<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 4.2.2010 > Quotidiana> tak to opravdu nevím, píšu jako blázen a mám jich do dvou set a před tím jsem publikoval pod nickem "svůj"
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter