Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
iluze zdání
Autor: slavekmiloslav (Občasný) - publikováno 28.3.2010 (07:57:19)
 

máme ji rádi?

 

je iluze důležitá? je rozumné ponechávat se vzájemně v iluzi? máme ji rádi a je-li klamem, pak všichni milovníci iluzí žijí v sebeklamu, ze kterého se pozvolna stává náhradní pravda. a jejich pravda se může postupně proměnit taky v obecnou platnost... kdy „všichni vědí“, jak je to doopravdy, ale nikdo nahlas. proč? strach, slušnost, tupost... naneštěstí iluze nemá jasně definované hranice. a kdybych se je pokusil definovat? všechno, co není realita, je iluze. dokázat nerealitu? tím, že nebude jasně vnímána našimi smysly, případně zprostředkovaně citlivými přístroji? když pozoruju vystoupení iluzionisty (jak příznačné!), vidím realitu? co poruchy vnímání? a je jedno, zdali nahoru, anebo dolů. jak si vysvětlíme senzitivní jedince? jsou jejich vnímání iluzí?



Poznámky k tomuto příspěvku
Amáta (Občasný) - 28.3.2010 > Buddhisté tvrdí, že vše je "mája"- iluze, rouška zakrývající nám pravou realitu. Ale v tomhle přesvědčení bych asi nedovedla žít. Potřebuju kousek důvěryhodné reality, aby se mi neztratila půda pod nohama... Věřím, že bdělostí v přítomném okamžiku, přítomností tady a teď, se reality dotýkám holýma rukama!
Body: 5
<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 28.3.2010 > Amáta> :-)
<reagovat 
Navždy už bez tebe (Občasný) - 28.3.2010 > jj :-)
<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 28.3.2010 > germanica> objasni nevzdělanci, co je: "jj :-)"
<reagovat 
 Navždy už bez tebe (Občasný) - 28.3.2010 > slavekmiloslav> jo jo
<reagovat 
kouzelný človíček (Občasný) - 28.3.2010 > jo...tak nějak...takže co je vlastně realita - existuje vůbec?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 28.3.2010 > kouzelný človíček> tahle řečnícká otázečka je námětem na velkou esej
<reagovat 
 kouzelný človíček (Občasný) - 28.3.2010 > slavekmiloslav> tak se zkus zapsat do historie velkých filosofů...
<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 28.3.2010 > kouzelný človíček> tak jo. za třicet let na tomto místě.
<reagovat 
Navždy už bez tebe (Občasný) - 28.3.2010 >

Souhlasim s Amátou.

 

Jinak s prožíváním iluze mám (asi, nebo možná?) zkušenosti jako jiní, třeba když sem kdysi dávno toužila mít psa a naši mi to nedovolili.

 

Tak sem si vytvořila iluzi, že mám psa, chodim s nim na cvičák apod. Takhle to šlo několik let, a i se spousty jinejch nenaplněnejch přání. Dnes už po psovi samozřejmě neprahnu.

 

Myslim, že se takto daj "prožít" některý přání, ale neni to ono.Nevim. Teda spíš jak co.

 

A nejhorší vůbec je, když už se nějaká realita, která by se nám velmi velmi líbila, jeví, že se chystá uskutečnit,  najednou "vypaří". To je pak obrovskej šok. teda dle toho, do jaké míry člověk po tom toužil,že ano. Ale takovej už je život.

 

 


<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 28.3.2010 > germanica> to je taky zajímavý námět...
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 29.3.2010 > germanica> 

"jj, to je

 

pak "...šok", to jo.

."


<reagovat 
čtenář robert g. - 20.7.2012 > pane slavekumiloslave,vase uvahy obecne,jsou takova bramboracka,ze chvilemi seriozne pochybuji o vasem zdravem rozumu..kvantita není kvalita a ne kazdy grafomaniak,ma co svetu sdelit..to,ze nazvu "pravdu" "iluzí",jeste nic nemeni na podstate samé..trochu premyslejte a nepiste nesmysl na nesmysl,vcetne prapodivne kryptokomunisticke logiky..berte to s humorem..mate siroky zaber,nesdelujete bohuzel temer nic.kolik je 1+1? a ted vazne..
<reagovat 
 slavekmiloslav (Občasný) - 30.9.2012 > čtenář> toto je nejhezčí názor, a už jen rámovat! paráda. jsem nadšen!
nejspíš víš o čem píšeš.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter