Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jedna krátká úvaha o začarovaném kruhu
Autor: Jarunka (Občasný) - publikováno 24.10.2002 (20:38:03)

Jedna krátká úvaha o začarovaném kruhu

 

 

Zase sedím nad domácím úkolem. Říká mi:"Rozhodněte, zda je trojúhelník pravoúhlý." Chvíli nad tím přemýšlím, ale stále mne napadají úplně jiné věci. Jak to že učitelé vždy říkají, že máme mít vlastní úsudek, když to v praxi vehementně popírají?! Kupříkladu teď. Ten úkol. Mě přece vůbec nezajímá, jaký ten trojúhelník vlastně je. Může být i levoúhlý nebo ať je to klidně i čtverec. Oni to předkládají člověku, jako nějakou detektivku. Nevím, co čekají. Pro nás není napínavé počítat příklady, rýsovat tělesa nebo psát mluvnická cvičení. Nevidíme v tom smysl života, což jim zřejmě ještě nedošlo.Jenže oni jsou samovládci, naprostí autokraté, neuznají, existenci ničeho a nikoho dalšího ani to že se potřebujete věnovat něčemu, co vás víc baví nebo vás napadne trestuhodná myšlenka jít ven a pokud nedej Bože něco namítnete, začnou se ohánět slovy jako : Je to pro vás. Já tady být nemusím. Potřebujete přece obecné vzdělání, abyste si mohli spočítat půjčku na byt. atd. atd. atd. atd

Všichni autoři učebnic jsou určitě učitelé. Jak mně to napadlo? Oh, to je přece prostinké. Otevřete si jakoukoli učebnici nebo sbírku příkladů. Já počkám… Už to máte? Tak pokračujeme. Podívejte se na libovolnou stranu, co tam je? Spousta písmen poskládaných do slov od nějakého nadšence, který se domnívá, že matematika, fyzika, nebo co to máte v ruce, vás musí bavit. Vše je předkládáno tak, jako by si mysleli, že doma nic jiného neděláte, než se učíte "jejich" předmět. No, takového podivína, kterého to baví lze jistě objevit. Jenže potíž je v tom, že tohle předpokládají všichni učitelé a poněvadž se to domnívají i autoři učebnic, usuzuji z toho, že učebnice pochází ze spárů nadšenců učitelských sborů. Samozřejmě se vyskytnou i vyjímky, ale ty jsou v každém oboru a jak je známo potvrzují pravidla. Ale vraťme se zpět k již nadhozenému tématu. Pokud umíte dobře běhat, řekněte učiteli dějepisu, že historii k ničemu nepotřebujete, nebo se otažte vyučujícího fyziky, k čemu vám vlastně je právě probíraná látka. Proč mne zajímalo, jestli umíte dobře běhat? Protože naše odmítavé názory žádný učitel nepřenese přes srdce. V našem školství jsou totiž většinou tak malé platy, že zde musejí pracovat jedině z přesvědčení (jiný důvod mne opravdu nenapadá).

Co na to odpovědět? Asi mají ti naši staroušci pravdu, ale koho baví se pořád něco učit, když se to vlastně učím navíc, protože se tomu nehodlám ani v nejmenším věnovat úplně všemu, co se probírá (na to vám řeknou, že se vám to vždycky může hodit). Takže co s tím? Obávám se, že to budeme muset s těmi našimi mučiteli (oni si říkají mučedníci) vydržet až do doby, než nám bude osmnáct, jenže…Další problém je v tom, že se v okamžiku nástupu plnoletosti také změníte ve "staříka". Co s tím???? Začarovaný kruh!!!!!



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 24.10.2002 > označil bych tohle za trefení se do černého!
Body: 5
<reagovat 
centaur (Občasný) - 24.10.2002 > To bych teda neoznačil ani omylem za trefu do černého. Chápu tuto situaci, ale ne všichni učitelé jsou takoví, rsp. ne všichni kantoři. Jisté je, že kvalitních kantorů je u nás málo, někteří však pochopení mají.Pravda je,že se nezajímají o smysl jejich práce, o to, co vlastně učí. Mnohdy to ani sami neumějí, což je tristní, když student je chytřejší než učitel a kroutí hlavou nad jeho omezeností.Na druhou stranu: nikdy nevíš, co se ti kdy bude hodit a navíc to, co tě nezajímá si jednoduše nezapamatuješ. To co nepoužíváš, co nepotřebuješ zase zapomeneš, to je fyziologicky podmíněné.Proč se to člověk musí učit?Prostě proto,že učitel neví,co kdo bude potřebovat a má státem určené osnovy.Z vlastní zkušenosti vím, že nzáleží tolik na obsahu probírané látky, ale na způsobu, jakým se vykládá.
<reagovat 
Igracek (Občasný) - 25.10.2002 > Uč se! Nadšenci jsou nejlepší!!
Uvaha dobrá, ale matemematik=podivín :)) proč ne třeba běžec=podivín, nebo písař úvah=podivín?
Body: 3
<reagovat 
Viv (Občasný) - 25.10.2002 >

 ahojky Jarunko :o)

Hi - píšeš o tom, co skoro každej den řeším. Chodím do školy - sice dálkově, ale o to to mám "pestřejší". Víš, co jsem udělala? Měli jsme napsat ve slohu "Charakteristiku" - kohokoliv a tak jsem napsala charakteristiku přímo na naší češtinářku, ze který jsme všichni na prášky. Celkem nekompromisně jsem tam popsala její zápory, ale i klady - snažila jsem se být objektivní. Čekala jsem tvrdou odvetu a ona to vzala s humorem a dala mi za jedna - což mi udělalo radost. A taky

už nás přestala strašit maturitou :o))) Víš, taky se učíme nesmysly, který v životě nebudeme potřebovat, ale naše školství je celkem zkostnatělý a když vezmu v úvahu, že my - dálkaři jsme třeba už 20 let ze školy a maj na nás naprosto stejný požadavky jako na deňáky - je to celkem maso. Ale co naděláš? Vymyslela jsem si to, tak teď to musím zkousnout. Držím ti palce a věnuji ti můj další příspěvek :o)))


Body: 5
<reagovat 
nana (Občasný) - 25.10.2002 > Jééé,já mám takovou radost že je tu aspoň někdo pravděpodobně mladší než já...;-)
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 31.10.2002 >

Tak to fakt ne, nemyslím si, že je to dobře napsaný... promiň ale tohle mi spíš připadá jako "Milý deníčku, já chudinka se musím učit něco, co v životě nebudu potřebovat" než jako úvaha. Humorný nadhled by neškodil.

Je pravda, že žáci na základních školách se učí spousta věcí, které někteří vůbec nepoužijí, ale jiní by bez nich nedokázali fungovat v praxi či na školách středních, ne-li vysokých.

 Mimochodem, kdo jiný by psal učebnice, než učitelé? Od toho tu jsou ne, mají na to vzdělání a vědomosti...

 


Body: 1
<reagovat 
barlach (Občasný) - 2.11.2002 > Já dost souhlasím s Quotidianou.Ta "deníčkovost" mi z toho vycházela při prvním čtení.Ostatně i s názorem o "zbytečných" předmětech souhlasím.Prostě se to všechno musí překousnout, pak najednou zjistíš, že to až tak úplně zbytečný nebylo...
Body: 1
<reagovat 
čtenář exčeštinářzezákladky - 29.11.2002 > Jarko, jestli je to myšleno smrtelně vážně, pak slibuju, že se nad sebou pod tíhou hodin, který jsem u Vás odučil, vážně zamyslim ... :-)))
<reagovat 
 Čtenář - 20.7.2003 > čtenář> Až tak zle tpo myšleno není :-)
<reagovat 
 Čtenář - 20.7.2003 > čtenář> Až tak zle to myšleno není :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter