Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
předurčenost
Autor: slavekmiloslav (Občasný) - publikováno 11.2.2010 (09:48:03)
 

předurčenost

předurčenost nás děsí. předurčenost, jako volba předem daná. předurčenost jako řemeslo, anebo obchůdek po dědovi, jako půda a statek věkem prověřené.

děsí nás vše s přesahem všedního dne. děsí nás rybář bez možnosti volby, o které vlastně ani nepřemýšlí i když o ní mluví každou neděli.


kolik takových se v naší postsocialistické kotlině musí, jako může pochlubit svou předurčeností. my nemusíme nic, a proto ani nemůžeme. předem jsme vyděšeni ze závazků generací. máme prostě možnost volby, která je jistě i krásná, ale na tuto volbu jsou jenom osobnosti a kolik takových je.

všichni máme možnost volby a všichni jí denně musíme volit.

a muset volit dnes a denně a nic jiného nám nezbude.



Poznámky k tomuto příspěvku
Sakora (Občasný) - 12.2.2010 > ...úvaha o předurčenosti mě zaujala, stylistická forma textu už méně, nemohu si pomoci, ale ty nepochopitelné tečky mezi slovy mě ruší,
"děsí nás" - já nevím, jako by autor viděl sám sebe jako množné číslo, na mě to působí jako školometsky, uvítala
                 bych, kdybych ty teze četla jako vlastní myšlenky autora, myšlenky o sobě, o názoru jednoho člověka

i v druhém odstavci jsou pravdivé myšlenky... jenom mi přijde psaný narychlo, neučesaně, a tak... pak by možná nebylo nutné
                          na pěti řádcích použít pětkrát slova "volby" a "volit"
<reagovat 
slavekmiloslav (Občasný) - 12.2.2010 > no jo, co nadělám.. potřebujete hladkou formičku :)
<reagovat 
anae (Občasný) - 11.2.2010 > první odstavec je moc pěkný, s tím druhým jsi mohl počkat do května :-)
<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 12.2.2010 > anae> proč květen, jsi snad studentka? byla by to jen půl myšlenky :-)
<reagovat 
 anae (Občasný) - 12.2.2010 > slavekmiloslav> v květnu se konají volby, pak bude inteligentní agitka dobrá :-)
<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 13.2.2010 > anae> agitka? hm, myslíš?
<reagovat 
čtenář robert g. - 20.7.2012 > spjovat agitku s předurčeností je dnešní vrchol absurdností,které jsem četl ve vasich textech a v tomto pripade i odpovedi..myslíte jako veršotepec?promiňte,ale "mydlinky vaší maminky",mi připadají zvukomalebnější,než vaše "reformované"texty..mimochodem,už jste tu rybu chytl?vase psani textu,je skutecne nepochopitelne,matouci a obtizne,protoze vytvarite iluzi,nejakeho sedeleni,ktere ovsem v textu i kdekoli jinde(mimo vasi hlavy)neexistuje.Druhé myšlenky,sdělené ryby.To je celé,co jste vyprodukoval..ano,je to agitkoidní a navíc poněkud nablblé.
<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 30.9.2012 > čtenář> čtenáři roberte! netuším kdo s maskou se může skrývat za touhle metaforou... a dost možná, že i skutečně čteš.. nevím, nicméně jsem neskonale potěšen, že za tvé podnětné byť anynomné (jak jinak ) slova a už o konečně začnu přemýšlet o životě...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter