Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
POVÍDKA SEDMÁ
Autor: Leia (Občasný) - publikováno 22.6.2000 (16:03:23), v časopise 23.6.2000
Povídka sedmá
Ležela na louce s rukama za hlavou a pozorovala oblaka plující po obloze.Nad každým přemýšlela, co jí připomíná.Cítila se nádherně, mohla si to dovolit jen tak ležet.Teď už ano.Náhle byla opět mladá, krásná, plná života.
Do jejího zorného pole se dostal mrak, jehož tvar se jí vůbec nelíbil.Nepřipomínal nic konkrétního, alespoň si nemohla nic vybavit.Přesto se jí nelíbil.
Zavřela oči.Jen do té doby, než odpluje.Pozorně poslouchala okolní zvuky.Šum lesa, který tam nestál, řičení potoku, jež tam netekl, zpěv ptáků, co na místo nepřilétli.
Když si tohle uvědomila, zmocnila se jí nekonečná panika.Vyplašeně doširoka otevřela oči.Mrak už tam dávno nebyl.Obloha ji přestala zajímat.Opřela se o lokty a nakonec si rukama objala kolena.
Seděla tam, uprostřed kvetoucí, pronikavě vonící louky, co tam ve skutečnosti nebyla.Byla šťastná.Chtěla jen tak sedět a nemyslet na nic, chtěla se rozběhnout a donekonečna běžet, až padne únavou, chtěla po hlavě skočit někam, bylo jedno kam.Místo toho stále seděla a usmívala se.Neměla důvod.Nebo měla?Položila si hlavu na kolena a nechala se unášet spánkem.
TŘESK! Vylekaně nadskočila.Bouřka, věděla to.Jestli teď otevře oči, neuvidí už nikdy ten les, tu louku, ten potok, ty ptáky.Ale musela to udělat, jinak to nešlo.Nemohla s tím vůbec nic dělat.
Měla pravdu.Místo vstřícné náruče voňavé trávy ji do zad tlačila proleželá matrace.Místo bleděmodré oblohy se nad ní tyčil jen šedivý strop.Nikde nezněl zpěv.jen třeskot hromů a zkázonosné blyštění blesků.
Celé to peklo sledovala skrz malé zamřížované okénko dostatečně vysoko, než aby na něj mohla dosáhnout.
Tam byl ráj a tohle je peklo.Sem patří.Jak si mohla myslet, že by jí rajská zahrada otevřela svou stříbrnou bránu?Že by snad mohla dostat křídla a poznat kouzlo létání?Že by jí bylo vetknuto zlato do hrdla a mohla zpívat u božího trůnu?Že by jí mohlo být odpuštěno vše, co kdy udělala…Že by znova byla mladá a krásná.Ne, tohle se nikdy nestane.Proto je přece tady, v pekle.V zemi věčných bouří, žáru, krutosti, zloby.Ale nezasloužila si to? Ten největší trest.Už nikdy nevidět nevinnou bleděmodrou krásu oblohy…


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 23.6.2000 > Ze zacatku jsem si myslel, ze budes popisovat celou dobu krajinu, ale pak se to ukazalo koukma byt ucelne ... zajimave napsana povidka, libila se mi ...
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 23.6.2000 > Vea - povídka se mi moc líbila.
Body: 5
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 24.6.2000 > dám ti radu - namaluj si strop i stěny na modro - udělej si do nich mráčky nějáký to sluníčko - můžu ti zaručit, že čím infantilnější bude kresba tím to bude optimističtější a pak ti možná v tom kotli pekelném už nebude tak smutno a horko........a sakra já myslel že v ráji žádný mraky nejsou že tam neprší tak to si budu muset vybrat jiný místo kam budu chtít jít-slyšel jsem něco o nějaký zeměkouli že prej to je ráj na zemi nevíš o tom něco??? :))))
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 27.6.2000 > dobre napsane slohove cviceni a myslenka neni vubec spatna i kdyz to pusobi trosku jako cervena knihovna
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter