Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
mám stoosmdesát z kolekce z deníčku
Autor: slavekmiloslav (Občasný) - publikováno 26.2.2010 (14:58:06)

mám stoosmdesát. pravda, není to moc, ale mně stačí. i tak, když se nečekaně ocitnu na zemi, poznám, že je to dost. závidím těm prckům, kteří si ani nevšimnou, když si drcnou k zemi, když není z čeho spadnout.

přijdu do vietnamského obchůdku a jsem tam za obra a všichni jsou na mne tak milí. někdy mám chuť si takového roztomilého asiata vzít domů na hraní. nestrkal bych ho do žádné bedny, co si to o mně myslíte! například s autodráhou, kterou ale nemám. anebo vietnamku. jsou takové malé, roztomilé... ach jo, ženat... no a přijdu do toho obchůdku a koukám na ně svrchu. ne že bych chtěl, ale koukám a cítím se správně chlapácky. před časem jsem objevil v jednom jejich obchůdku zelený sypaný s jasmínem, na který jsem ujetý. klidně bych za něj slíbil cokoliv. (ale nedám :-) ) a tak jsem se v tom našem (jak hezky to zní - „v našem“) obchůdku zeptal po tom jasmínovém čajíku. domluva je ovšem ta horší stránka těchto obchůdků. ale co naplat, něco za něco. jsou milí, jako už NIKDO z nás (tedy znám jeden obchůdek s elektrosoučástkama na doudlevecké, ale kolikrát za rok tam mohu zajít?) a jsou tak milí, když už pochopili, že neptařím k těm našincům, co si choděj k nim nakrást. a že to nejsou jenom občané naší slavné nepřizpůsobitelné minority.

čaj, tedy ten zelený, sypaný s jasmínem, nemají a nedaří se mi domluvit, a tak zajdu přes půl města a koupím ho tam u krajanů. předvedu ten čajík, a kdybyste viděli to nadšení! zítra ráno, bude, ráno přijít. a skutečně mám svého dodavatele zeleného jasmínového. ještěže není zatím prohlášen za drogu, zatím.

dnes jsem byl ne zlou maruškou, ale tou hodnou svojí poslán pro majoránku. vejdu coby obr a hledám. kolem malinkatý zásobovač s úsměvem. a kolik toho unese. prohledávám koření a nenajdu požadovanou ingredienci, zeptám se. potíž. malinkatej trochu poďobanej zásobovač hledá, polohlasně si přeříkává „ma-jor-ánka“ a nedovidí do horních polic a já se držím, abych se nezačal smát. a tak se jen křením potichu a směle tvrdím, že tam majoránka není. malinkatej zásobovač chvíli dumá a pak dostane spásnej nápad a odběhne. rozzářenej obličej se mě ptá: „ma-jor-ánka“? a všichni jsme spokojeni. a dobrá maruška udělá bramborák. a pak, že je život zlej.



Poznámky k tomuto příspěvku
Quotidiana (Občasný) - 4.3.2010 >

jo to znám :))

nedávno jsem přišla do obchůdku, kde měli záclony a já potřebovala ty háčky na záclony (takový krokodýlky), blbě se to vysvětluje česky, natož pak někomu, kdo česky skoro neumí... zkusila jsem nejprv prodavačku, tak zavolala druhou, ta přivedla nějakou starší (asi matka) a pak se k nám přidal i taťka (?) z vedlejí zeleniny... háčky sice nemám, ale bylo to příjemnější, než v galanterii a jejich: "nevedeme, další prosím"


<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 4.3.2010 > Quotidiana> :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter